bokkers in topics noemen zonder toestemming.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lilydj

bokkers in topics noemen zonder toestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 23:23

hallo, allemaal.
ik kwam net een topic tegen waar ik toch wel even van schrok.
een bokker die een topic aanmaakt om onder andere bokkers te ''waarschuwen'' voor de bewuste bokker, zonder enige harde bewijzen te hebben..

ik vind niet dat dit zomaar moet kunnen, als er dan al een bokker is met een nare ervaring met een andere bokker, en diegene wilt een topic daarvoor aanmaken om andere mensen te waarschuwen, dan vind ik dat dit eerst goedgekeurd moet worden door de mods, en dat er dan ook echt bewijs voor moet zijn.

zijn er mensen die dit met mij eens zijn?

het spijt me als het hier niet goed staat, maar dit moest ik even kwijt.

justkid

Re: bokkers in topics noemen zonder toestemming.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:01

Als je zoiets tegen komt kun je altijd op dit bericht temmen (dat rode uitroeptekentje in de berichten)
Ik weet niet over welk topic je het hebt maar dit mag inderdaad niet :n

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:03

Ben het volledig met je eens, weet niet in hoeverre het de mode snelopvalt omin te grijpen maar het is natuurlijk niet netjes om iemand op een openbaar forum zwart te gaan maken.
Helaas gebeurd het best wel vaak inderdaad.
Btw heb geen idee over welke bokker of topic je het hebt maar meer uit eigen ervaring.
Inderdaad wat justkid zegt is het beste zo snel mogelijk te temmen op het topic.
Dan zoeken de mods het uit.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 12:03

Vroeger (toen we nog kuilen hadden ipv drempels) is er al eens een topic over geweest inderdaad.
Toen ging het over goede en minder goede ervaringen over verkoopobjecten en de bokkers die de transactie gedaan hadden. Dit is toen ook afgekeurd door de mods :j

Het is best wel lastig, want de TS van het genoemde topic zal vast en zeker haar/zijn kant van het verhaal kwijt willen. Maar het is imo niet de bedoeling de "ruzie/onenigheid" uit te vechten via Bokt. Mocht er iemand problemen hebben met een andere bokker, dan kan er altijd bemiddeld worden door de Bokt bemiddelaars :j

Een tem op het topic werkt dan meestal ook het snelste :j

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 15:57

ik zal het topic even temmen dan, als dat lukt.
maar ik vind het ook echt kinderachtig, het ging in dit geval over dat een bokker een paard had verkocht aan een andere bokker, en dat die bokker het paard weer heeft doorverkocht na een tijd, zonder de oude eigenaar daarover in te lichten, en natuurlijk is dat niet netjes maar om nou te gaan zeggen dat die bokker fraude pleegt en er ook een bericht over op facebook aan maken enzo, ik snap het gewoon niet

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:04

Dat topic is al gesloten, temmen is dus niet meer nodig.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:11

Ik weet over welk topic je het hebt, en die is inderdaad al gesloten :-)

Naar mijn weten is het op Bokt ook niet toegestaan om andere bokkers of überhaupt personen zwart te maken of te bespreken. Als een mod dit opmerkt gaat het topic sowieso dicht. Zulke topics eerst laten goedkeuren door mods is in de praktijk onhaalbaar volgens mij. Dan zouden ze elk topic al moeten doorlichten eer het online komt en dat is gekkenwerk uiteraard... Plus dat dit soort praktijken ook voorvallen bij 'losse posts', dus de controle dan niet enkel beperkt zou mogen zijn tot de OP's.

Het erge aan dat topic vond ik niet eens het topic, maar wel het bijhorende Facebookbericht met persoonlijke foto van de aangevallen bokker die honderden keren werd gedeeld door onwetende zielen :=

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:20

Kirsha schreef:
Dat topic is al gesloten, temmen is dus niet meer nodig.

ja ik zag het :)

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-14 16:23

billionache schreef:
Ik weet over welk topic je het hebt, en die is inderdaad al gesloten :-)

Naar mijn weten is het op Bokt ook niet toegestaan om andere bokkers of überhaupt personen zwart te maken of te bespreken. Als een mod dit opmerkt gaat het topic sowieso dicht. Zulke topics eerst laten goedkeuren door mods is in de praktijk onhaalbaar volgens mij. Dan zouden ze elk topic al moeten doorlichten eer het online komt en dat is gekkenwerk uiteraard... Plus dat dit soort praktijken ook voorvallen bij 'losse posts', dus de controle dan niet enkel beperkt zou mogen zijn tot de OP's.

Het erge aan dat topic vond ik niet eens het topic, maar wel het bijhorende Facebookbericht met persoonlijke foto van de aangevallen bokker die honderden keren werd gedeeld door onwetende zielen :=

ja oke, maar stel er is echt een bokker die mensen oplicht en daar veel slachtoffers mee heeft gemaakt vind ik wel dat de mods, of in overleg met de mods daar wel een bericht over geplaatst moet kunnen worden, zodat er niet nog meer slachtoffers komen

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 16:44

Maar dat is ook weleens gebeurd hoor. 'Meer mensen problemen met ...' of iets in die richting. Maar daar wordt dan wel goed opgelet dat er geen heksenjacht ontstaat.