Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:48

Ik zie de laatste tijd in Uitgelicht foto's van mensen langs komen die al vaker hebben gestaan in Uitgelicht en dan niet 1 keer, maar wel zeker zeven tot tien keer.
Wees gewoon eerlijk, doe niet meeste stemmen gelden, maar geef iedereen een kans.
Laatst bijgewerkt door Lous op 15-01-15 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:49

Uitgelicht wordt gekozen door het volk, democratie! :D
Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van fotokeuze.
Viva la bokt *\o/*

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:50

Lous schreef:
Ik zie inmiddels in Uitgelicht foto's van mensen langs komen die al vaker hebben gestaan in Uitgelicht en dan niet 1 keer, maar wel zeker zeven tot tien keer.
Wees gewoon eerlijk, doe niet meeste stemmen gelden, maar geef iedereen een kans.

Zo ver ik weet kijken ze niet alleen naar de meeste stemmen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:50

Mee eens, dit viel mij ook al op vandaag. Leuk dat deze mensen 'populair' zijn op bokt (en ja, ik vind de foto's ook leuk), maar er zijn er meer die het verdienen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:51

minikatje schreef:
Uitgelicht wordt gekozen door het volk, democratie! :D
Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van fotokeuze.
Viva la bokt *\o/*

Nee joh. Uitgelicht wordt uitgekozen door een van de modjes.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:52

Klopt, is ook best oneerlijk. Maar als je gaat nadenken, waarom 'verdienen' mensen het om in uitgelicht te staan? Wat is de meerwaarde ervan? Ja, je krijgt meer leuke reacties... Maar of dat nou echt super belangrijk is...

minikatje

Re: Steeds dezelfde mensen in Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:54

Ach na alle discussies over welke fotos er wel en niet gebruikt moeten worden, fotografen die op de achterste benen staan etc. maak ik mij er niet meer druk over.

Ik zie dat mijn post ook misgelezen wordt. :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:55

Dan moeten anderen ook eens wat vaker topics plaatsen. :+

Het is logisch dat mensen die vaak wat posten (met mooie foto's) vaker in uitgelicht komen te staan. Het moeten ook kwalitatief een beetje representatieve foto's zijn, dus als jij vaak mooie foto's plaatst (en mensen temmen voor uitgelicht) zal je sneller op de voorpagina terecht komen. Het gaat niet volledig door te temmen maar het laat wel topics opvallen bij degene die voor uitgelicht selecteert natuurlijk. Als iemand elke week een topic plaatst met mooie foto's, en er zijn die dag alleen wazige huis-tuin-en-keuken-kiekjes snap ik dat ze voor de mooie foto's gaan. Het staat wel op je voorpagina.

Overigens zie ik vaak genoeg mensen voorbij komen die ik (niet zo goed) ken via uitgelicht.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:55

het is volgens mij niet de meeste stemmen gelden hoor. als een bericht is getemt voor uitgelicht. ookal is het maar 1 keer. dan komt het in een lijst te staan. en de modjes kiezen uit deze lijst. dus volgens mij maakt het niet uit hoeveel mensen stemmen ofzo. ik kan het ook verkeerd hebben hoor, maar dit dacht ik

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:57

Niet alleen meeste stemmen, maar ik vind wel nadat het overgenomen is de kwaliteit van uitgelicht wel ver gedaald is. Vroeger keek ik met plezier er naar, maar nu? Nee. Sommige topics vraag ik mij af wat die daar doen. Wat betreft dat veel mensen er weer in terug komen, dat was daarvoor ook al.

No offence naar die mod toe die dit doet, maar dat is meer persoonlijke smaak.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 17:59

Okee wazige foto's heb je idd niks aan voor Uitgelicht. Maar het onderwerp is net zo belangrijk als de foto's. Bijvoorbeeld iemand die jaren niet meer gereden heeft door bijvoorbeeld angst en dan een fototopic plaatst dat ze er na jaren weer opzit. Gewoon duidelijke foto's , het plezier straalt er af, maar verder niks speciaals. Dat zou toch ook Uitgelicht waardig zijn?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:59

UhNee schreef:
Klopt, is ook best oneerlijk. Maar als je gaat nadenken, waarom 'verdienen' mensen het om in uitgelicht te staan? Wat is de meerwaarde ervan? Ja, je krijgt meer leuke reacties... Maar of dat nou echt super belangrijk is...

Belangrijk niet, leuk wel. Denk dat je meer opvalt als je veel foto's plaatst. Zelf doe ik dat niet zo heel veel, maar de foto's van mijn paard stonden een poosje terug bij uitgelicht. Dat was gewoon leuk omdat ik trots ben op mijn paard.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:00

BrankaZ schreef:
UhNee schreef:

Belangrijk niet, leuk wel. Denk dat je meer opvalt als je veel foto's plaatst. Zelf doe ik dat niet zo heel veel, maar de foto's van mijn paard stonden een poosje terug bij uitgelicht. Dat was gewoon leuk omdat ik trots ben op mijn paard.

Dat je opvalt hoeft dan net weer niet direct in positieve zin te zijn (zeg ik even uit ervaring).

