Bizare reacties op advertenties ..Jullie ook ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barte

Bizare reacties op advertenties ..Jullie ook ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:03

Ik moet even wat kwijt en denk dat het aan mij ligt ...Ik plaats regelmatig advertenties op Marktplaats en Bokt markt ...De producten die ik aanbiedt zijn in zeer goede staat tot soms nieuw .
Momenteel heb ik diverse splinternieuwe dekens staan MET de kaartjes eraan .Ze zijn van mijn merrie die helaas is ingeslapen en voor haar zoon heb ik dekens zat .De dekens zijn oa van Bucas ,Amigo en Hv polo .

Merken die prijzig zijn en omdat deze dekens nieuw zijn en met de kaartjes er nog aan gaan ze niet voor een habbekrats weg .Ook verzend ik niet omdat ik al een paar keer flink op mijn neus gegaan ben .

Deze dingen staan in de advertentie met de foto`s van de dekens met alle details en dat ze op gehaald dienen te worden .Dat het een vaste prijs is en dat een lager bod niet wordt gewaardeerd en dat daar niet op gereageerd wordt ..

Misschien heel erg star van me .Maar ze zijn echt nieuw zoals de foto`s aantonen .

De reacties die ik krijg daar wordt ik dus gillend gek van ..Het gaat van voor 25 euro inclusief verzenden neem ik hem over ...Ruil je ook ??
Voor 35 euro neem ik ze allemaal over (ja als ik een gek zou vinden die zulke dingen zou doen deed ik het ook gelijk ) .

Natuurlijk heb ik begrip er voor dat iedereen een pracht deken wil hebben voor weinig maar als het zo duidelijk in de advertentie staat is het toch duidelijk ??
Of ben ik nu compleet gestoord ..
Is lezen dan soms echt zo moeilijk .Hebben jullie hier ook ervaringen mee ??

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Bizare reacties op advertenties ..Jullie ook ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:05

ED -> MZ

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:06

Ja wij hebben een 4 paards container (4 stallen dus) die wij ook nog kunnen komen brengen.

Mailtjes met ik betaal de helft en de andere helft volgend jaar.

6 jarig L springpaard inruil mogelijk, ik wil wel ruilen tegen een barock pinto hengstveulen (ja dat snap ik dat je dat wel wilt)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:08

Wie niet waagt wie niet wint. Soms werkt het soms niet. T is aan jouw waar je mee akkoord gaat.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:09

Prijzen erbij zetten lost al een hoop op. Bieden vind ik zo onduidelijk, je kan niet raden wat iemand ervoor wil hebben!

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-14 10:10

De prijzen staan erbij en daar heb ik dan duidelijk bij vermeld dat het vaste prijzen zijn en dat een lager bod niet gewaardeerd wordt ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:11

Vind de reactie van 25 incl. niet eens zo heel bizar, Dekens zijn 2e hands simpelweg geen stuiver waard. Je kunt ze beter in de kast laten liggen tot je andere paard zijn huidige dekens gesloopt heeft.

En idd wie niet waagt wie niet wint.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:12

[LZP] Rare mensen op marktplaats deel 6!

Welkom bij de club :D

Mag ik trouwens vragen waarom je bij prijs 'notk' hebt staan als je er toch al een vaste prijs voor in je hoofd hebt? Niet onaardig bedoeld, maar als je dat ook bovenaan de advertentie zet is het meteen duidelijk.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:14

Kirsha schreef:

Mag ik trouwens vragen waarom je bij prijs 'notk' hebt staan als je er toch al een vaste prijs voor in je hoofd hebt? Niet onaardig bedoeld, maar als je dat ook bovenaan de advertentie zet is het meteen duidelijk.

Wilde hem ook al delen, maar je was sneller hihi

TS welkom bij de club

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:14

Wellicht komt het door de 'notk' die bij je titel staat.. :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:18

Wij hadden een keer een veulen te koop staan duidelijk in de advertentie gezet dat verzorgen geen optie was en dat ze echt verkocht ging worden. Ondanks dat heel veel vragen of ze verzorgd kon worden etc.

