Een tijd geleden lid geworden van Bokt om eens te zien wat andere paardenmensen allemaal zoal meemaken. Maar ook om eens te kijken of voor sommige uitdagingen die ik soms heb het advies van iemand met een totaal andere kijk op de situatie mij zou kunnen helpen.
En ja, soms heb ik echt super tips gekregen of via een ander forum meegelezen en zo informatie gekregen waar ik erg blij mee ben. Of gewoon eens even kunnen delen wat een heerlijke dag je hebt gehad met je paard. Want niet paardenmensen snappen vaak niet hoe trots je op je paard soms kunt zijn.
Maar de laatste tijd valt het mij steeds meer op dat zodra iemand advies vraagt of foto's plaatst er de opmerking bij komt "houdt het wel lief" of "tips zijn welkom maar opbouwend"
Nu ben ik misschien qua leeftijd iets boven het bokt gemiddelde

Misschien snapt de ander jouw insteek niet of zien ze het vanuit een ander oogpunt. 1000 mensen 1000 meningen. Help elkaar maar laat een ander ook in zijn waarde!
Het is zo jammer dat bijna alles moet eindigen in een (onaardige) discussie. Ik hoop dat, als ik het nog een keer nodig heb, ik zonder angst en beven een topic kan starten met een vraag en hier dan een serieus, informatief, goed en vrijblijvend advies kan krijgen. Zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik door het gevaarlijke-bokt-neem-verplicht-mijn-advies-aan-leger hoef.

Om zelf het goede voorbeeld te geven. Ik wens jullie allemaal een heerlijke (paarden) dag !