Nogal gewaagde reclame bij de Wiki.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Nogal gewaagde reclame bij de Wiki.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:55

Links in het vak bij de Wiki krijg ik nogal gewaagde reclame. :+ Ik neem aan dat ik verder niet hoef toe te lichten wat voor reclame het betreft? ;)

Vaak weet ik dat reclame gekoppeld is aan Google zoekopdrachten, maar dit heb ik zeker niet opgezocht en ook zeker geen behoefte aan. :Y) Vraag me dan toch af waar die vandaan komt?

Nog meer Bokkers last van?

imd

Re: Nogal gewaagde reclame bij de Wiki.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:56

Je kan op het pijltje in de advertentie klikken en dan aangeven dat je het een ongepaste reclame vindt :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:56

Heb je een linkje van de website waar je op terecht komt als je op de advertentie klikt?
Dan kan ie evt geblokkeerd worden.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 13:57

Euhm... wordt die reclame niet bepaald door je eigen zoekgedrag? O:) Ik zie alleen maar spul voor aanhangers namelijk...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 13:59

M_i_R schreef:
Euhm... wordt die reclame niet bepaald door je eigen zoekgedrag? O:) Ik zie alleen maar spul voor aanhangers namelijk...

Zoals in de OP al aangegeven heb ik hier zeker niet op gezocht.

Myrthe, ik heb er niet op geklikt en de Wiki inmiddels afgesloten, mocht het nog eens voorkomen stuur ik even een linkje door. :j

imd, dat wist ik niet, even onthouden mocht het nog eens voorbij komen! :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:00

Vriendje maar even ondervragen? _O- gaat toch vanaf je cookies idd? Ik krijg paarden spullen te zien :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 14:02

PenP2014 schreef:
Vriendje maar even ondervragen? _O- gaat toch vanaf je cookies idd? Ik krijg paarden spullen te zien :)

Mijn laptop, alleen ik laptop erop. :7 Vandaar dat ik het ook vreemd vind, normalerwijs heb ik ook alleen maar gerelateerde reclame.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:02

Advertenties zijn voor een deel gebasseerd op je cookies maar ook voor een deel volledig random.
Met een linkje kan Bart ongepaste reclames blokkeren. :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:04

Nou ja, ik heb nu reclame over het nieuwe album van Herman van Veen en ik heb nooit van mn leven een nummer van die man gehoord :') Dus het klopt niet helemaal.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:05

Misschien geven ze jullie wat suggesties := :')

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:07

Marit schreef:
Nou ja, ik heb nu reclame over het nieuwe album van Herman van Veen en ik heb nooit van mn leven een nummer van die man gehoord :') Dus het klopt niet helemaal.

ook niet het liedje van alfred J kwak?? (spetter spieter spater)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:09

Ik krijg Be. jouw domein naam.Heb ik ook niet op gegoogled wel heb ik net een mail adres gezocht met .be geen idee of hij via dat linkt.
Ik weet wel dat ik soms vreemde advertentie's krijg door dingen die je op bokt ook leest.Dus mischien heb je een topic gelezen waar dat het als onderwerp in voor kwam.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:11

sorry TS te snel gelezen (of eigenlijk maar half ;)...) succes met je Laptop met dirty mind!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:11

Dat zijn slimme advertentie's, reageren op je zoekgedrag of thema's die genoemd worden op de site waar je op zit.

Dus het kan in dit geval ook aan bokt liggen ;)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:14

Ik zie ook af en toe weleens reclames voorbij schieten die echt niet kunnen. Maar ik heb daar ook niet opgezocht. :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:18

Er horen alleen reclames te verschijnen die 'family friendly' zijn. Als dat niet zo is dan hoor ik het erg graag. Bij voorkeur met screenshot en de site die reclame maakt, dan kunnen de advertenties worden geblokkeerd en kan ik klagen bij Google (die deze advertenties verzorgt).
Dank voor het melden iig!

Ik krijg hier zelf op dit moment vooral Vodafone reclames, zie zo snel niets voorbij komen dat niet door de beugel kan of discutabel is.

De reclames zijn voor een deel gebaseerd op wat er op de pagina staat, voor een deel op basis van specifieke sites die je hebt bezocht (Zalando, Wehkamp, etc), voor een deel op basis van interesses (je komt b.v. vaak op sites over auto's en voetbal, dan ben je vast een man) maar voor een groot deel zijn de banners ook willekeurig.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 14:21

Firefly4 schreef:
Marit schreef:

ook niet het liedje van alfred J kwak?? (spetter spieter spater)

Oh dat is van hem! Nou, niet dat ik ooit dat liedje heb opgezocht _O-

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 16:41

Ik zie ook wel eens reclame's van bijv. monuta staan onder een topic wat gaat over iemand die ernstig ziek is. Of van iemand waarvan een bekende zefmoord heeft gepleegd of op een andere nare manier om het leven is gekomen.

Dit vind ik eigenlijk behoorlijk ongepast. En das niet omdat ik zoek naar dit soort dingen want ik zit al jaren bij dezelfde verzekering, dit is echt omdat het topic over " de dood" gaat zegmaar.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:00

Ik ken de situaties inderdaad. Erg onhandig/onwenselijk.
In dat soort gevallen is het handig om even op de TeM knop (Afbeelding) te klikken. Dan kunnen de moderators eenvoudig zorgen dat er geen advertenties verschijnen bij dat topic.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 17:08

Marit schreef:

Ga je schamen!

heb jij zelfs Alfred Jodocus Kwak nooit mogen kijken van je ouders?

(en je bent gewoon een cultuurbarbaar als je nooit iets van hem hebt gehoord)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 23:56

BartVB schreef:
Ik ken de situaties inderdaad. Erg onhandig/onwenselijk.
In dat soort gevallen is het handig om even op de TeM knop ([ Afbeelding ]) te klikken. Dan kunnen de moderators eenvoudig zorgen dat er geen advertenties verschijnen bij dat topic.

Dank voor je antwoord.