Waarvoor dient 'zoek gebruikers berichten'?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoor

Waarvoor dient 'zoek gebruikers berichten'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:08

Zoals de titel al zegt ben ik daar eigelijk best wel nieuwsgierig naar! Waarvoor dient de knop zoek gebruikers berichten?

Dus als je weet hoor ik het graag! *\o/*

smurfje

Re: Waarvoor dient 'zoek gebruikers berichten'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:09

Omdat sommige mensen in de berichten reeks willen kijken van een andere gebruiker of van zich zelf

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:09

Dan kan ik alle berichten die jij ooit geplaatst hebt nalezen.

Een soort stalkerfunctie :D

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:10

Szan schreef:

<<)

smurfje schreef:
Omdat sommige mensen in de berichten reeks willen kijken van een andere gebruiker of van zich zelf

Is dat de enige reden? :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:11

Ik vind het vooral handig als ik berichten van mezelf wil terug vinden. Of mensen wil 'controleren', zo zijn er al vaak leugens aan het licht gekomen van mensen die 25 verschillende dingen vertellen maar niet weten dat die functie bestaat. :=

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:13

Om mensen te stalken? :+
Nee, geen idee eigenlijk, ben er eigenlijk wel benieuwd naar :)

Al moet ik wel zeggen dat is het soms handig vind als ik iets van bokt markt koop, dan kijk ik altijd even of het 'betrouwbaar' is, maar verder vind ik het bloed irritant :')

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:13

In iemands berichten reeks willen kijken kan natuurlijk om honderden redenen. Dus zo simpel is het dan ook weer niet.

Maar dat is het knopje dan wel voor gemaakt

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:13

KimD schreef:
Ik vind het vooral handig als ik berichten van mezelf wil terug vinden. Of mensen wil 'controleren', zo zijn er al vaak leugens aan het licht gekomen van mensen die 25 verschillende dingen vertellen maar niet weten dat die functie bestaat. :=

Ja daar kan ik me ook in vinden,
In het andere wat minder maar toch ook...

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:14

Soms is het wel handig :) Als iemand zegt 'In een ander topic las ik...", of als je op zoek bent naar een update over een paard van een bepaalde bokker oid, of als ik iemand denk te kennen IRL, kijk ik wel eens in zijn of haar berichten om te kijken of dat zou kunnen. Of wanneer iemand nog maar 5 berichten heeft en aan het spammen is, dan kijk ik ook wel even wat die andere berichten zijn als ik wil temmen. Ik gebruik het ook wel eens wanneer er niets in een profiel staat, dan heb ik toch een beetje een beeld bij iemand :)

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-14 11:15

Iolanthe schreef:
Soms is het wel handig :) Als iemand zegt 'In een ander topic las ik...", of als je op zoek bent naar een update over een paard van een bepaalde bokker oid, of als ik iemand denk te kennen IRL, kijk ik wel eens in zijn of haar berichten om te kijken of dat zou kunnen. Of wanneer iemand nog maar 5 berichten heeft en aan het spammen is, dan kijk ik ook wel even wat die andere berichten zijn als ik wil temmen. Ik gebruik het ook wel eens wanneer er niets in een profiel staat, dan heb ik toch een beetje een beeld bij iemand :)

Ja dat is dan wel slim! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:16

Ja of jonge gebruikers die in ieder forumdeel een topic openen over hetzelfde onderwerp. Zo kun je makkelijk en snel Temmen plaatsen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:19

Deze functie vind ik niet zo erg. Voorheen was er een functie dat je echt kon zoeken in de gebruikers berichten. Dus dan ging je naar een profiel en klikte je op Gebruikers berichten maar dan had je daar ook nog een zoekveld. Dus je typte een trefwoord in bijv. ex of de naam van het kind of de naam van het paard, en dan kwamen alle hits die je ooit daarover gepost had eruit.
Dat was pas een stalkersfunctie... Helaas een keer heel vuil tegen me gebruikt. Sindsdien kijk ik heel goed uit wat ik post.
Maar deze functie is sinds een jaar (?) gelukkig weg. Ben ik Bart heel dankbaar voor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:20

Suzanne F. schreef:
Deze functie vind ik niet zo erg. Voorheen was er een functie dat je echt kon zoeken in de gebruikers berichten. Dus dan ging je naar een profiel en klikte je op Gebruikers berichten maar dan had je daar ook nog een zoekveld. Dus je typte een trefwoord in bijv. ex of de naam van het kind of de naam van het paard, en dan kwamen alle hits die je ooit daarover gepost had eruit.
Dat was pas een stalkersfunctie... Helaas een keer heel vuil tegen me gebruikt. Sindsdien kijk ik heel goed uit wat ik post.
Maar deze functie is sinds een jaar (?) gelukkig weg. Ben ik Bart heel dankbaar voor.

