Fotoshoots

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xmyhorse

Fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 19:51

Haii.

Ik heb misschien een beetje een stomme/domme vraag maar ik vroeg me dit echt af en kon het nergens vinden... :P

Bij sommige foto's die ik zie van fotoshoots, galopperen de paarden / pony's heel mooi los over het strand of een veld en nu vroeg ik me af: lopen deze ook écht los of zit er een touw aan die is weggewerkt ? :+
Want natuurlijk lijkt het me gaaf mijn pony ook zo op de foto te hebben, mocht ik een keer een fotoshoot hebben, maar ik zie haar nou niet echt bij me blijven, eerder naar het dichtsbijzijnde stuk gras rennen... :')

Sorry als het topic hier niet goed staat of al bestaat...

_Gummybear

Re: Fotoshoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 19:52

Of er zit schrikdraad om heen , wat ze weg werken (indien nodig) of er zit gewoon een longeerlijn aan die ze netjes wegwerken. :)

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 19:53

Ook op het strand? :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:18

Meestal staan er inderdaad prikpaaltjes met lint, of aan de longe. Longe vind ik persoonlijk nooit zo mooi, meestal zie je dan toch best wel heel erg dat het bit scheef getrokken wordt. (Zelfs als de lijn weggewerkt wordt, blijft dat zichtbaar)

De meeste paarden hebben respect genoeg voor schrikdraad om er achter te blijven (Ook als er geen stroom opstaat)

Soms kom je een uitzondering tegen, zoals dit geval van mij... :-)

Afbeelding
(hier springt hij dus over het weggeshopte draad heen)

Afbeelding
En dit was dus de bedoeling, netjes binnen de lijntjes blijven.

Nu is dat bij mijn paard niet zo'n punt, hij is dan zo trots op zichzelf dat hij direct bij mij een beloning komt halen... (Zo lijkt het althans, hij komt in ieder geval direct naar mij toe)

Longe is dus in principe veiliger, prikpaaltjes mooier.
Ik heb helaas geen foto's aan de longe om te laten zien wat ik bedoel. En om nu foto's van iemand anders hier te plaatsen vind ik niet zo netjes. Ik heb mijn paard eigenlijk nooit aan de longe. Maar als je sommige foto's hier op bokt of in portfolio's wat beter bekijkt, dan zie je wel wat ik bedoel.

Overigens is mijn paard zo'n geval dat ook echt los kan, hier waren geen draadjes. Maar dat adviseer ik in principe echt niet.
Afbeelding

Afbeelding

De fms door de logo's is een uploadfoutje met google+, ik kreeg dat er helaas niet meer vanaf. Maar de logo's en copyrights van de fotografen zijn nog duidelijk.

Ik hoop dat je zo door de foto's een beetje snapt hoe het gaat! Ik kijk nog even of ik ook een foto MET draadjes kan vinden.

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:24

Meestal is het gwn weg geshopt maar soms zijn er uitzonderingen

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:26

Oke, even door al mijn foto's gebladerd. Ik heb er 1 gevonden (waar mijn bijrijdster op Tweet zit) waar kunt zien hoe het er ongeveer uitziet.

Afbeelding

(edit, die hond is niet vals of vreemd of zo, dat is mijn eigen hondje dat ook regelmatig mee op rit gaat)

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:32

ik heb een filmpje over het weg werken ik upload hem even

edit: het is wel een oud filmpje was de eerste x dat ik zo'n filmpje maakte

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 20:41

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:00

Leuk filmpje! (ik zou best vaker voor en na willen zien, maar ik geloof dat veel fotografen de voor foto's niet per se graag delen)

In ieder geval bedankt voor dit inkijkje!

FR_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 21:29

Femke_Tweety schreef:
Leuk filmpje! (ik zou best vaker voor en na willen zien, maar ik geloof dat veel fotografen de voor foto's niet per se graag delen)

In ieder geval bedankt voor dit inkijkje!

Geen dank:

hier ook een foto van meerdere dingen weg halen zo als bijvoorbeeld een halster:

Afbeelding

dit was de eerste x dat ik een halster weg shopte dus het is niet perfect ;)

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 18:50

Femke_Tweety schreef:
Meestal staan er inderdaad prikpaaltjes met lint, of aan de longe. Longe vind ik persoonlijk nooit zo mooi, meestal zie je dan toch best wel heel erg dat het bit scheef getrokken wordt. (Zelfs als de lijn weggewerkt wordt, blijft dat zichtbaar)

De meeste paarden hebben respect genoeg voor schrikdraad om er achter te blijven (Ook als er geen stroom opstaat)

Soms kom je een uitzondering tegen, zoals dit geval van mij... :-)

[ Afbeelding ]
(hier springt hij dus over het weggeshopte draad heen)

[ Afbeelding ]
En dit was dus de bedoeling, netjes binnen de lijntjes blijven.

Nu is dat bij mijn paard niet zo'n punt, hij is dan zo trots op zichzelf dat hij direct bij mij een beloning komt halen... (Zo lijkt het althans, hij komt in ieder geval direct naar mij toe)

Longe is dus in principe veiliger, prikpaaltjes mooier.
Ik heb helaas geen foto's aan de longe om te laten zien wat ik bedoel. En om nu foto's van iemand anders hier te plaatsen vind ik niet zo netjes. Ik heb mijn paard eigenlijk nooit aan de longe. Maar als je sommige foto's hier op bokt of in portfolio's wat beter bekijkt, dan zie je wel wat ik bedoel.

Overigens is mijn paard zo'n geval dat ook echt los kan, hier waren geen draadjes. Maar dat adviseer ik in principe echt niet.
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De fms door de logo's is een uploadfoutje met google+, ik kreeg dat er helaas niet meer vanaf. Maar de logo's en copyrights van de fotografen zijn nog duidelijk.

Ik hoop dat je zo door de foto's een beetje snapt hoe het gaat! Ik kijk nog even of ik ook een foto MET draadjes kan vinden.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!! :D
En inderdaad als ik beter naar de foto's bij sommige portfolio's kijk, zie ik ook wel een vlekje oid. ;) maar dat kan ook niet anders natuurlijk!

Nog een vraag, als je een fotoshoot heb gepland neemt de fotograaf dan zelf die paaltjes met lint mee of moet ik dat dan meenemen?
( niet dat ik een fotoshoot heb of zo maar ben gewoon benieuwd.. :P En beetje aan het rondkijken ;) )

FR_Foto: erg leuk filmpje om de trucjes van een fotograaf te zien! :) Ook mooi voorbeeldje hier met dat halster, vind het alsnog best netjes gedaan hoor! :D

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:02

Sommige fotografen hebben prikpaaltjes en lint, andere niet. Dus dat moet je dan even overleggen met de fotograaf die je eventueel zou kiezen :)

Hier nog een foto van die prikpaaltjes:
Afbeelding

En dan een foto die een fotograaf heeft gemaakt, maar dan zonder die paaltjes:
Afbeelding

Altijd erg leuk om te zien haha :D

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 11:15

xAnthea: Okee! Leuk ja! Die 2e foto is erg mooi! <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:29

Daar ging even iets mis geloof ik? Een tweede poging. :)

Je moet wel rekening ermee houden dat dit niet van iedere grondeigenaar mag in de natuurgebieden, vraag dus vooraf even toestemming van Staatsbosbeheer bijvoorbeeld.

Xmyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 19:43

magda_90: Okee, goede tip bedankt! :)