Ik ben net nieuw hier heb het accoent al langer maar pas net echt actief Ik heb vaak dat als ik vragen stel mensen zeggen dat ik een instructeur moet zoeken Maar ik vraag iets niet om als antwoord te krijgen dat ik een instructeur moet zoeken Ik heb er namelijk al een maar voor mijn houding enzo wil ik graag dat meerdere mensen hun mening geven en niet alleen mijn instructeur. Hoe moet ik dit nou netjes verwoorden ??
Gewoon uitleggen wat je er zelf van vindt en misschien de instructies die je mee krijgt van je instructeur opdat mensen daar op kunnen reageren.
Of geef aan; Ik heb les, waarbij houding ook wordt meegenomen. Graag zou ik jullie mening willen ontvangen zodat ik dit eens kan bespreken met mijn instructeur. Ik sta open voor nieuwe manieren.
Je kunt je ook afvragen waarom mensen niet een uitgebreider antwoord geven dan wat je kreeg. Je mag best wel doorvragen als je niet tevreden bent met het (te) korte antwoord.
Wat ik zou doen is er bij zetten dat je les hebt en hier ook aan werkt. Maar dat je het fijn vindt dat er door meerdere mensen naar gekeken wordt en je zo evt. andere (betere) tips krijgt waardoor je bewuster word van je houding en het daardoor op een andere manier kan proberen wat misschien beter gaat (: Zoals Knert inderdaad zegt is het ook vaak goed om de verbeterpunten erbij te zetten die je zelf al weet. Ik zou ook vragen of mensen de kritiek opbouwend willen geven zodat je er ook echt iets aan hebt en er in overleg met je instructeur mee aan de slag kunt.
antje_vip
Geplaatst: 21-10-14 23:13
Dit is toch een hartstikke prima, duidelijke, nette zin?
Citaat:
Ik heb er namelijk al een maar voor mijn houding enzo wil ik graag dat meerdere mensen hun mening geven en niet alleen mijn instructeur.
senna21
Geplaatst: 21-10-14 23:24
TS, wat top dat je dit zo vraagt. Dit kan meerdere redenen hebben. - Niet alles is via de computer uit te leggen. Paardrijden is een sport die je doet met gevoel en techniek. Dat moet je leren tijdens het rijden, met ondersteuning van een instructeur. Dus als iets moeilijk is uit te leggen, adviseren ze jou om toch een instructeur te vragen. - de meningen over wat goed paardrijden is, lopen nogal uiteen. Wat de een goed vindt, vindt een ander niet goed. Dus prima dat je meerdere meningen vraagt, maar niet iedereen is het met elkaar eens. - en soms zijn mensen/bokkers even niet zo aardig en/of geduldig, en trekken een oneliner uit de kast 'vraag het je instructeur'. Trek het je niet aan... Vraag door, lees de berichten waar je wat van leert.
ladypaard
Geplaatst: 21-10-14 23:27
heb even je topics bekeken, omdat wel dacht ergens op jou te hebben gereageerd. Toen vielen me 2 dingen op: - Zijn beetje zelfde vragen: probleem komt uiteindelijk op zelfde neer - In de paar die ik aanklikte zag ik niet echt dat er steeds alleen maar werd gerefereerd naar een instructeur.
Onder andere van mijzelf weet ik dat er toch genoeg tips zijn gegeven om zelf even te kijken wat je er aan kan doen. a la google/youtube. Verder zijn er altijd dingen die beter IRL kunnen worden uitgelegd met voordoen of laten voelen e.d.
Voor als het wel gebeurd dat er enkel wordt verwezen naar een instructeur dan kun je ervoor bedanken maar dat je graag naast je instructeur meerdere meningen/opvattingen wil horen (om een "open mind" te houden), zoals je zelf al zegt.