Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prrrr schreef:Er is een verschil tussen het verwijderen van persoonsgegevens (daarover heb je op Bokt de volle vrijheid via je eigen profiel) en het verwijderen van je posts. Het verwijderen van persoonsgegevens, als je dat toevallig in je post gedaan hebt, kun je gewoon verzoeken en daaraan voldoen we ook.
Dat is iets anders dan het verwijderen van alle posts, waarin uiteraard ook heel veel staat dat geen persoonsgegeven is.
Pseudoniem gebruikersnamen zijn al in gebruik.
Ook met de laatste verscherpingen denk ik dat het CBP geen moeite heeft met het beleid van Bokt.
safina schreef:Prrrr schreef:Er is een verschil tussen het verwijderen van persoonsgegevens (daarover heb je op Bokt de volle vrijheid via je eigen profiel) en het verwijderen van je posts. Het verwijderen van persoonsgegevens, als je dat toevallig in je post gedaan hebt, kun je gewoon verzoeken en daaraan voldoen we ook.
Dat is iets anders dan het verwijderen van alle posts, waarin uiteraard ook heel veel staat dat geen persoonsgegeven is.
Pseudoniem gebruikersnamen zijn al in gebruik.
Ook met de laatste verscherpingen denk ik dat het CBP geen moeite heeft met het beleid van Bokt.
Een pseudoniem en geen persoonsgegevens garanderen natuurlijk geen anonimiteit. De informatie die in posts van een bokker staat, biedt doorgaans genoeg informatie om ze naar een persoon te herleiden. Iemand hoeft hier maar een keertje blij te melden: "wiehoe! gisteren eerste geworden in de M dressuur in Lutje aan de Maas!" en er is van anonimiteit geen enkele sprake meer.
Daarnaast heb je er zelf ook niet altijd invloed op. Een ander kan jou aan de hand van je post herkennen en info geven die je zelf niet kwijt wilt. "Hé! Ik herken je verhaal! Jij bent toch die eigenaar van Flip? Van manege Hutsefluts in Zeedorp?" Nou, fijn, doe daar nog maar eens iets aan.
En dan is het verdomd jammer dat je ooit als naïeve twaalfjarige een paar hele stomme posts hebt geplaatst waarin je met je veel te kleine Shet over hindernissen springt. Of in een vlaag van verstandsverbijstering in een gezellig huiskamertopic hebt verteld hoe vaak jij en je geliefde hét doen. Dan heb je niets meer aan een nickname en het feit dat je naam en adres niet op dit forum staan.