Negatieve bokker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jantine_

Negatieve bokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 01:06

Misschien vinden jullie dit een belachelijk topic, toch vind ik het nodig deze te openen. :D

Nu is er 1 persoon op bokt die ik gewoon abnormaal op dingen vind reageren.
Een mening hebben mag uiteraard, daarvoor is dit Nederland. Maar deze persoon is in alle berichten die ik ben tegengekomen alleen maar negatief tegenover TS of iemand in het topic die iets zegt wat haar niet zint.

Ook ben ik er vrijwel zeker van dat meerdere bokkers het met mij eens zijn.

Ik hoop dat ik het een beetje goed verwoord heb.

Word hier op bokt iets aan gedaan? Valt iemand anders dit op? Waar kan ik dit kwijt?

Verder wil ik ook even iets positiefs zeggen. Er zijn ook ontzettend leuke bokkers met goeie opbouwende kritiek. Een leuk voorbeeld hiervan is Jolien, vaak in rijtopics te vinden met goeie opbouwende opmerkingen voor de TS.
Petje af voor goedbedoelde opmerkingen van bokkers om iemand verder te helpen! Dat is denk ik waar dit forum voor bedoeld is!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:08

Volgens mij kan je hierop temmen bij een mod. Deze kan bij herhaaldelijke tems, OW's uitgeven :j
Ben desbetreffende bokker vanavond ook al een paar keer tegengekomen en t lijkt wel alsof ze haar dag niet heeft vandaag. Maar goed die heb ik ook wel eens niet dus ik mag eigenlijk niks zeggen :x
Laatst bijgewerkt door Celiien op 30-12-14 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Ik heb idd zelf ook een aantal bokkers waarbij mijn nekharen overeind gaan staan zodra ze ergens op reageren. Puur omdat ze heel de dag gal spugen.. Het enige wat we er aan kunnen doen is ze in je eigen foei? lijst zetten..

ElineCath

Ik weet volgensmij wel wie je bedoeld. Maar zoals je al zegt, een mening hebben mag. Ik zou het lekker laten gaan en negeren (lukt mij ook niet altijd :') ). Maar heel veel zal er niet tegen gedaan worden.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:09

Ik denk dat dit bokt is en dat dat ook niet gaat veranderen. De ene persoon staat gewoon positiever in het leven als de andere :D ! Ik denk ook dat ik weet over wie dit gaat, er zullen er vast wel meer zijn die zich er aan ergeren. Maar ik denk ook niet dat dat de enige bokker is hoor! Ik probeer me er nooit zoveel van aan te trekken, klik dat soort dingen ook het liefst zo snel mogelijk weg. Berichten van Jolien vind ik trouwens ook altijd erg leuk en leerzaam om te lezen, ik wou dat er meer van dat soort mensen op bokt zaten haha!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:10

Wie wie wie :') Ik reageer nu net namelijk ook wat ehm, minder aardig in een topic en weet dat ik nogal bot kan zijn soms. Dus als ik het ben, please do tell :P En anders ben ik wel benieuwd voor wie je nou speciaal een topic opent, aangezien er meerderen zijn heb ik wel eens het idee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:11

Ik weet heus wie je bedoelt. Maar het is nou eenmaal zo dat de een anders reageert en een andere levensinstelling heeft dan de ander. Ik vrees dat er weinig aan te doen is. De persoon die jij bedoelt is negatief, maar doet verder niets verkeerd. Zij reageert vanuit haar eigen referentiekader, zonder mensen bewust of nadrukkelijk voor schut te zetten of te willen kwetsen.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:19

Inmiddels er wel achter over wie het gaat :) Maar ben bang dat je er niet veel aan kan doen. Ja de reacties zijn vervelend, maar puur uitgaande van de bokt-regels doet ze niets fout. Aanspreken kan, maar zal weinig invloed hebben vermoed ik.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:21

Maar er is verschil tussen reacties plaatsen uit eigen referentie, of uit eigen referentie kader met laagdunkende reacties naar anderen en verbitterd doen :j en dat laatste gebeurd imo wel. Heb mij er verder ook nuet mee bemoeid, maar het valt op in een paar topics vanavond :j