Toen kwam er een serieus bod, hele mailwisseling geweest en ze zouden zsm komen kijken en dan wilde ze gelijk het veulen meenemen als deze goed was. Prima dus wij andere mensen afgebeld en op de afgesproken dag en tijd keurig op stal aanwezig maar er kwam niemand. Opeens ging de telefoon dus wij dachten dat zullen die mensen wel zijn maar het was de moeder van een 13 jarig meisje dat het paard "gekocht" bleek te hebben. De moeder was achter de mailwisseling gekomen en schaamde zich diep. De dochter kwam ook nog aan de lijn en moest haar excuus aanbieden. De moeder vroeg of wij een financiële compensatie wilde omdat wij ook andere mensen hadden afgebeld. Dat hebben we niet gedaan maar het was wel vervelend. Ik vroeg haar waarom ze het had gedaan en waarom ze zich had voorgedaan als haar moeder. Hierop zei ze dat ze gewoon een paard wilde en had gehoopt dat haar moeder nu wel zou betalen.

Tegenwoordig verkopen wij toch liever aan de bekende handelaren dan via marktplaats etc. Je weet toch niet wat je voor je hebt en vaak zijn er echt onzinbiedingen.

NYC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:19

Had héél veel paarden spullen op marktplaats gezet. 15 complete setjes met dekje, been beschermers 6 met bijpassende ruiter kleding.
8 complete deken setten, als ik een deken koop koppijn meteen van die collectie een hele set.

Als ik het zo lees, verschrikkelijk ben ik! :+

Heb er bij gezet dat het te koop is wegens immigratie naar het buitenland.

Krijg ik meerdere malen als bod ruilen tegen andere spullen. NEE! IK DOE AL DIE SPULLEN WEG OMDAT IK NAAR DE VS GA VERHUIZEN!

Was er iemand die wou het wel tegen een Z2 dressuur paard ruilen van 20 jaar. En 1 die het wel tegen een KWPN hengsten veulen zonder papier wou ruilen.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 10:24

Bekijk het eens van de andere kan.
Als het me maar een 30€ scheelt zou ik een deken ook nieuw zou kopen ipv tweedehands ookal is het nooit gebruikt. Bij jouw moet je het ophalen, dus dan moet je al geluk hebben dat het in de buurt is, anders is het gewoon de moeite niet.

Plus dat je niet weet wat ermee gebeurd is. Voor hetzelfde geld zijn de dekens vies, zitten er gaten van muizen in,... ookal zijn ze nooit gebruikt. Ik zeg niet dat dit het geval is bij jouw he, maar helaas ben ik zo al veel 'nieuwe' spullen tegengekomen.

Dan koop ik het liever voor een klein beetje meer in een winkel :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:22

Ik denk dat jouw prijzen gewoon te hoog zijn.
Voor ietsje meer koop je ze in de winkel MET garantie.
Die Amigo en Bucas die je aanbied zijn zelfs even duur als nieuw.

Hoe banketstaaf ook, het blijven tweedehands dekens.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 11:31

In het overzicht bij prijs staat 'notk'.
Pas in de tekst staan vaste prijs.

Ik zou alvast bij prijs ook het bedrag invullen, dan gaan mensen die het te duur vinden al snel overslaan.

Plus als je niet verzend wordt de markt al heel klein. Als ik me niet vergis kan in NL nu toch ook via kiala verzonden worden. Wat kan daar nu bij mis gaan? Koper betaald jou. Pas als je je geld hebt ga je naar kiala en daar krijg je een bonnetje en code. Je kan perfect zien wanneer het pakje afgehaald is.

Maar sowieso zijn er altijd mensen die vreemde dingen doen. Dat ruilen is de nieuwe 'hype'. Proberen niet in te ergeren en te wissen.
Wel vind ik het altijd fijn als een verkoper ook wat openstaat, delen in verzendkosten, 10euro eraf indien je er 2 neemt etc.
Bij 2e hands dingen verbieden om af te dingen, vind ik altijd een beetje vreemd.
Of het moet al een heel lage prijs zijn, maar dan moet het verschil tussen prijs in de winkel of webshop en 2e hands groot zijn.

Je kan nu zoveel online kopen, waarbij je tot 30dagen mag retourneren. Ophalen in de winkel, ophalen in een afhaalpunt, thuis geleverd, betalen achteraf etc.
Voor al dat comfort betalen mensen soms liever toch iets meer.

Edit: je vraagt €75 voor een deken dat je voor €76 via paardendrogist kan kopen.. dan vind ik het heel vreemd dat niemand je vast prijs wil geven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-14 12:54

Kirsha schreef:

Bedankt voor de link, ik dacht al dat hier een topic over liep. Aangezien hier al een centraal topic over loopt plaats ik hier een slotje op.