Is het omdat ik ivm. vakantie momenteel meer op bokt zit? Zie ik spoken? Of wordt bokt echt met de dag ongezelliger? Hoe het ook zij: ik merk dat ik me er steeds meer aan begin te ergeren, zo erg inmiddels dat ik op het punt sta om te vertrekken. Ik ben er even helemaal klaar mee, dat negatieve, kritische, ontevreden, pessimistische en jaloerse gedrag van een groot deel van de bokkers dat momenteel in topics reageert. Er lijkt met de minuut minder ruimte te zijn om ergens samen uit te komen. In plaats daarvan wordt er constant maar ruzie gemaakt en rellen geschopt. Ik kwam hier ooit als penny-puber omdat ik het gezellig vond om over paarden te praten. Inmiddels ben ik allang geen puber meer, rijd ik tijdelijk ook geen paard, maar vind ik het wel hartstikke leuk en gezellig om over allerhande dingen te praten. Andere mensen een hart onder de riem steken, samen om dingen lachen, samen om dingen huilen, elkaar adviezen geven, samen tot 10 tellen als de buurman weer eens zijn muziek te hard heeft staan, of wanneer de buurvrouw haar kat voor de zoveelste keer "uitlaat" in jouw tuin. Ik kan me echter niet herinneren dat ik hier destijds kwam om brandjes te blussen, rotopmerkingen van bokkers op te vangen of het zoveel topic te ontstippen omdat het wéér uitloopt op een reltopic. Mijn punt: wat is er in hemelsnaam gaande waardoor bokt niet meer de bokt is die ik van jaren geleden kende? En waar gaat dit naartoe? Houdt het dan nooit eens op, of wordt het echt alleen nog maar erger? Voor de duidelijkheid: er zijn genoeg topics waar ik het wel heel fijn vind om actief te zijn, maar die worden alsmaar meer en meer ondergesneeuwd door het aantal groeiende reltopics.
Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten?
TS: Ik kom hier ook alleen maar om het nieuws te lezen en zo nu en dan van saaiheid even door bokt te browsen.. maar voor de gezelligheid kom ik hier al lang niet meer.
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 12-08-14 18:24
Je bent bepaald niet de enige die er zo over denkt.. Ik vind dat bokt eigenlijk vrij streng beheerd wordt. 'Grappige' reltopics worden gelijk dichtgegooid, gebruikers geband, en na 1 verkeerd woord of een ruzie word je meteen aangesproken. Ik roep maar wat, maar misschien dat bokt weer wat losser wordt als er weer plek komt voor andere dingen dan serieuze discussies.
pipo
Geplaatst: 12-08-14 18:26
Jolien87, zolang men via een beeldscherm "praat" is het voor vele makkelijker om te zeggen wat ze denken. De pc, laptop, tablet, foon ect is dus eigenlijk vooral een uitkomst voor hen die hun mond in real life niet open durven te doen. Tenminste dat is mijn idee. Iedereen kwakt zn mening neer en laat geen spaan heel van de betreffende ts. Maar in een buurtje of flat is toch ook de sociale controle vaak ver te zoeken. We vereenzamen schijnt, puur door dat f ding wat internet heet en desinteresse.
Anoniem
Geplaatst: 12-08-14 18:27
Heel hard gezegd, maar dan ga je toch?
Iedereen zit nu meer op bokt omdat het vakantie is. Kom nog 'ns terug na de vakantie (als je zelf ook een beetje afgekoeld bent) en kijk of het verschil maakt. Niemand verplicht je om op bokt te zitten.
nine1987
Geplaatst: 12-08-14 18:27
AustriaTrick, dit vind ik persoonlijk precies zo'n opmerking.. Weet jij veel of deze bokker al lang meeleest voor ze zich heeft aangemeld?
Ben het er ook helemaal mee eens Jolien.. Ik moet eerlijk zijn, ben af en toe ook wel iemand die ergens tegenaan schopt, maar ik maak niet moedwillig ruzie.. En die sfeer hangt er inderdaad steeds meer.. Men gunt elkaar het licht in de ogen niet meer.. Jammer is dat..
hielkebro
Geplaatst: 12-08-14 18:28
ik ben het ook met je eens.
of het komt door de vakantie, of bokt word ' saai ', niet veel leuke topic's meer enzo
Lovemyponys5
Geplaatst: 12-08-14 18:28
Ik ben het er mee eens dat bokt egt ongezellig begint te worden. Ik durf meestal niet eens te reageeren omdat ik geen zin heb in gezeik en om afgesnauwd te worden.
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-14 18:28
Doanique: dat zou wel de meest makkelijke oplossing zijn ja, maar dat verandert niets aan de algemene sfeer op dit forum. Ik durf met zekerheid te stellen dat ik niet te enige ben die hier last van heeft. Waarom kan daar niks aan gedaan worden?
pipo
Geplaatst: 12-08-14 18:29
AustriaTrick schreef:
smurfje1 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens!!!
