Meestal staan er inderdaad prikpaaltjes met lint, of aan de longe. Longe vind ik persoonlijk nooit zo mooi, meestal zie je dan toch best wel heel erg dat het bit scheef getrokken wordt. (Zelfs als de lijn weggewerkt wordt, blijft dat zichtbaar)
De meeste paarden hebben respect genoeg voor schrikdraad om er achter te blijven (Ook als er geen stroom opstaat)
Soms kom je een uitzondering tegen, zoals dit geval van mij...

[
Afbeelding ]
(hier springt hij dus over het weggeshopte draad heen)
[
Afbeelding ]
En dit was dus de bedoeling, netjes binnen de lijntjes blijven.
Nu is dat bij mijn paard niet zo'n punt, hij is dan zo trots op zichzelf dat hij direct bij mij een beloning komt halen... (Zo lijkt het althans, hij komt in ieder geval direct naar mij toe)
Longe is dus in principe veiliger, prikpaaltjes mooier.
Ik heb helaas geen foto's aan de longe om te laten zien wat ik bedoel. En om nu foto's van iemand anders hier te plaatsen vind ik niet zo netjes. Ik heb mijn paard eigenlijk nooit aan de longe. Maar als je sommige foto's hier op bokt of in portfolio's wat beter bekijkt, dan zie je wel wat ik bedoel.
Overigens is mijn paard zo'n geval dat ook echt los kan, hier waren geen draadjes. Maar dat adviseer ik in principe echt niet.
[
Afbeelding ]
[
Afbeelding ]
De fms door de logo's is een uploadfoutje met google+, ik kreeg dat er helaas niet meer vanaf. Maar de logo's en copyrights van de fotografen zijn nog duidelijk.
Ik hoop dat je zo door de foto's een beetje snapt hoe het gaat! Ik kijk nog even of ik ook een foto MET draadjes kan vinden.