Advies: Snufje vriendelijkhied met een ons positiviteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jillsil

Advies: Snufje vriendelijkhied met een ons positiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 12:05

Weet niet of het hier goed staat maar verplaats het anders gerust.

Een tijd geleden lid geworden van Bokt om eens te zien wat andere paardenmensen allemaal zoal meemaken. Maar ook om eens te kijken of voor sommige uitdagingen die ik soms heb het advies van iemand met een totaal andere kijk op de situatie mij zou kunnen helpen.
En ja, soms heb ik echt super tips gekregen of via een ander forum meegelezen en zo informatie gekregen waar ik erg blij mee ben. Of gewoon eens even kunnen delen wat een heerlijke dag je hebt gehad met je paard. Want niet paardenmensen snappen vaak niet hoe trots je op je paard soms kunt zijn.

Maar de laatste tijd valt het mij steeds meer op dat zodra iemand advies vraagt of foto's plaatst er de opmerking bij komt "houdt het wel lief" of "tips zijn welkom maar opbouwend"

Nu ben ik misschien qua leeftijd iets boven het bokt gemiddelde ;-) maar ik ken een liedje waarin ze zingen; we zijn op de wereld om 'me kaar te helpen nie'waar? En dan denk ik, waarom kunnen we elkaar niet op een vriendelijke manier helpen en adviseren. Als mensen om een advies vragen hoeven ze het niet te doen zoals jij zegt maar begin dat niet meteen met _-:(
Misschien snapt de ander jouw insteek niet of zien ze het vanuit een ander oogpunt. 1000 mensen 1000 meningen. Help elkaar maar laat een ander ook in zijn waarde!

Het is zo jammer dat bijna alles moet eindigen in een (onaardige) discussie. Ik hoop dat, als ik het nog een keer nodig heb, ik zonder angst en beven een topic kan starten met een vraag en hier dan een serieus, informatief, goed en vrijblijvend advies kan krijgen. Zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik door het gevaarlijke-bokt-neem-verplicht-mijn-advies-aan-leger hoef. +:)+

Om zelf het goede voorbeeld te geven. Ik wens jullie allemaal een heerlijke (paarden) dag !

Iris82

Re: Advies: Snufje vriendelijkhied met een ons positiviteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:48

Ik zal dit topic verplaatsen naar FZ, ik denk dat het daar beter op zn plek is.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:54

ik ben het met je eens :)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 13:54

Sorry :o ik twijfelde al. Bedankt voor het verplaatsen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:00

Omdat er vaak veel emotie bij komt kijken. Probeer zelf ook aardig te blijven, maar dat betekent niet dat het ook altijd lukt..

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:01

als je zelf ook aardig blijft krijg je zelf ook best vaak nog negatief gedrag hoor

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 14:06

Het zit denk ik ook veel in het feit dat het geschreven ipv gesproken woorden zijn dat kan natuurlijk al heel anders overkomen dan hoe iemand het zelf bedoelde. En tja dan zijn er verder gewoon ook nog de ronduit onaardige reacties, dat maakt het er idd niet leuker op. Maar ja hoe voorkom je dit? geen idee….

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 14:07

Als je met goede argumenten komt waarom jij iets vindt dan is het duidelijk naar de ander toe, voorkom je misverstanden en irritatie mee. Maakt hij of zij dan de keuze om het anders te doen heb jij je best gedaan maar moet je het laten rusten.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 14:11

Vivat schreef:
Het zit denk ik ook veel in het feit dat het geschreven ipv gesproken woorden zijn dat kan natuurlijk al heel anders overkomen dan hoe iemand het zelf bedoelde. En tja dan zijn er verder gewoon ook nog de ronduit onaardige reacties, dat maakt het er idd niet leuker op. Maar ja hoe voorkom je dit? geen idee….

Dat is ook zeker zo. Door het te schrijven komt iets soms anders over dan de bedoeling misschien is geweest. Hoe je het kunt voorkomen? Iemand aanspreken als je zijn of haar reactie niet gepast vindt en vragen of het anders verwoord kan worden. Er is niets mis met een discussie maar duidelijk argumenten en zelf het goede voorbeeld geven zijn denk ik van belang