Jij moet zeker ook nuttige berichten hebben? Hoe kun je het eens zijn met amper 10 berichten?
.
Kijk een kattig antwoord, ondanks een lachende smilie.. dus hoe lees je dat?? ik vind t niet aardig.
Doanique, ja hoor.. bingo.
BigOne
Geplaatst: 12-08-14 18:30
Het is niet alleen Bokt maar dit vind je echt in de hele maatschappij, ik denk er zelfs op mijn leeftijd nog over om weer uit Nederland te vertrekken.
nine1987
Geplaatst: 12-08-14 18:30
Dit is trouwens wat ik ook heb aangegeven in de bokt enquete.. Ook het beheer de laatste tijd is een beetje om te janken.. Ook de manier waarop het massaontslag 7 (??) modjes gegaan is.. Erg onprofessioneel..
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 12-08-14 18:31
Zo Bigone, dat is meteen een behoorlijke stap verder de hele maatschappij.
laughterline
Geplaatst: 12-08-14 18:32
Tsja, mensen veranderen... Mensen zijn tegenwoordig zo zo zo ontzettend brutaal. En vooral via internet achter de computer is het dan makkelijk om je zo te uiten denk ik.
Ik zit vooral in HK topics en daar is het gelukkig altijd super gezellig. Maar ik snap helemaal wat je bedoeld en ja ik erger me er ook rot aan. Overal kan je wel een ongezellig topic vinden... Mensen hebben geen opbouwende kritiek meer maar schelden je zowat uit, en hebben 'altijd gelijk'.
laughterline
Geplaatst: 12-08-14 18:33
Arc_En_Ciel schreef:
Zo Bigone, dat is meteen een behoorlijke stap verder de hele maatschappij.
Maar ze heeft denk ik wel gelijk
Anoniem
Geplaatst: 12-08-14 18:33
Idd ik denk er ook wel zo over , toch reltopics zijn vaak serieus bedoeld en iedereen gaat offtopic. Het massa ontslag oa , beetje alles in 1..
Maar ik ben meer van de huiskamer op mijn oude dag
AnnemiekvM
Geplaatst: 12-08-14 18:34
Ik heb er zelf geen last van. Maar zie het soms wel gebeuren. Heel jammer, maar ik denk dat negeren het beste helpt. En je eigen ding doen.
colunder
Geplaatst: 12-08-14 18:35
Dat heb ik ook wel en beetje, ik loop al 2 weken te twijfelen of ik een topic zal plaatsen over mijn 14 weken oude pupje. Ik doe het maar niet want ik weet nu al dat ik commentaar krijg op de kleur en op het feit dat hij geen stamboom heeft en daarom geen Chihuahua is. Jammer, maar ik zie teveel topics voorbij komen waar het zo gaat,dat ik al geen zin meer heb om een topic te plaatsen.
Austriatrick geeft ook even een voorbeeld. Het lijkt wel of mensen er op kicken om ander af te zeiken of even te laten weten hoeveel verstand ZIJ er van hebben.
Jolien87
Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-14 18:35
Bigone heeft wel een punt, maar op die manier kun je overal wel wat van zeggen. Het gaat me echt puur om dit forum. Ik verbaas me er gewoon over wat voor "talent" een groot aantal bokkers heeft om de meest onschuldige topics, om te zetten in een reltopic. Ik bedoel, doen ze het erom? Hebben ze ervoor gestudeerd? Ik vind het namelijk een hele prestatie hoe sommigen het kunnen opbrengen om ergens nog negatief op te reageren.
HighVoltage
Geplaatst: 12-08-14 18:35
Ik heb bij 'commentaar' op de enquête geschreven dat sommigen bokkers eens flink op de vingers moeten worden getikt. Naar mijn mening zijn het bijna altijd dezelfde...
nine1987
Geplaatst: 12-08-14 18:36
takkie_muis, wat heb jij een geweldig toepasselijke avatar
smurfje1
Geplaatst: 12-08-14 18:36
AustriaTrick, nou nee hoor, ben t absoluut met d'r eens dat er veelste vaak topics worden verpest door geruzie.
Arc_En_Ciel
Geplaatst: 12-08-14 18:37
AnnemiekvM schreef:
Ik heb er zelf geen last van. Maar zie het soms wel gebeuren. Heel jammer, maar ik denk dat negeren het beste helpt. En je eigen ding doen.
Dit geldt ook voor mij. Misschien is het ook omdat iedereen erop let.
Anoniem
Geplaatst: 12-08-14 18:37
nine1987 schreef:
takkie_muis, wat heb jij een geweldig toepasselijke avatar