Net was bokt even heel sloom. Nu werkt het weer, maar probeerde wat te zoeken in Eigen berichten en kreeg een fout:
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:4305) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 3281 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/search/sphinxapi.php on line 557: fwrite() [function.fwrite]: send of 1134 bytes failed with errno=104 Connection reset by peer
Krijg nog steeds een foutmelding als ik in eigen berichten wil zoeken: Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php:4305) in /var/www/sites/www.bokt.nl/forums/includes/functions.php on line 3281 [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/search/sphinxapi.php on line 557: fwrite() [function.fwrite]: send of 1134 bytes failed with errno=32 Broken pipe
volgens manlief leek het er op alsof er iets in de infrastructuur overbelast was, de TCP verbinding lukte meteen maar antwoord kwam pas na 60 seconden.
Het ging hier even niet goed, maar nu werkt het weer.
BartVB
Eigenaar
Geplaatst: 27-10-14 23:01
Ik ga morgen eens puzzelen op wat er nu precies mis ging. Het was een samenloop van flink wat omstandigheden.
Voor de techneuten; Er ging iets niet helemaal lekker de fileserver (die had het even te druk), daardoor werden verzoeken traag afgehandeld en kreeg een van de webservers meer gebruikers tegelijkertijd te verwerken dan normaal. Dat kost geheugen, geheugen liep vol, daardoor werden er zaken naar de (relatief trage) harddisk geschreven, daardoor werd alles traag, nog meer gebruikers, nog trager, etc, etc. Het vreemde is dat de loadbalancer (die jullie verzoeken verdeelt over de verschillende webservers) hierdoor aardig van de wap raakte. Dat heb ik niet eerder meegemaakt... Op het moment dat de webservers weer draaide als een zonnetje stonden er nog steeds tig mensen te wachten in de loadbalancer.
Morgen de logfiles eens doorspitten. Belangrijke oorzaak is trouwens dat Arion het op het moment best druk heeft. In de afgelopen maanden zijn een paar zaken (zoals het zoeken) verplaatst van de database server naar Arion omdat Arion meer capaciteit over had dan de (oude) webserver. Die zaken verplaatsen naar de nieuwe databaseserver stond al op de planning maar dat moet ik maar eens naar voren halen...