Gebroken bekken , schaambeen en staartbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Savannah19

Gebroken bekken , schaambeen en staartbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:46

Hallo ,
Ik wil even mijn verhaal kwijt
ruim 8 weken geleden heb ik een heftig ongeluk gehad met een merrie , het begon goed met rijden in de bak alles ging zoals gewoonlijk todat ze schrok van een hekje in de bak en begon te steigeren ik probeerde haar nog naar voren te schoppen maar het was telaat .. We vielen achterover en ze kwam boven op mij terrecht , door de schrik en pijn bleef ik zitten maar de merrie probeerde op te staan maar dit ging verkeerd , ze kwam vast te zitten in de bakrand met haar benen en raakte in paniek , hierdoor kwam ze bovenop mij terrecht en wel 5 keer toen uiteindelijk kwam ze los en stond ze op , ik verging van de pijn en schreeuwde om hulp , gelukkig hoorde de eigenaar mij en kwam me helpen meteen 112 gebeld en wachten op de ambulance , eenmaal in het ziekenhuis werden er meteen allemaal scan's en fotos van mij gemaakt en kwam hieruit dat ik mijn bekken op 2 plaatsen had gebroken , mijn schaambeen doormidden was en mijn staartbeentje gebroken was .. Een hele schrik voor mij want wat ging er met me gebeuren.. , ik werd 2 dagen later geopereerd aan me bekken en schaambeen en kreeg te horen dat ik 6 weken in een rolstoel terrecht kwam.. Mijn wereld stortte in , na 7 dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen mocht ik dan naar huis om te gaan revalideren , nadat de 6 weken voorbij waren mocht ik gaan beginnen met mijn rechter been te belasten voor 100% en mijn linkerbeen voor 50% ik ben nu al 3 weken weer ter been en het gaat harstikke goed met mij , nu moet ik tot 9 september met krukken lopen en dan mag ik het weer zonder op gaan pakken en mn oude leven weer rustig op gaan bouwen , nu is mijn vraag aan jullie hebben jullie ervaring met dit soort ongelukken en hoelang duurde de revalidatie en voordat je weer op je paard zat ? Ik kanniet wachten op het moment om weer in het zadel te zitten!

zeurkous

Re: Gebroken bekken , schaambeen en staartbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:49

Jeetje wat heftig! Wat knap dat je zo positief denkt! En daarnaast na zo'n ongeluk al weer denkt aan het paardrijden. Ik heb zo'n revalidatie nooit meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel succes en sterkte wensen hierbij. Keep up the good work!

Savannah19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-14 22:50

Heel erg bedank !

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:53

Dit topic hoort thuis op MWS, maar aangezien TS daar nog niet kan posten hier een slotje.