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:22

ik ben een beetje gaan zoeken door de topics maar eigenlijk kom ik niet de personen tegen die ik altijd zo negatief vind.. blijkbaar is er een "verborgen" zuurpruim voor mij :')

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:23

Ik denk dat ik wel weet wie je bedoeld. In ieder geval erger ik me mateloos aan haar(geloof ik) reacties en verlaat vaak ook gelijk het topic als ze weer eens een eindeloze discussie start omdat ik geen zin heb in haar negativiteit :Y) ik denk dat je er weinig aan kunt doen? :(

Nayomie

Re: Negatieve bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:25

Het ligt denk ik aan de plekken waar ik kom maar ik zie ze niet.
Maar zoals gezegd, er is een mooie foeilijst waar je gebruik van kunt maken.

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:25

Ik denk ook wel te weten wie dit is, zeker kijkend wie er reageren.
Overgens vind ik het dan niet zo netjes om dit zo te bespreken, de persoon in kwestie weet ook wel wat 1+1 is..

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:29

Ik ben benieuwd hoe lang dit topic open blijft.
zuur doen op bokt wordt tot op zekere hoogte gedoogd, zeker zolang iemand niet over de schreef gaat.
Maar een negatief topic over 1 bokker openen is denk ik een wat minder lang leven beschoren.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:30

Ik weet ook meteen wie je bedoelt. Het valt op en ja, het stoort mij ook, maar je kan niet iemand aanpakken omdat diegene behoorlijk anders in het leven staat.
Edit: ik moet ook toegeven dat ik lang niet alles als onzin bestempel van deze bokker, zet me ook wel aan het denken of bevestigt mijn mening.
Laatst bijgewerkt door laliz op 30-12-14 01:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:31

Ik heb echt geen idee over wie het gaat?? Maar ik ben van mening dat je dit soort dingen bij een mod moet leggen.. Een topic openen waarop iedereen gaat reageren met 'ja ik denk dat ik ook wel weet wie je bedoelt' is ook niet heel aardig :=.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:33

Ja, politiek minder correct, jammer dan. Als zoveel mensen zo reageren zegt het genoeg toch := En mogen de mods misschien wel eens wat strenger op deze bokker modereren, aangezien veel reacties gewoon ongerelateerd, respectloos en belachelijk zijn.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:35

Dan spreek je diegene er op aan!! :))

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:37

_KiMbErLeY_ schreef:

Dat wordt meermaals gedaan, waarna nog meer bizarre reacties volgen...

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:38

Over wie gaat dit als ik vragen mag?

Persoonlijk merk ik erg weinig van hele negatieve reacties. Je ziet wel eens mensen die meerdere keren ergens reageren die altijd maar negatief zijn, maar een mening kan je helaas niet veranderen..

Wat je over Jolien zegt ben ik het helemaal met je eens. Altijd goede en onderbouwde reacties :j

Aroha

Heeft iemand dan al een mod ingelicht? Een persoonlijke pb oid gestuurd ipv temmen? :) Nogmaals ik heb geen idee waar het verder over gaat, maar het gaat hier duidelijk om maar 1 specifieke bokker.

Raineri

_KiMbErLeY_ schreef:

Inderdaad. Bovendien kan iets op Bokt heel anders overkomen. Misschien bedoelt diegene het w helemaal niet zo. En iedereen is anders. Als ze niet respectloos is, dan is er geen probleem lijkt mij?

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-14 01:39

Iedereen kan zeggen dat ze denken te weten over wie het gat, maar op 1 iemand na weet niemand over wie ik het heb anders had ik meteen de naam wel in de beginpost kunnen zetten. Dat is niet de bedoeling.

De vraag is gewoon of er wat mee gedaan word als er meerdere bokkers zijn die deze gedachte met mij delen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 01:42

Maakt mij helemaal niet uit wie het is daar niet van. Maar als haar reacties niet netjes zijn vind ik dit topic evenmin netjes. Altijd anderen behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Hoe zou jij het vinden als er zonder namen zo'n topic geopend word? Diegene zal zeker als er wel eens op aangesproken heus nattigheid voelen. Misschien was het handiger om te noemen dat het niet specifiek over iemand ging.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:09

En bij deze een definitief slotje omdat het bespreken van andere gebruikers niet is toegestaan.

Ik wil jullie nogmaals attenderen op de foei- en de TeMfunctie.