Nieuw op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Len_ny

Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:49

Hallo allemaal,

Ik lees al ruim een jaar mee op bokt en dacht dat het nu wel tijd is, om ook een eigen account aan te maken en mij voor te stellen.
Ik ben met paarden opgegroeid en heb eigenlijk eerder op een paard gezeten, als dat ik kon lopen (mijn familie fokt IJslanders). Tijdens mijn studie ben ik helaas gestopt met paardrijden. Gelukkig ben ik 1 1/2 jaar geleden door een heel lieve collega van mij bij een manege in de buurt terecht gekomen. Maar omdat ze helaas geen IJslanders hebben ben ik daar begonnen met engelse les op "gewone" paarden. Ik heb daar een mengelmoes aan paarden gereden, koppige Fjorden en Hafjes, een volbloed, een draver en KWPN'ers met als hoogtepunt een voormalig springpaard die jaren geleden tweede in de grote prijs van Amsterdam geworden is (geweldig, als alle knopjes er gewoon opzitten :D ).
In april mocht ik voor de eerste keer op een nog redelijk groen paard wat daar in pension stond. Die stuiterbal was ontzettend dominant maar bang voor alles. Een held op sokken dus! Hij werd mij vaste lespaard. Ik begon hem stiekem wel leuk te vinden. Ik kreeg de kans om hem te leasen, maar op die dag dat ik zijn leasecontract wou tekenen, kwam hij met zijn achterbeen in de weidedraad terecht en zijn hele achterbeen lag open! Gelukkig was het "alleen maar" een vleeswond, maar het betekende wel een hele lange boxrust. Ik vond het zo sneu voor hem en ben toen begonnen met kikkeren om hem tenminste mentaal een beetje fit te houden. Mede door zijn ongeluk kregen wij een heel hechte band. Enkele weken geleden had ik een gesprek met zijn eigenaresse en ja hoor, het was wel emotioneel voor haar maar ik mocht hem kopen! *\o/*
Alleen mijn familie was (tot de eerste kennismaking) teleurgesteld, het is geen IJslander en hij kan nog niet eens tölten... :Y)

Ik heb in mijn meeleestijd al hele goede tips voor zijn "opvoeding" hier op bokt gekregen en hoop ook in toekomst heel veel van jullie te kunnen leren.

Groetjes

Iejoor

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:49

Welkom op bokt! :D veel plezier!

Len_ny

Re: Nieuw op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 15:51

Bedankt :)