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:00

Fiffill schreef:

Dat gaat ook niet helemaal op...het is mij ook opgevallen bij iemand die helemaal niet bijzonder vaak een topic opent maar dat ie vervolgens wel bijna iedere keer in uitgelicht staat ;)

Maar goed, om alvast de inkopper te maken die hier nog wel voorbij zal komen... Ja, ik ben dan jaloers _/-\o_ :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:01

ik denk dat je afgunstig bedoelt :)

Fenrir

Nayomie schreef:
Niet alleen meeste stemmen, maar ik vind wel nadat het overgenomen is de kwaliteit van uitgelicht wel ver gedaald is. Vroeger keek ik met plezier er naar, maar nu? Nee. Sommige topics vraag ik mij af wat die daar doen. Wat betreft dat veel mensen er weer in terug komen, dat was daarvoor ook al.

Ligt ook aan de tijd van het jaar. Met dit baggerweer worden er minder foto's gemaakt (sowieso in de winter, tenzij er sneeuw ligt). Er is helaas ook maar bar weinig sneeuw (geweest) voor meer fototopics.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 15-01-15 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

DonDon

Ik heb ook 1 keer in uitgelicht gestaan. Ik was gewoon actief op bokt en maakte niet veel topics.. Denk niet dat het daar aan ligt.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:03

MariekeS_ schreef:
Fiffill schreef:

Dat gaat ook niet helemaal op...het is mij ook opgevallen bij iemand die helemaal niet bijzonder vaak een topic opent maar dat ie vervolgens wel bijna iedere keer in uitgelicht staat ;)

Maar goed, om alvast de inkopper te maken die hier nog wel voorbij zal komen... Ja, ik ben dan jaloers _/-\o_ :')

Ligt ook aan de kwaliteit van je foto's en het onderwerp. Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus willen ze goede kwaliteit en het liefste wat 'speciaals' (of iig variatie op een dag, als dat mogelijk is).

XxSasjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:04

UhNee schreef:

Uh nee

*sorry kon m ff niet laten*

Maar ja dat zie ik inderdaad ook vaak, en dan is het voor die gene ook niet heel bijzonder meer, maar ik lig er niet wakker van :)
Er zijn altijd ergere dingen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:05

Dat er vaak dezelfde mensen voorbij komen is me niet echt opgevallen. Wel klik ik het bijna niet meer aan. Dus daar kan het ook door komen. Er staan naar mijn mening nu te vaak 'zo zo' foto's tussen. Voorheen was ik altijd benieuwd wat voor mooie platen er bij uitgelicht zouden staan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:05

Fiffill schreef:
MariekeS_ schreef:

Ligt ook aan de kwaliteit van je foto's en het onderwerp. Uitgelicht is het visitekaartje van bokt, dus willen ze goede kwaliteit en het liefste wat 'speciaals' (of iig variatie op een dag, als dat mogelijk is).

Gaat dat over het hele topic dan of enkel één foto.

Fiffill schreef:
Nayomie schreef:

Ligt ook aan de tijd van het jaar. Met dit baggerweer worden er minder foto's gemaakt (sowieso in de winter, tenzij er sneeuw ligt). Er is helaas ook maar bar weinig sneeuw (geweest) voor meer fototopics.

Dat ook. Echter, het viel mij al eerder op, dus niet iets van de laatste weken. Ja, er staan wel eens topics bij, maar (oke dit slaat dus wel even op de OP :+ ) is het van dezelfde persoon met hetzelfde verhaal en ook maar weinig diversiteit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:06

In het begin bekeek ik de topics bij Uitgelicht wel. Maar na de zoveelste keer dezelfde bokker ben ik er mee gestopt :n Er worden zoveel topics geopend, zit vast wel een topic bij van iemand die er nog nooit heeft gestaan.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:06

Het is helemaal niet meeste stemmen gelden. Plaatjes worden gewoon gekozen door iemand.
Ik zie idd sommigen mensen vaak terug in uitgelicht, maarja als je elke week een itp is de kans ook vrij groot dat je er vaker inkomt. Bedenk je ook dat er wel elke dag meerdere nieuwe foto's gekozen moeten worden en er is niet altijd veel keuze beschikbaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:10

Nayomie schreef:
Fiffill schreef:

Dat ook. Echter, het viel mij al eerder op, dus niet iets van de laatste weken. Ja, er staan wel eens topics bij, maar (oke dit slaat dus wel even op de OP :+ ) is het van dezelfde persoon met hetzelfde verhaal en ook maar weinig diversiteit.

Maar ligt dat aan de topickeuze of aan het aanbod?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:12

Ik zou zeggen, van beiden wat. Ja, er is nu een wat minder seizoen, maar het weer hoeft jóuw verhaal niet te vertellen. Het verhaal vertel jij. De mooie fotoshootfoto's zijn er niet zo snel, daar geef ik je gelijk in, maar niet enkel de fotoshootfoto's van (steeds dezelfde) mensen zijn prima, maar ook een verhaal (met weliswaar wel duidelijke foto's) of een leuk evenement.