Hallo iedereen!
Mijn naam is Iris, ik ben 20 jaar oud en kom uit de regio Noord-Holland Noord. Anders dan de meesten van jullie ben ik niet al heel lang met paardrijden bezig, ik ben zelfs pas deze maand begonnen met rijden! Ik wilde het al langer, maar helass ging dat niet vanwege geld en mijn mentale welzijn.
De eerste keer dat ik op een paard (... okay, het was een Shetlander, details!) zat was toen ik ongeveer 6 jaar oud was. Cassandra, mijn lievelingetje op de hele stal. Mijn zus kreeg rijlessen toendertijd. Ik niet, want daar was geen geld voor. Zusje stopte er echter al snel mee, want na twee keer vallen van een andere Shetlander werd ze te bang om te rijden.
Nu. Na een lange periode in mijn leven die ik vrij succesvol achter me aan het laten ben, kwam paardrijden eigenlijk relatief toevallig op mijn pad. Ik ben actief op Tumblr en zodoende ben ik 'aangestoken' met de liefde voor paarden. Daarop heb ik de lokale manege/rijschool een paar keer bezocht en eigenlijk beviel me dat bijzonder goed. Ik ben over het algemeen beter in contact met dieren dan met mensen... dus tja. Uiteindelijk besloten om me in te schrijven voor opstaplessen (waar ik nu nog mee bezig ben) zodat ik later in de klas kan instromen. Het gaat niet foutloos, uiteraard, maat ik.doe mijn best. Mijn grootste struikelblok voor nu is dat ik van huis uit een fietser ben, dus ik ben het gewend om mijn gewicht en kracht op.mijn tenen te zetten in plaats van mijn hiel... Elke hulp is welkom!
Ik hoop dat ik in ieder geval heerlijk verslaafd raak aan Bokt, en ik hou ook een blog bij op Tumblr met mijn ervaringen. (Ik hoop even dat de link werkt, ik schrijf dit vanaf mijn telefoon. Sorry als het niet werkt!)