Zoals sommige van jullie inmiddels weten ben ik me sinds kort aan het verkennen op dit forum. Inmiddels rij ik geen paard meer, werk niet meer met paarden en héb ook geen paard/ pony maar ik denk dat als je eenmaal met het virus besmet bent, je er nooit meer helemaal vanaf komt.
Ik ben van beroep een allround dierenverzorgster en heb als groom en stalwacht gewerkt met politiepaarden, maar ook op een manege voor kinderen met een beperking. Ook de dierentuin in Amersfoort was mijn werk terrein. Verder heb ik altijd een zeer gevarieerde veestapel om me heen gehad zodat geen beest me gauw vreemd is. Momenteel deel ik mijn huis met mijn vijf katten, allen wildvang katten, waarvan sommige nog steeds de sporen van dragen, zowel in het karakter als het uiterlijk. Ook heb ik raskatten gehad nl. Maine Coons en ben al vele véle jaren verslingerd aan de Sphynx. Maar ik wil dus niet en-en doen dus voorlopig zal mijn aandacht alleen naar mijn vijf donderkonten gaan.
Mijn katten lopen niet vrij rond, maar hebben het hele huis + een aanbouw over de lengte van het huis ter beschikking. Ze kunnen zich dus vrij bewegen tussen buiten en/of binnen. In mijn huis heb ik allemaal aanpassingen gedaan wat inhoud dat er ook een joekel van een knotwilg in de woonkamer staat.......vinden de beestjes zo leuk. Momenteel ben ik op zoek naar een andere aangepaste baan. Ik was werkzaam in een research omgeving bij Philips, maar helaas werd deze baan wegbezuinigd.
Dat geeft me wel de mogelijkheid om meer tijd in mijn eigen toko te steken, in de vorm van mijn glaskunst. Ik heb altijd veel getekend en geschilderd maar daarin vond ik mezelf nooit goed genoeg en op een rare manier ben ik toen in contact gekomen met de glaskunst......ook een oude liefde die me altijd heeft gefascineerd. Ik leg me hierin wel helemaal toe op dierenportretten, gewoon omdat dat nu eenmaal mijn grootste passie is.
Wat mij zo boeit aan een forum als dit is dat alles rondom paarden en pony's me nog steeds enthousiast maakt. Ik vind het leuk om jullie verhalen te lezen en om de waanzinnige foto's te zien. En als een van de twee dingen mij triggert vind ik het leuk om daar op te reageren. Ik ben er inmiddels achter dat niet iedereen altijd even blij is met sommige reacties die worden gegeven, maar bedenk wel dat het voor mij puur en alleen gaat om betrokken te blijven in de paardenwereld. Voor mij is het puur een leuke ontspanning en als je daar nog wat van kan opsteken of iemand anders advies in kan geven is dat zeer zeker meegenomen.
Ik heb ook een heleboel andere huisdieren voorbij zien komen zo links en rechts en het is leuk dat daar ruimte voor is. Ik ben niet heel erg handig met de pc, want ik ben écht uit de vorige eeuw wat dat betreft, maar als ik het een beetje onder de knie heb hoop ik hier ook mijn topics en foto's te gaan plaatsen. En mochten er nog vragen zijn, ik geef er graag antwoord op.... zolang het leuk blijft.