Als je een tweeassige aanhangwagen hebt dan let je best op. De bedoeling van een tweeassige aanhangwagen is dat de twee assen op gelijke manier worden belast. Is dit niet het geval omdat je trekhaak te hoop of te laag staat dan kun je tal van problemen krijgen zoals het bokken van de trailer met als de volg dat je er de paarden met moeite zult in krijgen. De trailer loopt niet zo stabiel zoals het zou moeten maar ook het trekkend voertuig is dan ofwel teveel belast achter aan ofwel wil de trailer hem optillen. Bovendien loopt je koppeling gevaar op vroegtijdige slijtage. Dit is dus HEEL belangerijk voor je eigen veiligheid en dat van het paard.
of een aanhanger die actief is op bokt was ook nog een optie
maar ik kan er ook niet zoveel van maken
xxCYNNxx
Geplaatst: 18-01-15 18:24
oh het verhaal an sich is duidelijk; de uitleg over hoe een dubbelasser achter de auto hoort te staan; zo dat beide assen gelijke druk hebben. En wat de gevolgen zijn als dit niet het geval is.
Maar het waarom het geplaatst is, is idd een raadsel. Rijden er zoveel trailers rond dan die gekoppeld zijn achter een auto waarvan de trekhaak te hoog is afgesteld (steigeren) of te laag (het bokken waar ts het over heeft)? Dat ts zich geroepen voelt een wiki achtige post te plaatsen...als eerste bericht ever nog wel
Joscaa
Geplaatst: 18-01-15 18:31
palousa_boy schreef:
Ja ik zag ook al een wilde aanhanger door de bak gaan in m'n hoofd na het lezen van de titel, maar het verhaal kan ik weinig zinnigs van maken..
Mwoah. We kunnen veel zeggen... maar het *is* een informatieve post? Ben benieuwd welke er gaan volgen om aan de... euh... hoeveel moet je er hebben? 10? 20? te komen