vijandige sfeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cajushe

vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 00:56

Ben ik de enige die vindt dat er een ontzettende vijandige sfeer op bokt hangt? Ik zie vaak mensen heel fel en kort door de bocht reageren, soms zelfs kwetsend, en het blijft vaak ook niet bij 1 reactie. Zo wel bij jongeren als bij ouderen, moet zeggen dat ik me er persoonlijk erg aan stoor, en vroeg me af wat jullie hiervan vinden? zou er iets aan te doen zijn? zo ja, wat? zou zo fijn zijn als we op een respectvolle manier met elkaar om kunnen gaan! +:)+ +:)+ +:)+

sorry als het hier verkeerd staat!
en sorry als dit topic al bestaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 00:58

tjha dat merk ik ook, vind dat er soms erg snel conclusies worden getrokken zonder dat je de situtie echt kent, dan zou ik vragen om meer uitleg ipv al zo snel te zeggen dat iemand iets fout doet ofzo.
Vind het ook erg jammer dat er vaak zo idioot gereageerd wordt. En soms ook echt kwetsend. Zou inderdaad best wel eens wat aan gedaan mogen worden.
Echter zitten hier zo ontzettend veel paardenmensen op het forum: beginnend, gevorderd, jong oud, geen of wel verstand van paarden, maakt niet uit, er blijven tussen zoveel verschillende mensen gewoon veel verschillende meningen.

Cajushe

Re: vijandige sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 01:01

Inderdaad er worden behoorlijke verwijten naar mensen gemaakt, ook als iemand een topic verkeerd heeft staan wordt er meteen naar gereageerd, ik kan mij voorstellen dat niet iedereen meteen weet hoe bokt werkt. Vindt dat we ondanks het soms ergens niet mee eens zijn, het toch netjes en respectvol kunnen houden. Eerlijkheid waarderen we allemaal, maar het moet niet gemeen worden.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 01:03

ze worden vaak ook zo snel persoonlijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 01:05

Ja precies en dat vind ik echt niet kunnen. Je kunt iets niet vanachter je computer beoordelen en daarbij kan iets ook heel anders overkomen dan dat je werkelijk bedoeld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 01:09

Ik merk het helaas ook. In bijvoorbeeld het lopende topic over Totilas en Rath en in het topic over Acacemy Bartels. Interessante topics waar ik meelees, maar vervolgens afhaak omdat ik naar word van de sfeer. Er ontstaan zeg twee kampen en over en weer wordt er steeds vervelender gereageerd. Zonder respect en ruimte voor een andere mening. Dat gaat dan van kwaad tot erger en steeds meer mensen worden er lijkt wel in meegezogen. Mensen maken het zo persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 01:13

Ja het respect voor de mening van een ander is ver te zoeken. En als iemand een topic plaatst wat niet al te duidelijk is wordt er al gelijk idioot gereageert.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-14 01:50

inderdaad erg jammer allemaal, ik vindt dat bokt leuk moet blijven ipv een strijdveld waarin een gevecht plaatsvindt om wie er gelijk krijgt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:07

Cajushe schreef:
Inderdaad er worden behoorlijke verwijten naar mensen gemaakt, ook als iemand een topic verkeerd heeft staan wordt er meteen naar gereageerd, ik kan mij voorstellen dat niet iedereen meteen weet hoe bokt werkt. Vindt dat we ondanks het soms ergens niet mee eens zijn, het toch netjes en respectvol kunnen houden. Eerlijkheid waarderen we allemaal, maar het moet niet gemeen worden.

Maar er is een pagina voor nieuwe gebruikers. Als je die overslaat en gewoon via trial-error je weg leert, vind ik dat irritant en met mij misschien nog wel meer bokkers.

Er zijn ongetwijfeld topics waar lelijk wordt gedaan maar er zijn ook heel veel topics waar mensen elkaar steunen in moeilijke tijden. Het loont ook om niet zo in het negatieve te hangen en als je merkt dat mensen onaardig tegen je zijn kun je kijken of dat niet ligt aan de manier waarop jij overkomt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:50

In de meeste topic's waar ik kom vind ik het anders heel gezellig, hoor :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:03

Ik snap wat je bedoelt. :j Ik merk dit zelf al jaren op, en nope--lang niet in elk topic! Maar... alsnog wel te vaak. In bepaalde topics wordt zo ontzettend snel in de aanval gegaan en kan er niet binnen een prettige sfeer gecommuniceerd worden. Spot, bitterheid of een aggressieve schrijfstijl zie je toch wel vaak als je het mij vraagt... Waar het vandaan komt? Geen idee, maar het is heel vermoeiend en toch lijken sommige mensen er behoorlijk nood aan te hebben.
Nogmaals, het hangt natuurlijk (gelukkig) ook erg van het topic af. ;) Voor heel veel topics / delen op Bokt geldt dit niet. :)
Laatst bijgewerkt door Rosa__ op 03-06-14 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:03

Hoeveel topics over dit onderwerp gaan er nog komen :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:06

Ik durf eerder nog wel te zeggen dat het voor het grootste deel van Bokt niet geldt, maar aangezien mensen geneigd zijn om van het negatieve uit te gaan en leuk/ gezelligheid als normaal te ervaren wordt er eigenlijk altijd eerder topic's geopend over 'gezeur' dan over 'gezelligheid'.

