Nieuwe Bokker erbij!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MareOfThrace

Nieuwe Bokker erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-14 14:43

Hoi allemaal!

Graag wil ik me voorstellen aan de hele community!

Waar komt je username vandaan?
De merrie's van Thracië zijn 4 mythische paarden die naar verluid mensen aten. Ze waren eigendom van Diomedes tot Heracles de koning doodde. Wat er precies met de paarden is gebeurd, weten we niet want er zijn verschillende manieren waarop het verhaal eindigt. Er gaat wel een gerucht rond dat de hengst Bucephalus van Alexander de Grote een afstammeling is van een van die merrie's.
Dus waarom deze username? Omdat ik Latijn heb gestudeerd en Griekse en Romeinse geschiedenis mij heel erg interesseert.

Wie ben je?
Ik ben een meisje van 22 jaar oud, dat in België (Limburg) woont. Ik heb mijn hele leven al paarden en wil ook liefst zo lang mogelijk paardrijden. Op dit moment studeer ik nog Management aan de hogeschool van Hasselt. Verder werk ik nog op een hippisch centrum dicht in de buurt en ook op een fokkerij. Gedurende de periode van februari tot en met september ben ik ook nog actief als veeartsassistente.

Heb je paarden?
Ja natuurlijk heb ik paarden! 2 stuks. Mijn eerste paard is een merrie, een Gelderlander, die ik als 4jarige gekocht had. Zij is ondertussen al 14 jaar oud. Ze is beleerd in dressuur en springen, de koets hebben we geprobeerd maar dat vond ze een beetje eng. Ik heb met haar LRV en Kempische gereden, helaas nooit verder gekomen dan de B-dressuur of de 90cm springen. Ze heeft geen hoge opleiding gehad en is een van de moeilijkere paarden waar ik ooit op heb gereden. Als eerste paardje kon ik me wel geen liever beest voorstellen! Ze is redelijk slim, want we hebben enkele maanden VHD gedaan en die kunstjes pikte ze op op enkele dagen/weken tijd!

Mijn tweede paardje is slecht een half jaar oud op dit moment. Het is een zelfgefokt veulen uit een Jazz-merrie van op de fokkerij waar ik werk. De vader is Diego (Zoon uit Ferro). Het is een zwart hengstje dat in de zomer verkleurd naar donkerbruin. Met hem ben ik van plan om mijn ruitercariere fatsoenlijk op te starten! Helaas moet ik nog wel even wachten eer ik daarmee kan beginnen.

Doe je verder nog iets met paarden?
Ja, ik rij veel voor andere mensen. Op de fokkerij waar ik werk onderhoud ik de conditie van wedstrijdpaarden die er tijdelijk gestald staan en rijdt ik ook de jonge paarden door voordat ze verkocht worden. Verder help ik mensen die zogenaamde 'probleempaarden' hebben. Die paarden rijdt ik dan een tijdje totdat de communicatie tussen de ruiter en het paard weer goed gaat. Daarna blijf ik nog even hangen om de ruiter terug te begeleiden op zijn of haar paard. Verder heb ik ook nog een tijdje de haflingerhengst Arik I gereden en op wedstrijd uitgebracht.

Wil je verder nog iets weten? Aarzel dan niet om vragen te stellen!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:47

Welkom hier.

Wat is de afstamming van je Gelderse merrie?

Leuk dat je zo over je boktnaam hebt nagedacht. :)

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:49

Welkom! Veel plezier op bokt!

Iejoor

Re: Nieuwe Bokker erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-14 14:51

Welkom! En veel plezier op Bokt! :)

MareOfThrace

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-14 15:38

NatasjavE schreef:
Welkom hier.

Wat is de afstamming van je Gelderse merrie?

Leuk dat je zo over je boktnaam hebt nagedacht. :)

helaas staat er geen hengst op haar papieren, alleen de moederlijn is zichtbaar. Overgrootvader van de moeder is wel Zepp :D
Heb ze gekocht van een handelaar en hoewel er als ras op haar papieren Gelderlander staat, denk ik dat de hengst een niet gekeurde hengst was of misschien zelfs van een ander ras.

Uiteindelijk interesseerde het me niet zo, want ze is een geweldig paard dat graag voor je wil werken. Ik was zo tevreden over haar karakter en onze klik, dat het me niet uitmaakte dat haar papieren niet volledig waren.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 22:29

Gelderlander zal niet op de papieren staan. Op het papier zal KWPN GP staan.gP staat dan voor Gelders Paard.

Mijn merrie komt ook uit een merrie die van Zep stamt.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:05

Welkom :) Gave naam heb je!

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 23:09

Heej een Limburger :)ik ga ook naar school in Hasselt maar ik doe nog kunsthumaniora. Welkom :)

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 02:55

Hallo mede-Limburger, welkom op Bokt :D

Leuke gebruikersnaam heb je gekozen!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 06:11

Welkom nieuweling! :D
Uitgebreid voorstelrondje!