Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nayomie schreef:Ik denk dat iedereen op bokt wel te maken heeft gehad met respectloosheid. Om een lang verhaal kort te maken, vooroordelen en elkaar de grond in boren, is nu eenmaal mens eigen. Iedereen weet goed dat het niet moet, maar tegelijkertijd zijn wij ook 'bang'. Bang voor andere mensen, hun vooroordelen. Om die vooroordelen te vermijden, willen wij erboven staan, of het gewoon netjes verdoezelen.
Iedereen heeft wel eens vooroordelen over iemand.
Cassidy schreef:Filmpje niet bekeken, misschien ga ik dat straks nog even doen.
Ik vind de openingspost mooi geformuleerd, en idd iets om over na te denken. De doorvoering ervan zou echter inhouden dat iedereen die hier op Bokt zit in zijn persoonlijke ontwikkeling even ver is, en dat is gewoon niet zo. Dat kan ook niet zo zijn omdat er allemaal bokkers zitten van verschillende leeftijden en opleidingsniveau's. En niet iedereen is bereid om open te staan voor de inbreng van een ander. Want als je het over paarden hebt, dan heb je het over gevoel en emotie, en dan is de ratio soms heel ver te zoeken.
ArinaDiaat schreef:
elenaMM77 schreef:ArinaDiaat schreef:
ik vind het een heel mooi voorbeeld wat je daar geeft..
ze zeggen wel eens wijsheid komt met de jaren..
ik zou liever zeggen dat je bagage met de jaren groeit en daardoor ook je referentiekader zich verbreed.
---
natuurlijk zullen er jongeren zijn die al heel jong over heel veel kennis beschikken,
en daar tegenover zullen er ook oudevandagen zijn die bij wijze van spreken nog nooit buiten de dorpsgrenzen van Leons zijn gekomen in hun leven en ook geen interesse hebben in de rest van de wereld(nu ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat geen van de 22 inwoners van het kleinste dorp van ons land een bokker is anders ben ik natuurlijk het haasje)
je zult mensen hebben die op hun veertigste het geluk hebben nog niets ergs te hebben meegemaakt en daardoor zich wellicht minder makkelijk kunnen verplaatsen in iets waar je juist heel erg mee in je maag zit. terwijl er een 13 jarige al met een molensteen om de nek aan bagage zich door het leven voortrekt en wel eens een hele goede gesprekspartner kan zijn omdat ze toch hetzelfde te blijken door te gaan.
als je iemand niet kent, of niet openstaat om iemand te leren kennen.. dan zul je het nooit zeker weten. Wel kunnen we uitgaan van de beste bedoelingen van mensen.. Zelfs als het tegendeel zich zou bewijzen geeft het jezelf veel meer rust als je van het goede in de mens uitgaat in plaats van ons storen na de tekortkomingen die iemand misschien heeft..
MarcoBorsato schreef:.
De wereld is maar net hoe je hem inkleurt en als jij het als negatief ervaart, moet je misschien nieuwe stiften kopen.