Quotes zijn html code, een stuk taal waar websites mee geschreven worden.
Alle info zit steeds ingesloten tussen 2 stukken code, een beetje zoals een doos.
Dit bestaat uit 2 delen, nl. het deel dat de code opent en het deeltje dat het sluit.
Dit is open: [] en dit is het sluiten ervan [/]
Het type van "doos" wordt bepaald door het woord dat tussen de haakjes staat staat.
(Om de code van de quote zichtbaar te maken in mijn uitleg plaats ik een "." na "[" dus gelieve de punten weg te denken.)
een paar voorbeelden: [.quote][/quote] [.url][/url] [.code][/code]
Zo ziet: [.quote]tekst plaats je hier[/quote] er zo uit
Citaat:tekst plaats je hier
Om te zien van wie een quote is moet men die informatie toevoeggen bij het openen van de quote, dus zo:[.quote="bokker1"] (dit gebeurd automatisch door bokt)
Een quote in een quote lukt ook, dit: [.quote="bokker2"][.quote="bokker1"]Mening[/quote]Reactie op mening[/quote]
Ziet er zo uit:
bokker2 schreef:bokker1 schreef:Reactie op meningMening
MAAR 3 quotes in elkaar lukt niet want je je mag maximum 2 quotes in een andere quote hebben. Hier gebeuren de meeste fouten
Als je een quote wilt verwijderen dan moet je 2 dingen wissen, nl. het deel dat de quote opent EN het deel dat het sluit.
Bokt plaast bij het sluiten van een quote niet van wie deze is, dit zal ik hier proberen te verduidelijken.
Zo geeft bokt het weer wanneer je wilt quoten:
[.quote="bokker3"][.quote="bokker2"]
[.quote="bokker1"]
Mening van bokker1
[/quote="bokker1"]
Reactie op mening van bokker1
[/quote="bokker2"]
Reactie op mening van bokker2 door bokker3[/quote="bokker3"]
De eerste naam die je tegenkomt zal wellicht de persoon zijn die jij wilt quoten. In de meeste gevallen wil je dan de oudste quote verwijderen.
Dus als je de reactie van bokker 1 wilt verwijderen dan selecteer je: [.quote="bokker1"] Mening van bokker1 EN het sluitende stuk code ( [/quote] ) die net na de mening staat.
Wanneer je het sluitende quote verwijderd die niet direct na de mening staat van diegene die je wilt verwijderen dan loopt het mis.
Je kunt het goed vergelijken met matroesjkas, die russiche poppetjes die in elkaar passen. Die werken ook met dezelfde lagenstructuur.
Ik hoop dat mijn uitleg toch enigsinds duidelijk is. Wanneer er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag.