Opeens als iemand anders aangemeld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZowieZo

Opeens als iemand anders aangemeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:21

Excuses voor de vage titel, maar het is dan ook wel heel erg vaag. :')

Ik ging naar bokt.nl, als het goed is gewoon al ingelogd als ZowieZo omdat ik heb aangekruist dat ik ingelogd wil blijven. Maar opeens zag ik rechts bovenin een hele andere gebruikersnaam, van een account wat ik dus absoluut niet ken. Ook gaf een balkje aan dat er al een sessie gestart was? Zie hier een screenshot: http://i.imgur.com/di0m8dv.png?1

Toen ik naar 'mijn berichten' scrolde, zag ik ook allemaal topics staan waar ik dus zelf nooit op gereageerd heb, hier heb ik wel een screenshot van gemaakt maar die zet ik hier niet neer (lijkt me niet leuk als andere kunnen zien in welke topics je allemaal gereageerd hebt).

Vervolgens dacht ik, maar dit kan helemaal niet. Hoe kan iemand ingelogd zijn, die nooit heeft ingelogd op mijn browser? Toen ging ik naar een topic, en toen verscheen weer gewoon mijn naam rechtsboven. Maar telkens als ik naar de startpagina ga, nu nog steeds, verschijnt LvA haar naam weer en staan er weer de topics waarin zij gereageerd heeft haha. Gelukkig maar alleen dat, stel dat ik al haar berichten zou kunnen lezen (dat zou ik natuurlijk nooit doen, maar stel dat dit probleem vaker voorkomt en het bij een toch wel nieuwsgierig iemand gebeurt).

Ik vind het ieder geval heel apart, dus misschien dat iemand hier meer van weet, of waar dit foutje vandaan kan komen?

Ik zal LvA ook even een bericht sturen om haar op de hoogte te brengen van dit topic, en dat ik het zelf net zo min snap. ;)

Kimbers

Re: Opeens als iemand anders aangemeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:23

Is vaker voorgekomen dit.
Baaaaaaaart?!

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:24

Ik zou even een moderator PB-en :)
Wel raar inderdaad..

Marie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:25

vreemd :\

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:33

ik ben een computernoob en weinig verstand van online..

wel weet ik dat er soms rare dingen gebeuren als je 'wisselende ip adressen hebt' dus als je iedere keer als je verbinding maakt met internet je provider je een ip toewijst.. deze adressen zijn dan gebiedsgebonden (meestal wijk/dorp).

je zou zeggen dat hij de inlog van je pc/jouw browser onthoud en niet ip gebonden voorstellen doet.. maar zo technisch ben ik dus niet onderlegd..

ik ken het vooral uit chats (gebruik mirc) ik heb een name tracker.. dus als iemand binnenkomt slaat mijn programma zijn ip mask op met gebruikersnaam.. als diegene de volgende keer onder een andere naam komt dan krijg ik een melding dat diegene tevens een andere naam had..

"Jan" ... Klaas,pietje2,Ester,janklaasen

dat idee zeg maar..

ineens komt er iemand binnen die altijd onder dezelfde naam komt, altijd een melding in zijn whois geeft die ik ken. een man.. maar ineens met de naam van een meisje dat ook regelmatig kwam.. ik snapte er niets van.. dus ik spreek 'hem' aan.. He hoe kan dat, woon je samen met diegene of ben je daar op bezoek.. Nee dus niets van dat allles.. maar ze bleken in dezelfde omgeving te wonen en de provider was daar juist begonnen met wisselende ip's waardoor de masks in de war waren en ze op mirc met elkaar verward werden..

ja weet het vaag verhaal..

maar je zou die gebruiker eens kunnen vragen welke aanbieder hij heeft/waar hij woont?

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 15:34

LiefsteIwan schreef:
Ik zou even een moderator PB-en :)
Wel raar inderdaad..

Was ik ook eigenlijk van plan, maar ik kon zo 1,2,3 er even geen vinden, of weet in ieder geval niet waar ik er zo snel eentje tegen kon komen. (Ben nog redelijk nieuw hier :+ ). Al bedenk ik me dus net dat je altijd boven de fora's kan zien welke moderators het onderdeel regelen, lekker slim weer. :') Maar vandaar dat ik het dus even hier plaatste haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:35

Ik heb anders hetzelfde ip als [naam], maar daar nooit problemen mee gehad.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:38

Je kunt bij het tabblad Forums onder aan de pagina zien welke moderators er online zijn :) Dat zijn dan misschien niet degene die hier over gaan, maar het lijkt me inderdaad handig om het wel even bij iemand aan te geven die het misschien aan Bart door kan geven :)

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:40

Vreemd dit! Ik zou, als ik jou was, een mod even een Pb doen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:41

Wat gek!

Ik heb ook vaak gehoord dat dit voorkwam alleen zodra je ergens op klikt was je uitgelogd. Ben benieuwd

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:44

Here I am!

Ik heb een pb'tje gehad van TS,
super netjes trouwens dat je het zo aanpakt!

Ook stuurde ze een screenshot mee,
grappige is dat ik zelf vd week dezelfde melding heb gehad:
dat ik al aangemeld was...nu snap ik dus ook waarom :-)

Geen paniek! Ik heb niet zoveel bijzonders in mijn account,
maar kan me wel voorstellen dat dat voor anderen misschien anders is ;-)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:02

Je was dus aangemeld op een account die al bestond terwijl je op je eigen account wou aanmelden?

