hoe werkt de Bokt Veulencompetitie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DigiDiede

hoe werkt de Bokt Veulencompetitie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 09:36

Hoe werkt dat nou?
En zitten er evt. prijzen aan verbonden?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 13:35

Ik neem aan dat jij de verkiezing van het gouden, zilveren en bronzen bokt veulen bedoelt? Dat werkt eigenlijk heel simpel.

Aan het einde van het veulenseizoen, meestal rond oktober, verschijnen er 2 topics. In de ene kun je je merrieveulen aanmelden, bij de andere je hengstveulen. Na een aantal weken sluit deze inschrijving en worden de stemtopics geopend. Hierin staan alle veulens genoemd en morgen bokkers stemmen op hun favorieten. Ook deze zijn een aantal weken open. Na deze tijd worden ze gesloten en worden de stemmen opgeteld. De veulens met de meeste stemmen zijn het gouden Boktveulen (merrie en hengst), daarna de zilveren en daarna de bronzen.

In deze topics gelden wel een aantal regels, maar die staan altijd duidelijk in de betreffende topics vermeld. Zo moeten bokkers geloof ik een bepaalde tijd lid zijn voor ze mogen aanmelden/ stemmen en mag je per categorie 1 veulen opgeven, dus 1x een merrietje en 1x een hengstje.

Qua prijzen is er volgens mij alleen de titel en de eer te winnen, er zitten voor zover ik weet geen andere prijzen aan verbonden.

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Mocht je toch nog meer vragen hebben, stel ze dan gerust!

DigiDiede

Re: hoe werkt de Bokt Veulencompetitie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 18:58

bedankt voor je hulp!
er is namelijk bij ons op stal gisteren 11 mei 2014 om 23:00 een merrieveulen geboren en die wou ik daar voor opgeven

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: hoe werkt de Bokt Veulencompetitie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:50

Van harte met jullie veulen!

Voor opgeven moet je dan gewoon nog even geduld hebben tot de desbetreffende topics daarvoor verschijnen!