Niet aansluitende foto's bij nieuwsberichten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Niet aansluitende foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:31

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:34

Als er geen foto beschikbaar is........hoe wil je het dan doen?
Gewoon een foto zonder logo lijkt me wel een betere optie inderdaad.
Zonder foto is het ook zo.....uhm.....bloot/naakt/kaal

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Niet aansluitende foto's bij nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:37

Jij zegt hier precies wat mij al een paar dagen stoort! ik heb ook al overwogen om een topicje te openen! :D

miccamaaike

Was mij ook opgevallen. Zijn toevallig ook allemaal topics gestart door Focussed en met foto's van Forussed. Ik gok om de nieuwsberichten een beetje op te fleuren?

EllisL

Focussed post de nieuwsberichten en zet er vervolgens zelf graag foto's van zichzelf bij :j
Bij eenaantal in de OP genoemde berichten zijn namelijk in het bronartikel wel goede foto's zelf, maar misschien door copyright ofzo?

eline_di

Erger ik mij ook aan

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:45

Ik ben aangenomen als beeldredacteur, en mijn taak is (vnl uit eigen archief) zoveel mogelijk bijpassende foto's te plaatsen.

Helaas heb ik niet voor alle artikelen de perfecte foto. Van sommige ruiters heb ik zelf geen foto's, maar zijn er bijvoorbeeld ook geen foto's via Wikimedia, FEI of Flickr te vinden die vrij zijn van rechten.
Dan moet ik helaas wel een "neutrale" foto (oog, oortje etc.) plaatsen.
Wij mogen helaas niet "zomaar" foto's bij de artikelen plaatsen. De fotograaf moet toestemming geven voor de publicatie. Dus even Googlen en een afbeelding erbij plakken kan helaas niet.

Overigens gebeurt dit niet alleen op bokt, maar ook bij andere nieuwswebsites. Even twee voorbeeldjes van deze week:
http://www.horses.nl/welzijn/gezondheid ... uur-polen/
http://www.horses.nl/algemeen/paard-ver ... e-renners/

Tenzij jullie liever hebben dat er helemaal geen foto's meer bijkomen als er geen exact passend materiaal is, dan hoor ik het ook graag :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:47

Ik vind je foto's altijd erg mooi, dus ergeren doe ik mij er zeker niet aan. Het was me wel opgevallen, maar ik vind het verder geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:48

Staat vrolijk opzich , maar viel mij ook op :j. Dat wordt meer projecten aannemen :')

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:48

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:51

Ik vind de foto's juist prima! Is er een foto aanwezig van een bepaalde ruiter is die niet charmant genoeg, is er een neutrale foto is het niet goed, en geen foto zou al helemaal niet kunnen. Kortom, mensen hebben altijd wat te zeuren! Gewoon houden zo, je doet wat je kunt.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:52

Ik merk het wel altijd op, maar vervolgens zie ik een nieuwsbericht zonder foto en dat is niet half zo aantrekkelijk om te lezen.
Om eerlijk te zijn ben ik zelfs erg geneigd die over te slaan :+ Weet niet waar dat door komt.

Ik zou zeggen blijf vooral doorgaan :) En je moet ook wat nu er zelfs door leken steeds meer op de copyrights wordt gehamerd.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:54

De foto`s zijn op zich prima maar ik begrijp de ergernis ook wel.
Ik zou een foto zonder logo ook meer als neutraal zien.
Met logo komt het al snel over of er extra aandacht voor gevraagd word.
En zo is weer overal wat voor te zeggen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:55

Mooi is het wel, maar erg 'verwarrend' Had de eerste keren niet eens door dat het artikel niet over het paard ging dat erbij op de foto stond..... :o

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:57

quartel schreef:

Maar we weten allemaal wat er gebeurd als dat logo weg gehaald word, of niet soms? ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 12:58

Lara_Silver schreef:
Ik vind de foto's juist prima! Is er een foto aanwezig van een bepaalde ruiter is die niet charmant genoeg, is er een neutrale foto is het niet goed, en geen foto zou al helemaal niet kunnen. Kortom, mensen hebben altijd wat te zeuren! Gewoon houden zo, je doet wat je kunt.

