Zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luhna

Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 18:12

Hoi allemaal!

Ik ben sinds gister en een klein beetje vanochtend ongesteld geweest.

Vanmiddag heb ik seks gehad en is de condoom gescheurd
Kan ik zwanger zijn?
Ik heb gister toevallig voor het eerst de pil gebruikt

Eske_B

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:14

Als je ongesteld bent, reinigt je lichaam zichzelf. Gezien je 2 weken na je eisprong zit, lijkt me dat lastig, maar het kan altijd...

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:16

Waarschijnlijk niet en wordt je door de pil niet goed ongesteld. Als je met de pil begint moet je dat doen als je net ongesteld bent geworden of na je ongesteldheid. Bij de eerste manier kun je tussentijdse bloedingen krijgen, maar dan ben je meteen wel beschermd. Ga anders voor de zekerheid even naar de dokter.
En ik denk dat je topic niet goed staat :)
Laatst bijgewerkt door ArankaM op 24-06-14 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:17

Ik zou een testje doen over twee weken! Voor de zekerheid. Want ook als je dénkt dat je zwanger bent blijft je ongesteldheid ook uit!

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:18

het kan altijd maar de kans is wel zeer klein.

igg succes

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:19

gewoon even voor de zekerheid bij de kruidvat een morningafter pil halen...

een kleine kans is ook een kans...

(slecht advies vind ik het om over 2 weken even te testen, want stel TS is toch zwanger..wat dan..) beter voorkomen door (wellicht onnodig een morning afterpil te halen) dan wellicht later een overtijdsbehandeling te moeten ondergaan...o

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:20

studiemiep schreef:

(slecht advies vind ik het om over 2 weken even te testen, want stel TS is toch zwanger..wat dan..) beter voorkomen door (wellicht onnodig een morning afterpil te halen) dan wellicht later een overtijdsbehandeling te moeten ondergaan...o

De morning-afterpil moet je toch bij een apotheek halen? Of ben ik nou gek?

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:21

Lastige situatie, maar ga met de bovenstaande reacties mee!

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:22

Ben je echt ongesteld? Dan kun je haast niet zwanger zijn.
Is het een bloeding tussen door én ben je pas net met je pil gestart (dus echt voor het eerst de pik gebruiken), dan zou ik even de apotheek of huisarts raadplegen. Zei hebben er voor geleerd en weten het beter dan bokt/Internet

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:25

dubbel
Laatst bijgewerkt door orkaan op 24-06-14 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:26

liedjuh2 schreef:
studiemiep schreef:

De morning-afterpil moet je toch bij een apotheek halen? Of ben ik nou gek?

nee hoor de morning afterpil-->NORLEVO ligt al jaren bij de drogist in het schap (naast de zwangerschaps testen)...juist om het laag drempeliger te maken en zorgen dat er minder ongewenste zwangerschappen voorkomen.

Dus TS echt het enige juiste advies wat je kunt krijgen en waarbij je safe zit, is echt een morningafter pil halen, afwachten zou ontzettend dom zijn!!, dus huppa morgen vroeg ding kopen en innemen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:27

Morning after pil nu halen. Is de drogist dicht? Bel dan even naar de dienstdoende avond/nacht apotheek, want ook die zullen het gewoon nog in het schap hebben liggen.

nuscaniels

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:33

Ookal is de kans zeer klein er bestaat inderdaad de kans dat je zwanger kan zijn, binnen 72 uur moet je de morningafterpil slikken, kost 14,95 bij het kruidvat. Je kan hem dus ook morgen nog halen. Pas na een maand de pil slikken ben je beschermd tegen ongewenste zwangerschap.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:35

nuscaniels schreef:
Ookal is de kans zeer klein er bestaat inderdaad de kans dat je zwanger kan zijn, binnen 72 uur moet je de morningafterpil slikken, kost 14,95 bij het kruidvat. Je kan hem dus ook morgen nog halen. Pas na een maand de pil slikken ben je beschermd tegen ongewenste zwangerschap.

Is allang achterhaald :)
'Als u op de eerste dag van de menstruatie met uw eerste pilstrip begint, bent u vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd.
Let op: Begint u op een andere dag? Dan bent u niet direct beschermd. Gebruik dan de eerste zeven dagen dat u de pil slikt ook nog een condoom als u wilt vrijen.'

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:48

vuurneon schreef:
nuscaniels schreef:

Is allang achterhaald :)
'Als u op de eerste dag van de menstruatie met uw eerste pilstrip begint, bent u vanaf dat moment tegen zwangerschap beschermd.
Let op: Begint u op een andere dag? Dan bent u niet direct beschermd. Gebruik dan de eerste zeven dagen dat u de pil slikt ook nog een condoom als u wilt vrijen.'

Alleen vervelend als je net de dag ervoor je eisprong hebt gehad.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 04:08