'Ik volg', 'stipje!' etc.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Ik volg', 'stipje!' etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:38

Ik ben toch niet de enige die er knettergek van wordt?

'Even een reactie om een stipje te plaatsen!'
'Ik volg!'
'Stipje!'

Misschien is het een idee om een centrale post op de voorpagina te maken met uitleg over het stipje, of iets om het duidelijker te maken? Door die mensen te vertellen hoe ze een stipje kunnen zetten vervuil je zelf het desbetreffende topic ook, om nog maar niet te zwijgen over hoe off-topic dit is.

Ik heb zelf nog geen goede oplossing maar misschien dat bokt die wel heeft?

Er staat uiteraard een stuk over in de bokt-help maar ik heb niet echt het idee dat die heel aandachtig doorgelezen wordt: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... _stipje.3F
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-11-14 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Re: 'Ik volg', 'stipje!' etc.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:40

Dat zijn oneliners en mag je gewoon op temmen, als het goed is staat dat ook in de regels/help vermeld :)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:40

een'' toevoegen aan later bekijken'' knop net als bij youtube

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:41

Hier ook, knetter wordt ik er soms van. 'Ik volg' met een boodschap er nog bij vind ik prima maar alleen maar een reactie om dat rottige stipje |o Ik zoek altijd even het desbetreffende subforum op waar het staat en zet dan een stipje neer zonder dat de rest van de moet lezen dat ik een stipje neerzet :\

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:42

Je mag hier inderdaad gewoon op TeMmen :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:42

Uit de regels:

Citaat:
Off topic en oneliners Zorg dat je antwoord in een topic relevant is voor het onderwerp van het topic. Off-topic reacties zijn vervelend voor de persoon die het topic gestart is. Als je wat kwijt wilt aan de topicstarter wat niet met het onderwerp te maken heeft, kun je beter een pb sturen. Ook 'oneliners' ("Cool!" "Mooi!" "Ja, ik ook") worden niet op prijs gesteld. Reacties met alleen smiley's ( :D ) zijn vaak voor meerledige uitleg vatbaar en daarom niet toegestaan. Reacties om het topic opgenomen te krijgen in je lijst met eigen berichten (stipjesreacties) zijn niet nodig: gebruik hiervoor de stipjesfunctie.

En uitleg in de Help:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_v ... _stipje.3F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:44

Maar als je temt op een dergelijke reactie, krijgt degene op wiens bericht je temt dan ook de uitleg dat er gewoon een 'stipjesknopje' is, en dat hij/zij dat kan gebruiken in het vervolg? Want anders komt diegene er nooit achter en blijf je aan het temmen :+

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:45

Blijheid schreef:
Maar als je temt op een dergelijke reactie, krijgt degene op wiens bericht je temt dan ook de uitleg dat er gewoon een 'stipjesknopje' is, en dat hij/zij dat kan gebruiken in het vervolg? Want anders komt diegene er nooit achter en blijf je aan het temmen :+

Diegene krijgt inderdaad een verwijzing naar de regels en de quote die Mars hierboven post. Daarin staat ook weer de link met uitleg over de stipjesfunctie :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:46

Het duurt vaak nog vrij lang voordat er iets mee gedaan wordt door de moderators (omdat het ook besproken moet worden, meen ik mij te herinneren) etc.

Het is gewoon fijner als die reacties helemaal niet worden geplaatst dan dat er iedere keer iemand als 'bokt politie' alle berichten temt. Als er 1000 mensen op bokt niet weten dat ie knop er zit, dan kan je dus 1000 mensen verwijzen, is dat niet een beetje dweilen met de kraan open?

Finliox; het stipje staat 'gewoon' links boven in , onder 'Nieuw Antwoord' maar hij is zo klein dat praktisch niemand weet wat ie doet.

Misschien naast 'Plaatsen' en 'Voorbeeld', een knopje 'Toevoegen aan Eigen Berichten'?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:47

Finliox, dat kan ook in het topic zelf, bovenaan:

Afbeelding

Een knop bij het snel-reageren zou een overweging kunnen zijn. Al is het ook weer erg gevaarlijk om steeds meer knoppen toe te voegen - het geheel wordt er weer onoverzichtelijker van. Ga ik even overleggen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:49

Shadow0 schreef:

[ Afbeelding ]

Een knop bij het snel-reageren zou een overweging kunnen zijn. Al is het ook weer erg gevaarlijk om steeds meer knoppen toe te voegen - het geheel wordt er weer onoverzichtelijker van. Ga ik even overleggen :j

Ik denk dat een knopje niet zo veel uitmaakt toch? Dat komt er net zo uit te zien als 'Sla klad op' in 'Plaats een antwoord'

Lijkt mij. :j

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:51

Ik volg dit topic even !

