[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muurp

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 08:29

Afgelopen maand zijn er weer verschillende dingen gebeurd. Zo zijn de servers verhuisd en hebben enkele Nieuwsredactieleden erg leuk nieuws te melden! Ook zullen in dit BBB een aantal bezwaarcommissieleden iets over zichzelf vertellen. Al met al dus weer de moeite waard om het te lezen.

Technisch
De belangrijkste technische wijziging is dat de servers van Bokt op 26 juni zijn verhuisd naar een nieuwe plek in hetzelfde datacenter van XS4ALL in Amsterdam. Tegen de verwachtingen in is die verhuizing erg soepel verlopen *\o/* Het grootste deel van de dag is de site in de lucht gebleven op een paar korte, noodzakelijke, onderbrekingen na. Van de verhuizing gaan jullie op de langere termijn weinig merken, wat welk merkbaar gaat zijn is dat er een nieuwe databaseserver is bijgeplaatst; Skinfaxi. De huidige databaseserver (Gullfaxi) is al ruim voorbij zijn economische en technische levensduur. Gullfaxi blijft nog in gebruik maar op niet al te lange termijn neemt Skinfaxi de huidige taken over. Voor de techneuten onder ons, Skinfaxi is een SuperMicro server met twee Intel Xeon E5-2620v2 processoren, 64GB RAM, zes 256GB solidstate disks en twee 1TB disks. Hij is op een hoop vlakken een factor tien sneller dan de oude (8 jaar oude :=) server. Skinfaxi heeft nog wat instel- en testwerk nodig maar de bedoeling is dat deze op vrij korte termijn in gebruik kan worden genomen.

Nieuws
Vandaag mag de NR eindelijk bekend maken dat zij voor de wereldruiterspelen (WEG) twee perskaarten heeft weten te bemachtigen. Dus dat betekent dat, namens de NR, Sammie en Focussed als pers naar de WEG in Normandie, Frankrijk, gaan om de WEG live te verslaan. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Na het live kunnen verslaan van de Olympische Spelen in 2012 in Londen vindt de NR het natuurlijk hartstikke leuk, tof, gaaf, superdeluxaflex en magistraaljager om nu ook naar de WEG te kunnen gaan. Qua organisatie zit de WEG iets ingewikkelder in elkaar, meer disciplines die alsnog uitgesmeerd zijn over een periode van twee weken. Omdat sommige sporten dus ook tegelijk zijn hebben we helaas wel een keuze moeten maken. Beide teamleden konden de eerste week en hebben voor de dressuur gekozen. Bokker Dinopino zal de endurance gaan verslaan, maar dan vanaf de FEI tv. De overige disciplines willen we zo veel mogelijk gelijke aandacht geven, maar omdat we de ene live doen en de andere vanaf de uitslagen kan er dus een tijdsverschil tussen zitten.

Omdat de NR twee vaste krachten voor het gewone werk zal missen, houdt het ook in dat alle vragen en inzendingen mogelijk enige vertraging oplopen in de verwerking. Wij vragen alvast jullie begrip en geduld. :D

