Het valt mij op dat veel Bokkers, uitzonderingen daargelaten, niet meer blij kunnen zijn voor een ander. Neem nu bijv. het Tineke topic, een ontzettend leuk topic waar ik persoonlijk warm van wordt en van moet glimlachen. Zelfs in zo'n mooi iets weten mensen het nog te verpesten. Waarom? Natuurlijk mag je je eigen mening hebben maar er zijn momenten dat je er verstandig aan doet om die voor je te houden. Het hoeft jouw ding niet te zijn maar is het nu werkelijk zoveel moeite om iets positiefs te zeggen? Als is het iets in de trant van "veel geluk samen" en als je het echt niet uit je vingers kan krijgen, klik dan weg.
Het heeft mijns inziens ook met een stukje respect te maken. Mij is geleerd dat als iemand bijvoorbeeld een jurk aan heeft waar ze ontzettend trots op is en ik vind hem spuuglelijk dat ik dat niet tegen die persoon zeg. Ik zeg bijvoorbeeld dat het haar prachtig staat.
Als er iemand van haar paard valt en (ernstig) gewond is is vaak de eerste opmerking "ik vraag me af of ze een cap droeg".

In het topic wat ik hier aanhaal zijn rot opmerkingen helemaal niet gepast. Ik begrijp dat veel meiden/dames niet op die manier gevraagd willen worden maar waarom moet je dat zo perse in dát topic melden. Is het zoveel moeite om die narigheid even in te slikken en blij te zijn? Vaak zijn deze zeurpieten ook de personen die op hun tenen getrapt zijn als een ander iets lelijks over/tegen hun zegt.
Ik begrijp niet waar die afgunst vandaan komt en om eerlijk te zijn wíl ik niet weten waar het vandaan komt.
Ik moest dit gewoon even kwijt.