Das vaag! :=

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:04

Dit is volgens mij eerder ook al voorgekomen. Dat was al wel een tijd geleden, maar was volgens mij hetzelfde probleem.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:05

Gebeurd wel vaker idd blijft een vreemd iets :P

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:07

oke nog veel vreemder. Ik werd zojuist uitgelogd log ik me weer in kom ik op het profiel van LvA ????

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:21

Ik ga nu even een mod op de hoogte brengen!

Ladybird schreef:
Je was dus aangemeld op een account die al bestond terwijl je op je eigen account wou aanmelden?

Das vaag! :=

Niet helemaal, mijn account logt zich automatisch in (kan je aanvinken). Dus als ik naar bokt ga, staat er al standaard rechtsboven in mijn account. Maar er stond plots iets anders. :P Ik hoefde me dus niet aan te melden, maar was in principe al aangemeld.

Deliana1993 schreef:
oke nog veel vreemder. Ik werd zojuist uitgelogd log ik me weer in kom ik op het profiel van LvA ????

Uuuh, dat is wel heel apart haha. Maar ook dat als je ergens op klikt wel weer op je eigen account komt, zoals ik ook heb?

Zeg LvA, wat zit jij te spoken op onze computers. :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:25

Ooow zo!

wel heel raar :=

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:25

Ik vind het echt belachelijk dat dit nog steeds niet is opgelost. Echt belachelijk. Dit is ondertussen al eeuwen aan de gang. Je privacy is hiermee gewoon in het geding. Ik heb dingen in mijn PB box die privé zijn en blijkbaar is er kans, hoe klein ook, maar is er dus een kans dat er iemand op mijn account komt in te loggen. Elke keer word er gezegd "We gaan ermee bezig" Maar dan raakt het weer lekker in de vergetelheid tot iemand anders het weer overkomt en een topic opent.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:29

Zoo ElineS, en wie zegt dat ze er niet mee bezig zijn dan? en wie zegt dat het nooit opgelost is?

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:31

ElineS schreef:
Ik vind het echt belachelijk dat dit nog steeds niet is opgelost. Echt belachelijk. Dit is ondertussen al eeuwen aan de gang. Je privacy is hiermee gewoon in het geding. Ik heb dingen in mijn PB box die privé zijn en blijkbaar is er kans, hoe klein ook, maar is er dus een kans dat er iemand op mijn account komt in te loggen. Elke keer word er gezegd "We gaan ermee bezig" Maar dan raakt het weer lekker in de vergetelheid tot iemand anders het weer overkomt en een topic opent.

Dat is dan iet wat overdreven. Want hier zeggen de mensen dat het alleen voor de startpagina geldt, en wanneer je ergens anders heen gaat floept het weer weg. Mensen zullen dus sowieso niet in staat zijn je berichten te lezen oid. ;) Je kan enkel te zien krijgen in welke topics iemand gereageerd heeft.

Tenzij er een soortgelijk probleem vaker is voorgekomen, waarbij dit wel kan, maar daar weet ik niets van. :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:32

Misschien zijn ze dat wel, maar blijkbaar niet goed.. Daarnaast is er nergens feedback of duidelijkheid naar de gebruikers wat het nou is en laten ze het in de vergetelheid zakken.. Maar dit is al eeuwen een probleem. Dat vind ik een slechte zaak.

[FZ] ingelogd als ashleyrol?
[FZ] ingelogd als biks14?
Zij kan gewoon wel bij de inbox van een ander
[FZ] andere naam boven mijn pagina,
[FZ] Ik ben een andere bokker op de voorpagina.
Op de markt, dus niet alleen voorpagina ;)
http://www.bokt.nl/markt/ad/100167/gezo ... -van-gouda

Er waren er meer, maar dit is wat ik zo kon vinden.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 02-08-14 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:33

wat raar!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:37

Ladybird schreef:
Zoo ElineS, en wie zegt dat ze er niet mee bezig zijn dan? en wie zegt dat het nooit opgelost is?

Euhm, ik heb dit probleem al in 2001 en 2003 aan de hand gehad ;)

ZowieZo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:39

ElineS schreef:
Misschien zijn ze dat wel, maar blijkbaar niet goed.. Daarnaast is er nergens feedback of duidelijkheid naar de gebruikers wat het nou is en laten ze het in de vergetelheid zakken.. Maar dit is al eeuwen een probleem. Dat vind ik een slechte zaak.

[FZ] ingelogd als ashleyrol?
[FZ] ingelogd als biks14?
Zij kan gewoon wel bij de inbox van een ander
[FZ] andere naam boven mijn pagina,
[FZ] Ik ben een andere bokker op de voorpagina.
Op de markt, dus niet alleen voorpagina ;)
http://www.bokt.nl/markt/ad/100167/gezo ... -van-gouda

Er waren er meer, maar dit is wat ik zo kon vinden.

Ah, ik heb even gekeken of ik het ook heb op de markt. En inderdaad, op de markt sta ik inderdaad ook als LvA ingelogd. :o Gelukkig heb ik niets op de markt te zoeken, maar stel dat ik dat nou wel had, dan is het niet zo handig. :Y)

Maar inbox heb ik meerdere malen geprobeerd, en daar kan ik gelukkig niet bij. :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 16:40

wat een vreemde situatie! ik zou er niet blij mee zijn als iemand zomaar op mijn account kon komen.