Hoe gaat het verkrijgen van een perskaart in zijn werk? Ten eerste kregen we te horen dat de kans vrij klein was dat we meerdere perskaarten zouden krijgen. Bovendien zijn internetsites bij de meeste evenementen/organisaties nog steeds een beetje het achtergebleven kindje. We hadden er weinig hoop op, maar we besloten toch onze kansen in te zetten met zowel een schrijvende journalist als een fotograaf. Stiekem met de hoop dat we er in ieder geval eentje kregen. We moesten voor 31 mei onze gegevens inzenden (zelfs inclusief een foto :D en een heule mooie commissioning letter opgesteld door Jessica over wat Bokt is, wie wij zijn en waarom Bokt een perskaart moet krijgen) naar de organisatie en toen begon het wachten... Eigenlijk meer met het idee dat het nog wel twee weken zou duren... maar.. op 5 juni kreeg Sammie als eerste een e-mailtje met daarin de tekst : "Dear Friend, We are happy to inform you that you have been granted a Media accreditation for the Alltech FEI World Equestrian Games 2014 in Normandy. (...)" In eerste instantie valt je mond op je knieën, die klap je met je hand nog even dicht, wat compleet nutteloos is want hij valt direct weer open. Je knippert even met je ogen of je het wel écht goed gelezen hebt en je bekijkt of de afzender wel echt is en niet een of andere grapjas of misschien is het wel spam? Dat blijkt het niet te zijn, echt niet? Nee echt niet.. Echt niet? Nee... Echt niet! Dus dat kan maar 1 ding betekenen. We hebben een perskaart! *\o/* Je struikelt virtueel over pagina's die je moet aanklikken om dit nieuws te delen met de rest... En dan wil je natuurlijk weten of Focussed ook al wat weet.. Maar dat was nog niet zo... -O- Heel even de bibberende knieën dat je alleen moet gaan en dat er nog van alles te regelen valt.. Een hotelkamer.. de routebeschrijving.. Je spreekt geen woord Frans... En de volgende dag was er bij Focussed nog geen reactie binnen.. Ook geen afwijzing.. En de volgende dag nog steeds niet... Ondertussen waren er vier handen tot aan de knokkels afgekloven.... Twee NR-leden compleet kaal van de stress, minstens vier extra rimpels in de voorhoofden, vijftien jaar ouder geworden, wallen onder de ogen waar geen make-up tegen opgewassen was en al minstens 20 mensen die gevraagd hebben "Ben je ziek, je ziet zo witjes.." En toen was het 11 juni.. En was daar eindelijk het verlossende e-mailtje bij Focussed in de inbox. "We are happy to inform you that you have been granted a Media accreditation for the Alltech FEI World Equestrian Games 2014 in Normandy." *\o/* *\o/*

Je doet samen wat dansjes, pakt de handjes van de gehele NR en doet een polonaise langs en door het virtuele databeest. Je hebt een glimlach op je gezicht die met geen mogelijkheid meer van je gezicht is af te slaan.. Vijftig tinten grijs en de vervolgboeken had je zonder problemen live doorgekomen.. En dan ga je door naar het serieuze werk.. Een hotel boeken, lijstjes maken (wat gaan we doen, hoe gaan we het doen, wat nemen we mee (ruim vijf kilo aan fotoapparatuur, laptops en andere zut :oo oh wacht en kleding!) spoedcursus Frans?), een afspraak maken om nog even bij elkaar te komen om alles door te nemen.. Het hotel is inmiddels geboekt en met de rest zijn we op dit moment nog druk bezig!

De NR kijkt er in ieder geval ontzettend naar uit! Wil je ons volgen? Zorg dat je dan aan de Boktvoorpagina gekluisterd zit voor, maar vooral vanaf zondag 24 augustus! Op zaterdag 23 augustus is de openingsceremonie, daar kunnen we helaas nog niet bij zijn. Maar vanaf zondag 24 augustus zijn we aanwezig. We gaan in ieder geval de uitslagen plaatsen, vragen stellen aan de 'atleten' (hier komt te zijner tijd nog een VN-artikel voor) en foto's plaatsen. Daarnaast ook een blog van onze belevenissen en natuurlijk diverse fotobommen! Op zaterdag 30 augustus is het voor ons weer voorbij en cruisen we weer richting Le Pays-Bas. De WEG gaat dan nog even door. En ook daarvan vind je de uitslagen op de voorpagina van Bokt.nl. Laten we er met z'n allen een feestje van maken. *\o/*

Au revoir!

BZC
Wie zijn nu de personen achter de oranje gebruikersnamen? Want behalve teamlid van Bokt zijn wij natuurlijk ook gewoon gebruikers van Bokt en mensen met een leven naast Bokt. Hier een inkijkje in het leven van twee van de oranje personen van de Bezwaarcommissie.