Waarom is het nou weer zeuren?

Het is een vraag zoals je kunt lezen.
Ik zeg niet dat ik het erg vind, me eraan stoor o.i.d

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:58

Kentaro schreef:
Mooi is het wel, maar erg 'verwarrend' Had de eerste keren niet eens door dat het artikel niet over het paard ging dat erbij op de foto stond..... :o

Daar ben ik het wel mee eens. Bij het topic van het misvormde paard vroeg ik me af waarom we alleen maar z'n ogen zagen ipv het hele paard. Laatst was er een topic over n ruiter die 100% gereden had, en door de foto die erbij stond (een bloemstuk langs een dressuurring) dacht ik dat het een soort post-mortum ding was...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 12:59

Lara_Silver schreef:
quartel schreef:

Maar we weten allemaal wat er gebeurd als dat logo weg gehaald word, of niet soms? ;)

In dit geval gaat het om TS haar eigen foto`s waarin zij zelf bepaald.....toch? ;)

Ladybird
Moderator Algemeen

Maar zoals bij dat topic over dat misvormde paard dat en nieuw huis krijgt, ben ik echt in verwarring gebracht door de foto die een gezond paard gaf. dat vind ik dan frustrerend ofzo zegmaar.

Kentaro

Vjestagirl schreef:
Kentaro schreef:

Daar ben ik het wel mee eens. Bij het topic van het misvormde paard vroeg ik me af waarom we alleen maar z'n ogen zagen ipv het hele paard. Laatst was er een topic over n ruiter die 100% gereden had, en door de foto die erbij stond (een bloemstuk langs een dressuurring) dacht ik dat het een soort post-mortum ding was...

:j Of een keer dat een paard verongelukt was.... Dacht ik ook dat het om het paard op de foto ging :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:00

Vjestagirl schreef:
Kentaro schreef:

Dit had ik dus ook! Precies hetzelfde..

Vind het soms wel verwarrend! :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:01

Viel mij ook al op. Heb er opzich geen problemen mee als er gewoon niet echt een foto is die er bij past, maar heb ook wel eens topics gezien waar prima een bijpassende foto bij is te vinden, en dan zon foto wordt bijgeplaatst... Dat snap ik dan weer niet.

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:01

Maar op het plaatje staat al een logo, en der onder dan nog een keer een tekst.
Ik vind het dan net lijken dat mensen bij jou moeten kijken, en dat de logo op je foto nog niet genoeg is.
Zo denk ik er dan over hoor, kan misschien bot overkomen!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:03

quartel schreef:
Lara_Silver schreef:

In dit geval gaat het om TS haar eigen foto`s waarin zij zelf bepaald.....toch? ;)

Wow wacht, nee we hebben het niet over over hetzelfde dan. Ik dacht dat jij het had over het nieuwsbericht? Ook als je daar plotseling een logo weg haalt krijg je gedonder hoor. En het gaat hier over de nieuwsredactie, niet over een 'TS'. Ook denk ik niet dat de nieuwsredactie over een grote batterij eigen geschoten foto's beschikt. (waar ze dus zelf kunnen bepalen of er een logo op komt of niet) En dat ze daarom gebruik maakt van foto's van fotografen. (waar ze dus wel het logo op moeten laten)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 13:04

DShots schreef:
Maar op het plaatje staat al een logo, en der onder dan nog een keer een tekst.
Ik vind het dan net lijken dat mensen bij jou moeten kijken, en dat de logo op je foto nog niet genoeg is.
Zo denk ik er dan over hoor, kan misschien bot overkomen!

Dat heet Bronvermelding :) en is op nieuwssites heel normaal om te doen