Bokt Markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Livana

Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:34

Ik vroeg me af of de bokt markt betrouwbaar is.. Omdat op dit forum alleen paardenliefhebbers zijn leek het me betrouwbaarder dan sites als marktplaats.

Ik vroeg me eigenlijk dus af waar je de bokt markt mee kan vergelijken en wie heeft er ervaringen mee?

_Balou

Re: Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:37

Je kunt het nooit helemaal vertrouwen, overal zijn oplichters, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:39

Maar je kunt de verkopers op de Boktmarkt makkelijker natrekken. :j
Ik zou eerder iets kopen van iemand die veel post dan iemand die maar 1 of 2 berichtjes heeft geplaatst. :)

silke133

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:39

Precies wat _Balou zegt.

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:40

Okee bedankt voor jullie antwoorden! :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:40

Goede vraag!

Als ik iets zoek en ik vind een passende advertentie, kijk ik altijd of de gebruiker veel actief is en veel berichten geplaatst heeft. Kan je gewoon bij zijn/haar profiel zien :)
Zo niet probeer ik zo veel mogelijk informatie in te winnen over het adres en telefoonnummer en bankrekening nummer.
Helaas kunnen mensen heel goed toneel spelen en kan je nog steeds opgelicht worden. Dan kan je contact opnemen met de bezwaarcommissie(als ik het goed heb) en dan wordt het meestal wel opgelost :)

PrinceRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:41

Vertrouwen kan, maar je moet extra voorzichtig zijn!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:41

KoudbloedKim schreef:
Ik zou eerder iets kopen van iemand die veel post dan iemand die maar 1 of 2 berichtjes heeft geplaatst. :)

Inderdaad, ik zou mensen die net op bokt zitten, geen of nauwelijks berichten hebben en geen informatie in hun profiel niet gauw vertrouwen :)

Oh en je kunt als je gegevens hebt ook altijd even hier kijken :)
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html
Laatst bijgewerkt door _Balou op 09-06-14 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:43

Okee bedankt !! :D

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:44

Ik heb slechte ervaring gehad dat ik een verkeerd artikel geleverd kreeg. Gelukkig is er debokt bemiddeling die alles hebben opgelost :)

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 17:46

Ik heb jullie advies opgevolgd en snel een kijkje op der profiel genomen.. Op haar profiel staat dat ze een vrouw van 56 is maar op het filmpje zie ik duidelijk een meisje van rond de 15/16.. maar dat kan ook haar dochter zijn toch?

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:46

ik weet niet wat je wil gaan kopen maar ik zou sowieso niet al te grote aankopen online via mensen doen.

sprigan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:47

en dan nog houden mensen zich niet altijd aan afspraken.
ben bezig een pony te zoeken voor mijn dochtertje en heb als diverse keren rare eindes gehad.
bv iemand reageert op mijn "gezocht" advertentie, we gaan mailen/pb-en etc.
dan noem je een datum dat je haar op wil halen en dan word er ineens gezegd ;" ja maar ik wil haar deze zomer zelf nog houden"????
dit is 1 van de meerdere voorbeelden die ik geven kan.( en nee, ik noem geen namen)
dus ga er niet zomaar vanuit dat hetgeen je afspreekt ook inderdaad gaat gebeuren

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:02

Ja, ik heb ook vreemde situaties meegemaakt op marktplaats dus vandaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:11

Ik hou het altijd onder de 15 euro. Boven de 15 euro ga ik het persoonlijk halen. Tenzei het een bedrijf is. Maar die trek ik ook na.

En altijd track en trace. Dan maar iets meer. Maar dan kan ik het volgen. Tnt is ook niet alles. Ze raken heel veel kwijt.

Livana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 19:16

missfcdb schreef:
Ik hou het altijd onder de 15 euro. Boven de 15 euro ga ik het persoonlijk halen. Tenzei het een bedrijf is. Maar die trek ik ook na.

En altijd track en trace. Dan maar iets meer. Maar dan kan ik het volgen. Tnt is ook niet alles. Ze raken heel veel kwijt.

Ja dat van TNT klopt, heb ik ook al paar keer last van gehad, maar ook dat ik pakketjes ontving die niet naar mij bedoeld waren.

Barte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:17

Als je twijfelt vraag via een pb zoveel mogelijk info ..ik zelf vraag vaak een telefoonnummer ..Ik ben nog niet zo lang actief op bokt en heb ook wat dingen op de markt staan en van mij mogen ze alles vragen/weten ...Ik zet er vaak bij dat het ophalen is daar of daar bv dan kunnen we face to face nog praten en kunnen ze zien wat ze kopen en ik weet dat ik geld krijg .Ik heb ook wel eens via MP verkocht/gekocht en heb daar enkele rotervaringen op gedaan .Wel geld gestort niks gekregen en dan een heleboel gedoe en uiteindelijk toch geld kwijt .Of zelf iets kopen .Netjes centen overmaken en een doos krijgen met een aardappel bv erin of kapotte dingen ..En probeer dan maar eens contact te krijgen.En als iets te mooi lijkt dan is het vaak ook te mooi is mijn ervaring helaas .Dus wees altijd op je hoede ...

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:20

KoudbloedKim schreef:

Nou lekker dan... ik ben betrouwbaar, maar post bij deze mijn 4e berichtje.
Zo.. dan heb ik nu al twee keer zoveel berichtjes als jou "betrouwbaarheidsquotum".. :+ Sommigen zijn denk ik stille meelezers of zijn vooral benieuwd naar ervaringen en andermans mening (ik ben iig wel zo'n persoon) :o
Uit ervaring denk ik dat zowel bokt als marktplaats even (on)betrouwbaar is.. :)

Edit: mocht er onverhoopt iets niet goed gaan dan kun je dat altijd bij de betreffende site melden (en dat laat ik de verkoper ook altijd even weten)

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 19:28

Zowel koop als verkoop, Marktplaats en winkels zonder kopers garantie, doe ik uitsluitend met Paypal. Als dat niet mogelijk dan maar niet. Nog geen negatieve ervaring gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:04

MariJanneke schreef:
Zo.. dan heb ik nu al twee keer zoveel berichtjes als jou "betrouwbaarheidsquotum".. :+
Sorry! :D
Het ligt er bij mij ook wel aan wat het is voor product en hoe duur het is. :j

MariJanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:32

KoudbloedKim schreef:
MariJanneke schreef:
Zo.. dan heb ik nu al twee keer zoveel berichtjes als jou "betrouwbaarheidsquotum".. :+
Sorry! :D
Het ligt er bij mij ook wel aan wat het is voor product en hoe duur het is. :j

;)