Rije
Ik ben Marije, ik ben 29 jaar en woon samen met mijn vriend aan de rand van de Veluwe. Ik heb twee katten, een cavia en een paard, Daantje, een Arabisch Volbloed van 8 jaar. We rijden western, maar ook genieten we samen van allerlei andere uitdagingen die de paardensport te bieden heeft. Ik werk als redacteur bij een educatieve uitgeverij. Dat houdt in dat ik schoolboeken voor het vak Engels maak, maar ook alles wat daarbij hoort, zoals een digitale leeromgeving. Verder ben ik lid van het bestuur van de DAWRA, daar doe ik het wedstrijdsecretariaat voor onze shows. Ook lees ik graag, geniet ik van mijn achtertuin of van de heerlijk stille heidevelden en bossen.

San
Mijn naam in het ‘echte leven’ is Sandra. Ik ben 29 en woon in een klein dorp net onder Rotterdam. Ik werk als communicatieadviseur bij de lokale overheid. Op dit moment een erg drukke baan aangezien we middenin een fusie zitten. Naast het werk draait mijn leven vooral om paarden. Nadat ik vorig jaar afscheid heb moeten nemen van mijn grote paardenliefde Zazou, ben ik sinds kort weer aan de slag met een nieuw paard. Hij luistert naar de originele naam Piet en is een grote vriendelijke reus van 1.80 hoog. Verder volg ik een meerjarige opleiding tot gedragsdeskundige mens en paard via 2moons, ben ik jurylid dressuur tot en met de klasse M2 en doe ik nog wat vrijwilligerswerk in de paarden. Ik ben vaak erg druk, altijd bezig en kan absoluut niet stilzitten. Gelukkig trapt mijn vriend wel eens even op de rem en creëert dan een rustmoment. Meestal zoeken we die rust op het strand in Zeeland waar hij vlakbij woont. Op het moment zijn we zijn huis aan het klaarmaken voor verkoop om samen in een nieuw avontuur te kunnen stappen.

Team

Nieuw
Justkid is vanaf vandaag weer terug als lid van de Bezwaarcommissie.

Vertrek....
Helaas hebben we van een zevental teamleden afscheid moeten nemen.
Gem is tijdelijk op zwart gegaan.
Wij willen jullie enorm bedanken voor jullie inzet!

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:16

Wat super leuk dat jullie naar de WEG Gaan!! heeeeeeeeel veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie verhalen :D

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:34

wat ontzetten gaaf dat jullie naar de WEG mogen!!! Veel plezier daar (gaat vast goed komen) en ik ben zeer benieuwd naar jullie verslagen/foto's/avonturen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:00

Oh tof zeg dat jullie naar de weg mogen! !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 16:19

Julllie gaan weg naar de WEG :D , super zeg!

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 18:51

Super gaaf dat jullie naar de WEG mogen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:34

Wat leuk dat jullie de WEG voor de bokkers gaan verslaan. *\o/*

Verder vraag ik mij af of het beheerbulletin niet meer te melden heeft. Is wel erg weinig wat jullie met ons willen delen, toch?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:47

Gefeliciteerd Sammie en Focussed. :j

Ik mis Donkerblauw ook als mod. Hoort die ook niet in het BBB?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 22:23

Officieel is dat in juli gebeurd. Vandaar dat dit niet in deze BBB staat :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 00:14

Anoniem schreef:
Wat leuk dat jullie de WEG voor de bokkers gaan verslaan. *\o/*

Verder vraag ik mij af of het beheerbulletin niet meer te melden heeft. Is wel erg weinig wat jullie met ons willen delen, toch?

Wat mis je nog dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 08:24

Ik zie dat het bericht aangepast is en nu wat uitgebreider is geworden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:09

Erg tof dat jullie naar de WEG gaan! Misschien kom ik jullie wel tegen bij de dressuur hihi :D

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:57

Ben techneut (en mede oprichter) van XS4ALL, en was me nog niet opgevallen dat bokt bij XS4ALL draait. Wat leuk :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:58

Anoniem schreef:
Ik zie dat het bericht aangepast is en nu wat uitgebreider is geworden.

Bericht is vanaf begin af aan zo geweest. Misschien dat de pagina niet goed was geladen bij je :)

Iedereen bedankt voor de felicititaties e.d. :D