kun je je brood verdienen als beheerder en ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opala

kun je je brood verdienen als beheerder en ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 09:02

wie is de mens achter Bokt? Rijdt je ook paard? Wordt het geen sleur? Enz. enz. Deze vragen kwamen opeens bij mij op :+

MarlindeRooz

Re: kun je je brood verdienen als beheerder en ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:04

Bart en dit is zijn baan wel geloof ik. Hij verdiend geld met de reclames.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:04

Ik vind je vraagstelling een beetje vaag, misschien kun je hem iets duidelijker stellen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:07

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 09:48

:') Een bokker van het eerste uur met ruim 6000 posten (dus regelmatig aanwezig) vraagt zich dat nu af?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 15:27

Bokt zou bokt niet zijn, wanneer je post niet direct wordt afgeserveerd. Opeens wil ik het niet meer weten.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:27

Je krijgt toch gewoon normale reacties? Ik zie niet dat je post gelijk afgeserveerd wordt hoor, niet zo negatief zijn. Misschien kan je Bart een pbtje sturen met wat vragen?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:34

opala schreef:
Bokt zou bokt niet zijn, wanneer je post niet direct wordt afgeserveerd. Opeens wil ik het niet meer weten.

Zijn er berichten verwijderd dan?
Bartvb is de beheerder en ja die verdient centen hier mee :))

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:53

Vragen staat vrij hoor :)

Bart is de eigenaar van Bokt. In totaal hebben we 3 beheerders (met een rood kleurtje): BartVB, Jessica en ik-zei-de-gek.
Bart en Jessica werken fulltime voor Bokt en ik werk parttime voor Bokt. Daarnaast heb ik ook nog een andere baan. Bij de ene baan verdien ik mijn brood, bij de andere mijn beleg :D

Als je iets wilt weten (behalve mijn pincode): vraag gerust!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 19:54

Dan begin ik! :))

Oscar, wat zijn jullie taken dan voornamelijk? :)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:03

Dat zal ik je vertellen :j

We hebben een aantal gezamelijke taken. Dan kun je denken aan 'simpele' dingen zoals de teamfora bijhouden, eigenlijk simpelweg weten wat er speelt op het grote Bokt, maar ook achter de schermen.

Daarnaast hebben we allemaal onze specifieke taken:

- Bart doet de techniek en zorgt ervoor dat we genoeg adverteerders hebben zodat het forum kan blijven bestaan.
- Jessica houdt zich bezig met de NR (Nieuwsredactie), BZC (Bezwaarcommissie) en het Wiki-team, en ze doet ook de evenementen zoals bijvoorbeeld Horse Event.
- Ik ben ruim 10 jaar geleden op Bokt begonnen als moderator, later hoofdmoderator geworden en daarna beheerder/forumcoordinator. Ik ben voornamelijk bezig met het (hoofd)modteam.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:05

Ik wil niemand beledigen maar het is zo dat de gewone modjes, "Vrijwillegers"werk doen. Terwijl bokt gewoon een commercieel "bedrijf" is... Ik vind dat altijd een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen. :o Of zie ik dat verkeerd?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:13

Mwah, zo zwart/wit is het niet helemaal ;)
Een forum zoals Bokt in de lucht houden en verder ontwikkelen kost ontzettend veel tijd en geld en het levert genoeg op om het te kunnen blijven doen, maar het is niet zo dat wij in een Bentley rondrijden en in een villa in Wassenaar wonen.
Bokt draait al sinds haar bestaan grotendeels op vrijwilligers. Zonder deze vrijwilligers zouden we Bokt nooit draaiend kunnen houden, maar anderzijds weten we ook dat we het met alleen maar vrijwilligers niet zouden redden want er is meer dan alleen het 'schoon houden' van de fora etc.etc.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:13

MarlindeRooz schreef:
Ik wil niemand beledigen maar het is zo dat de gewone modjes, "Vrijwillegers"werk doen. Terwijl bokt gewoon een commercieel "bedrijf" is... Ik vind dat altijd een beetje raar maar dat zal wel aan mij liggen. :o Of zie ik dat verkeerd?

Je kan het ook anders zien. Bokt beheer zijn hier gewoon voltijd mee bezig. Ze kunnen in die tijd geen baan hebben dus het lijkt me terecht dat ze hier ook geld mee verdienen.

Daarnaast heb je dat overal. Je hebt brandweer en de vrijwillige brandweer. In het ziekenhuis heb je artsen en koffieschenkers..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:19

Ik heb nog wel vragen :D .

Als het echt je fulltime/partime job is, heb je dan bepaalde uren dat je verplicht aanwezig/beschikbaar moet zijn of moet werken voor bokt? En moet je dan als je op vakantie gaat je verlof aanvragen aan Bart? :+ . Of is het een soort van zelfstandig iets dat je betaald wordt naar prestaties en zelf kiest hoeveel je werkt en hoeveel vakantie je neemt?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:24

Kwanyin, het voordeel van internet is dat het 24 uur per dag open is. 7 dagen per week. 365 dagen per jaar.
Dat is ook meteen een nadeel, maar dat was je vraag geloof ik niet :))

Wij hebben geen verplichte uren dat we aanwezig moeten zijn, maar we houden wel rekening met elkaar als er bijv. een overleg of evenement is, of wanneer er andere dingen gaande zijn die op een bepaalde tijd gepland staan.
Bovendien is het voor het overleg handiger en sneller als we er zijn wanneer de meeste andere teamleden er ook zijn. Ik kan bijv. prima midden in de nacht werken, maar als ik iemand iets wil vragen of met iemand wil overleggen, dan is de kans vrij klein dat ik 's nachts om 03:00 uur nog gehoor krijg.

Wij hebben ook gewoon vakantie en ik gok dat dat ongeveer evenveel is als een gemiddelde werknemer.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:26

Okeoke wat ik mij dan afvraag,
Hoe word je mod want dat zou ik ook wel willen :p

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:27

Staat op de wiki.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:27

Maar de bokt vrijwilligers hebben die wel een soort van tegemoetkoming ofzo? Eens per jaar gezellig uit eten ofzo? Dat hoor je bij ander vrijwilligers werk nog wel eens.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:28

MarlindeRooz schreef:
Staat op de wiki.

Serieus haha :')

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:33

Jazeker, we proberen daar wel zoveel mogelijk aan te doen :j
In het najaar hebben we een grote meeting voor het hele team, dan gaan we allerlei activiteiten doen en 's avonds met z'n allen uit eten.
Daarnaast doen we tussendoor ook nog weleens wat leuks. Vorig jaar hebben we Bokt-sweaters besteld voor alle teamleden en was er voor alle teamleden een leuk presentje tijdens Horse Event.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-14 09:48

Oscar dank voor jouw bijdrages. Ondanks mijn frustraties soms, ben ik een zeer blije bokker, al lees ik meer de laatste tijd dan ik schrijf. Jullie beheerders krijgen voor jullie inzet van mij iig een dikke pluim.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:49

opala schreef:
Oscar dank voor jouw bijdrages. Ondanks mijn frustraties soms, ben ik een zeer blije bokker, al lees ik meer de laatste tijd dan ik schrijf. Jullie beheerders krijgen voor jullie inzet van mij iig een dikke pluim.

Hier sluit ik me bij aan. Ook erg aardige en behulpzame beheerders en mods zijn er. :j

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 09:52

Er is toch ook een programmeur? Ik dacht dat Shadow ook in dienst is van Bokt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:22

Oscar: Ik heb nog een vraag, Hoe gaan jullie om met alle negatieve kritiek over bokt?
Want eerlijk is eerlijk, het is wel wel, en niet z'n beetje ook. Mij wordt altijd geadviseerd om niet op bokt te kijken voor advies en tips. Er wordt altijd gezegd "typisch bokt"

Of er wordt op koudbloeden FB pagina gezegd: Het lijkt hier wel een bokt zweer. Of het is toch geen bokt?
Heeft de leiding wel door dat bokt z'n slecht daglicht staat?