Eh nee, die is niet weg, die bestaat gewoon nog steeds...
Ik vind het vooral handig om topics waarin ik gepost heb terug te zoeken als ik ze bij eigen berichten niet meteen kan vinden. _O-
Soms zijn er ook topics waarinde TS dan refereert naar vorige topics, als ik die dan niet gezien heb zoek ik die ook wel eens in de berichten van die persoon.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:22

Zelf heb ik het hierboven al stalkersfunctie genoemd, maar ik gebruik het toch echt heel erg vaak en dan om totaal andere redenen.
Hoe vaak er wel niet een interessant topic over een bepaalde ziekte, een bijzonder paardenverhaal of ander onderwerp voorbij komt.
In die gevallen zoek ik echt wel eens terug wat daar eerder over gezegd is, simpelweg omdat dat onderwerp bij dan boeit :j
Laatst bijgewerkt door Szan op 03-12-14 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:22

Stalker functie! Dan kun je mensen controleren.
Toen ik een paard wou kopen konden mensen nalezen dat ik wel eens heel bang ben geweest met rijden en ook een beetje aan de zware kant was (inmiddels -10kg, maar dat staat er dan weer niet bij).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:28

Szan schreef:
Zelf heb ik het hierboven al stalkersfunctie genoemd, maar ik gebruik het toch echt heel erg vaak en dan om totaal andere redenen.
Hoe vaak er wel niet een interessant topic over een bepaalde ziekte, een bijzonder paardenverhaal of ander onderwerp voorbij komt.
In die gevallen zoek ik echt wel eens terug wat daar eerder over gezegd is, simpelweg omdat dat onderwerp bij dan boeit :j

stalkerfunctie vind ik ook een beetje een rare benaming. Je weet dat iedereen het kan lezen dus gooi het er dan niet op als je dat niet wil. :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:30

Helemaal mee eens hoor Ayasha :j

Weet alleen dat het door veel bokkers zo genoemd (en beschouwd) wordt.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:31

Zoals bij wel meer dingen in de forumsoftware die we gebruiken; de link is er vooral omdat het kan :)

Het is relatief eenvoudig om zoiets (technisch) te maken. De gedachte erachter is dat het ook snel een beeld geeft van iemand als je op een forum komt. Je stelt een vraag, je krijgt een antwoord en met een 'bekijk berichten van ...' functie zie je vrij snel wat voor een vlees je in de kuip hebt.

De 'zoek in berichten van' functie is er nog steeds maar dan moet je dat via 'uitgebreid zoeken' doen. Wel is het zo dat die optie is dichtgezet voor mensen die niet ingelogd zijn of die nog geen 25 paardenposts hebben (als ik me niet vergis). Dit idd om gericht 'stalken' wat tegen te gaan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:45

Nooit geweten dat mensen met nog geen 25 nuttige posts nog niet kunnen kijken in je berichten.

Echter, ik vind die functie vreselijk handig en maak er nog dagelijks gebruik van. Ik plaats met regelmaat foto's etc. Nu ik een nieuwe laptop heb, heb ik de foto's van Liberty bijvoorbeeld alleen nog op bokt staan. Als die zoekfunctie er niet was geweest, was de kans een stuk kleiner dat ik de foto's nog kon terugvinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:26

Nayomie schreef:
Nooit geweten dat mensen met nog geen 25 nuttige posts nog niet kunnen kijken in je berichten.

Nee maar dat boeit ook totaal niet. Ik ken iemand die in een dag snel aan 25 berichten kwam en daarna nooit meer heeft gepost. Alleen maar om mee te kunnen lezen en profielen/berichten te kunnen napluizen.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:29

Sommige mensen schrijven ontzettend interessante berichten met een behoorlijke tot zeer goede onderbouwing. Dat zijn mensen waar je echt wat van kan leren (of je het nou met hen eens bent of niet). Daarvoor is deze functie ook erg geschikt.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:15

Szan schreef:

jeey stalken <<) <<)

+
je kan zien dat:
Echt super mooie foto's
jou eerste bericht is :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:20

als mij iemand opvalt dat wil ik ook wel eens kijken.. niet stalken maar gewoon kijken wat voor vlees je in de kuip hebt.. iemand die echt verstand er van heeft.. of bijv iemand die gewoon wat rond zit te kletsen..

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 20:45

Zodat iedereen kan checken wat je overal zegt natuurlijk! :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:34

Om eerlijk te zijn ben ik een fanatieke stalker. :j

Ik gebruik het ook voor informatieve doeleinden!