Nee grapje, ik irriteer me er ook mateloos aan, zelf doe ik het soms bij bijv. een tekening, maar met een boodschap erbij en dan daarna zet ik er vaak onder, dat ik het even blijf volgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:53

Dreamy schreef:
Blijheid schreef:

Diegene krijgt inderdaad een verwijzing naar de regels en de quote die Mars hierboven post. Daarin staat ook weer de link met uitleg over de stipjesfunctie :j

Oké, dat scheelt al een boel :j

Toch ben ik het ergens wel met TS eens dat het nu soms storend is, en dat de functie gewoon behoorlijk verstopt zit. Wat dat betreft is een keer melding maken op de voorpagina, of in het BBB wel een goed idee. Of gewoon elke maand een rubriekje in BBB of berichtje op VN met 'verstopte kunstjes van bokt' , want ik ken er nog wel meer die lang niet iedereen weet te vinden :j

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:54

Shadow0 schreef:

[ Afbeelding ]

Bedankt voor de uitleg :j

Maar ja, dan is het dus best een klein knopje dat ik zonder uitleg nooit had gevonden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:47

Ik vind de +1 nog het meest irritant. Ze weten niet eens waar 't vandaan komt, maar ze plaatsen 't gewoon. Punt :')
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-11-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:51

Sammie schreef:
Ik vind de +1 nog het meest irritant. Ze weten niet eens waar 't vandaan komt, maar ze plaatsen 't gewoon. Punt :')

Mooi verwoord Sammie :') _/-\o_
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-11-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic uit quote verwijderd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:54

Ik heb even een stipje gez... eh laat maar. :+

Wel handig om mensen er toch even op te wijzen, dat je ook kunt temmen voor "stipjes", had ik niet eens aan gedacht.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:58

Ik kwam er na een jaar achter dat je een 'stipje' kon plaatsen :o
Maar voor die tijd verzond ik dan wel een nuttige opmerking om het topic te volgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:00

Als mensen dan ook nog weten wat het verschil is tussen "abonneer" en "bookmark" is het helemaal handig. Bij abonneren krijg je een volgespamde mailbox namelijk (als het een populair topic is) en bij bookmark heb je dus alleen een "stipje".

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:04

Sammie schreef:
Robin_S schreef:
Dit volg ik even

:Y)

+2

Ik wil het topic in mijn lijst hebben zonder dat ik er op hoef te abonneren en mailtje krijg na een nieuwe reactie.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:07

oeh....even een stipje hier....dus dat ik volg....dus dat iedereen weet dat ik ook mee lees :+

Ach, het is maar waar je je druk om maakt.
Het zijn wel lekkere korte posten die lekker snel weg lezen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:11

Dan moet je dus op dat bladwijzertje links bovenin klikken eenitraM!

Quartel; snap ik, maar als ik door een topic lees omdat ik er tips uit wil halen, of omdat het topics zijn zoals 'Jouw ergste blunders' (leesvoer dus, wat ik gewoon aan een stuk door wil lezen) en 10 van de 30 pagina's zijn alleen maar posts zoals 'STIPJE!' of '+1!' dan raak ik persoonlijk vrij gedeprimeerd :')

Een of twee keer is inderdaad niet zo erg maar als 100 mensen het doen :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:12

Slina schreef:
Ik kwam er na een jaar achter dat je een 'stipje' kon plaatsen :o
Maar voor die tijd verzond ik dan wel een nuttige opmerking om het topic te volgen.

Dat heb ik in het begin ook heel vaak gedaan. Bij alle topics die ik wilde volgen een nuttige opmerking verzinnen. Dat was trouwens niet altijd even makkelijk, de Bokt-help doorlezen was destijds makkelijker én sneller geweest :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:22

Ik wist niet eens dat je überhaupt terug kon zien waar je had geplaatst dus ik kwam er na een jaar of twee achter dat ik +- 500 pagina's aan stipjes had :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 13:50

Ik zie een nieuwe aanpassing, het Volg dit topic-button boven het antwoordvak. Top +:)+