Een 'bewerkt' functie! ( zien wat er bewerkt is)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Regendans

Een 'bewerkt' functie! ( zien wat er bewerkt is)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:18

Hoi!

Op Facebook kun je berichten aanpassen maar je kan ook het originele bericht zien als je op 'bewerkt' klikt.
Om het even duidelijk te maken, heb ik even op iets gereageerd :')
Je kan dus op bewerkt klikken en dan zie je het originele bericht, en het nieuwe.

Afbeelding

Het valt mij op dat er veel OP's/ berichten worden weggehaald, het lijkt mij dus super handig als die functie ook op Bokt komt! Dan heeft het niet veel zin meer om berichten te verwijderen.
En als het zo erg is dat je het bericht weg wil, kun je altijd een mod PB-en.

Dus, wie is er mee eens?
En kan dit toegepast worden?

Noor!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:22

Dat lijkt me niet handig.
Ik pas soms erg rare typo's aan of dingen die bij nader inzien toch niet zo aardig of handig waren om te zeggen. Het nut van een bericht bewerken is een beetje weg als je alsnog kan zien wat er eerst stond.

Wel zou het handig mij handig lijken als je na meer dan een uur nog wel iets kan toevoegen, maar niet kan bewerken. Dit heeft Yahoo Answers bijvoorbeeld ook. Dat zou ook een hoop dubbelpost schelen.

Edit: zoals nu ook heb ik iets toegevoegd om te verduidelijken. Wat is dan het nut om te zien wat er eerst stond?

Het probleem met OP's is inderdaad wel een punt. Maar ik denk niet dat je dit op deze manier oplost.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:25

Lijkt mij ook niet echt handig...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Een 'bewerkt' functie! ( zien wat er bewerkt is)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:26

Nee, liever niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:27

Misschien alleen die optie op de OP's installeren? Niet op alle posts?

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:28

Ik zet dan er vaak neer ' typo' of 'verkeerd geformuleerd'.

Ik lees wel eens oudere topics waar dan een bericht is weggehaald en dan nog wel op doorgepraat word.

Ik vind het vooral bij OP's irritant, maar ik kan goed voorstellen dat dit niet het goede idee is :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:33

Nee inderdaad liever niet. Soms maak ik dankbaar gebruik van de functie om mijn enorm lomp geformuleerde bericht aan te passen. Geen zin dat men dan kan lezen hoe het eerst was... :+

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:36

Vind ik eerlijk gezegd niet erg handig, het wordt niet voor niets bewerkt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:39

Lara_Silver schreef:
Nee inderdaad liever niet. Soms maak ik dankbaar gebruik van de functie om mijn enorm lomp geformuleerde bericht aan te passen. Geen zin dat men dan kan lezen hoe het eerst was... :+

Dit :+ ik ben soms best wel lomp en dan plaats ik het.... Lees het nog eens terug en dan denk ik: oh nee, dat is echt heel onaardig. Dus liever niet. Vind die functie op Facebook ook best vervelend.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 19:40

Oke jammer :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:41

Ik plaats weleens iets, waarna ik me bedenk en een bericht anders formuleer. Dan pas ik het dus niet voor niets aan, en dan hoeft een ander dat niet te lezen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:51

Nee. Liever niet.
Mensen die hun post aanpassen kunnen daar een goede reden voor hebben en die hoef ik niet te weten.

Weten wat er in weggehaalde OP's staat vind ik al helemaal niet interessant want dat zijn vaak toch onzinnige vragen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 19:53

Ik vind het voor alleen OP wel een goed idee opzich!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:14

Voor de OP vind ik het een goed plan. maar als reacties lijkt me dat echt een minder goed idee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:18

Liever niet, straks heb je in je reactie informatie gezet, die je naderhand toch niet erin wil. Dan lijkt het mij niet zo handig om dan het origineel alsnog te kunnen zien :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:19

Ik heb liever dat je je berichten nog veel langer kunt aanpassen en daarvoor geen mod hoeft te pb'en/melding hoeft te maken. :Y)

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 20:20

Dat is waar!

Ik vind het zo ook goed, ergerde me alleen aan die verwijderde OPs :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 20:34

Ik vind het eerlijk een schandaal dat fb die functie erop heeft zitten (wat een k** medium is dat toch eigenlijk ) je past niet voor niks wat aan en dan blijft het nog steeds leesbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:27

Ik stem nog steeds voor de OP met een minimum aantal tekens... Of een 'je mag maar maximaal (aantal) tekens verwijderen uit je openingspost'.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:22

HorseQuote schreef:
Liever niet, straks heb je in je reactie informatie gezet, die je naderhand toch niet erin wil. Dan lijkt het mij niet zo handig om dan het origineel alsnog te kunnen zien :o

Ditzelfde vind ik ook voor OP gelden. Wellicht zet je (persoonlijke) of irrelevante dingen neer waar je bij nader inzien denkt dat je dat niet had moeten posten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 22:25

Misschien de regel dat de OP na een 'x' aantal berichten niet meer kan worden bewerkt?
Na één of twee haatberichten wordt namelijk meestal niet al de hele OP verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:45

Nayomie schreef:
HorseQuote schreef:

Ditzelfde vind ik ook voor OP gelden. Wellicht zet je (persoonlijke) of irrelevante dingen neer waar je bij nader inzien denkt dat je dat niet had moeten posten.

Wat op internet staat is er nooit meer af te krijgen, voor hetzelfde geld maakt iemand er een printscreen van of bespreekt iemand jouw informatie ergens anders. Als je iets niet op het internet wilt hebben moet je daar bij voorhand over na denken...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 23:48

Bij nader inzien = direct nadat je gepost hebt. Zekerheid dat het weg is, heb je niet, maar als je het laat staan weet je zeker dat het er blijft staan. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 00:18

Nogmaals; als je niet wilt dat er staat dan moet je je dat op voorhand bedenken. Is het verstandig dat ik dit op internet zet, zitten er gevolgen aan? Nee? Plaatsen. Ja? Niet plaatsen.