Er zijn wel eens topic's geopend op FZ over wat fijn en wat gezellig, maar de klaagtopics zijn er veelvuldiger :D

De maatschappij dat ben jij en een betere wereld begint bij jezelf :D

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:08

Sammie schreef:

Wil net zeggen. Vind het reuze meevallen. Misschien is het ook een beetje hoe je je zelf opstelt, hoe persoonlijk je dingen opvat en je eigen houding? :)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:16

Daar heb je ook wel een punt, ja! Sommige mensen (waaronder ik) zijn geneigd om dingen veel sneller serieus, zwaar of persoonlijk op te vatten en dat valt echt niet lekker (als in... pijnlijk). Terwijl anderen zich er juist vrij nuchter overheen zetten.
(OK, nu klink ik alsof ik dit altijd meemaak op Bokt, maar op dit moment kan ik me niet eens zoiets herinneren haha... :P)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:20

PenP2014 schreef:
Sammie schreef:

Wil net zeggen. Vind het reuze meevallen. Misschien is het ook een beetje hoe je je zelf opstelt, hoe persoonlijk je dingen opvat en je eigen houding? :)

Ik heb er ook geen last van. :D Ik behandel mensen met respect en wordt zo ook behandeld. En zo niet: ...............dan scroll ik door. Ik lig er niet van wakker :Z

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:22

Met kritiek omgaan is ook moeilijk hoor. Ik was daar op mn 18e ook heeeel slecht in :') nu als ik ergens kritiek op krijg word ik niet meer boos. Ik kijk of er een kern van waarheid inzit. Zo niet laat ik het lekker en zo wel probeer ik er wat mee te doen. Maar dat heb ik ook moeten "leren" :)

en idd. Als je mensen met respect behandeld krijg je het (meestal :D ) ook terug.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 19:56

Zeker is het niet op elk Topic, dat zeg ik ook helemaal niet, maar vaak genoeg wordt er (ongevraagde) ''kritiek'' gegeven, of een -vindt ik- niet zo hele nette manier. zo zie ik bijvoorbeeld dat veel kinderen vaak heel erg de grond in getrapt worden omdat zij een dubbeltopic openen.. maar kom op.. het blijven wel kinderen. Heb ook al veel volwassenen gezien die aardig worden beledigd en waar toch vrij heftige verwijten naar worden gemaakt, zonder dat dat diegene dat heeft uitgelokt.

@penp2014 Ik vindt persoonlijk dat ik mensen met respect behandel, en ben ook echt niet zo snel uit mijn tent gelokt,zelfreflectie gaat mij prima af. ik kan behoorlijk wat hebben, maar ik denk dat veel mensen zich niet realiseren dat ze soms kwetsend kunnen overkomen (waaronder ik soms ook dingen zal zeggen die anders overkomen dan ik ze bedoel, het blijft toch virtueel he ).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:24

Je zegt wel vaak en je zegt ook veel. Maar ik herken dat helemaal niet. En ik zit hier toch al aardig wat jaartjes, heb persoonlijk nog nooit meegemaakt dat iemand de grond in wordt getrapt omdat ie een dubbel topic heeft geopend. Wel eens opmerkingen voorbij zien komen als iemand op meerdere fora tegelijk eenzelfde soort topic opende, maar dat was nog steeds niet de grond in trappen.

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:32

ligt er misschien aan op welke topics je komt (ik meestal actieve onderwerpen), maar ik merk wel dat er soms nogal heftige verwijten en opmerkingen worden gemaakt tegen Topic Starters. ze nemen iniedergeval geen blad voor de mond, en dat is nog zacht uitgedrukt

Edit: Overigens heb ik dit Topc niet gemaakt om te ''klagen'' ben eerder benieuwd naar de gedachten erachter en het waarom, en hoe wij er met elkaar voor kunnen zorgen om een fijne sfeer te creëren

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:36

Willekeurig een paar topics aangeklikt bij actieve onderwerpen, maar ik zie [nu] niks grof of bijzonder vijandig voorbijkomen?

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:38

Dat kan, ik zeg ook niet dat het constant is.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:42

Als ik niet in de stemming ben voor een ellenlange discussie, korte opmerkingen etc probeer ik het altijd gewoon uit de weg te gaan. Vaak heb ik al gauw door wat de sfeer is, en ga ik zo nodig door naar een ander (gezelliger) topic :)

Cajushe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-14 20:43

Klopt, dat is ook het beste om te doen, alleen ik vindt het soms zo ontzettend sneu voor sommige ensen die het goed bedoelen en volledig worden afgebrand

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:46

Maar bij vaak of veel ga ik er vanuit dat het meer dan gemiddeld is. Dus 20 topic's zou zeker ruim 10 stuks vijandig moeten zijn, maar dat zie ik er echt niet in terug. Sterker nog ik heb er geen enkel topic gezien waarbij er ook maar een hint was van vervelende reacties, haat en nijd of nog wat.

Ik had eigenlijk gehoopt dat je zelf met wat concrete voorbeelden zou komen :) Aangezien je in circa 3 maanden tijd wel een conclusie kan trekken dat er op Bokt vaak een vijandige sfeer hangt.

Overigens als je echt het gevoel hebt dat een reactie niet door de beugel kan dan kun je er altijd een TeM (rood uitroeptekentje) op plaatsen. Dan kijkt een moderator er naar en die beoordeeld of de reactie inderdaad niet kan en die mod neemt er dan actie op :)