WWW Modjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

WWW Modjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:44

Even ter duidelijkheid: WWW staat voor WieWatWaar.

Ik vind dat dat rijtje niet compleet is als ik naar de Modjes kijk.

Wie hebben we al : De nameb van de desbetreffende modjes.

Waar ook: In welke forum welke modjes regeren

Maar wat hebben we nog niet: Welke modjes van de SA zijn, welke van centrale topics enz.

Zou het geen idee zijn om een topic te openen of ergens op Bokt een lijstje te plaatsen, welke Mod waarvoor is.

Ik heb een aantal keren dit meegemaakt ^^ Ik moest dan eerst een paar PB's rondsturen voordat ik wist bij welk modje ik zou moeten zijn.

*hele verhaal* of bestaat zoiets al :o

Wat vindt Bokt hiervan?

Edit: Sorry lag te slapen, spellingsfouten eruit gehaald.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 25-04-14 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Re: WWW Modjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:47

Is denk ik wel handig dat ze daar een sticky van maken.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:50

Maar als je naar een forum gaat, staat er toch gewoon bij welke modjes er bij horen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 09:53

Lara schreef:
Maar als je naar een forum gaat, staat er toch gewoon bij welke modjes er bij horen?

Jep, dat is ''waar''.

Maar stel nou jij wilt een SA aanvragen, bij welke modje moet je dan zijn?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 09:55

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 10:02

Winged schreef:
Er staat een heleboel in de bokt help...
SA aanvragen, met moderatornamen ;) : http://bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wil_ee ... mag_dat.3F

Teamleden:
http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team

Centrale topics worden - in mijn tijd tenminste - beheerd door de moderators van het desbetreffende forum.

Ik heb de link even doorgespit, maar ik heb niks gevonden. Kan heel goed zijn dat ik er overheen heb gelezen.

Ik bedoelde meer zoiets:

memberlist.php?mode=group&g=2218

Maar dan dat de werking van de desbetreffend Mod er achter staat :)

Edit: Dus dat er nog een 'kopje' bij wordt gemaakt. Kopje zie: woonplaats, geplaatse berichten, registreer datum etc.
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 25-04-14 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:04

Citaat:
Ik wil een probleem bespreken onder een SchaduwAccount (SA), mag dat?

In principe niet: er geldt een maximum van één account per persoon op Bokt. Soms kan het voorkomen dat je een zo groot probleem hebt waar een taboe op rust of wat je om een andere reden niet onder je eigen naam kan of wil vertellen. Dan gelden de volgende regels:
Een schaduwaccount moet altijd op voorhand aangevraagd worden bij één van de zes moderator contactpersonen die hiervoor zijn aangewezen: Dyonne, Nadia, Appelflapje, Neonlight of Apple.
Bij de aanvraag van een schaduwaccount moet je vertellen waarvoor je het wilt aanmaken.
Je verzoek kan met meerdere contactpersonen worden besproken en bij twijfel door het hele moderatorteam, je krijgt binnen een paar dagen een reactie.
Topics met niet aangevraagde schaduwaccounts gaan gelijk op slot.
Schaduwaccounts mogen enkel gebruikt worden om te reageren in het betreffende topic.

Heb je een eerder aangemaakt schaduwaccount en wil je dat opnieuw gebruiken voor een nieuwe kwestie? Dan kun je ook bij één van de zes contactpersonen vragen of dat onder het betreffende schaduwaccount mag, of dat je je eigen naam daarvoor kunt gebruiken.

Wanneer mag je een schaduwaccount aanmaken: als je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je wordt misbruikt door je vader (incest) of je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op Bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél.

Een vermoedelijk gezondheidsprobleem (bijv. vaginale afscheiding, angst voor zwangerschap of kanker) is geen reden om een probleem-schaduwaccount aan te maken. Ook hierbij geldt: ga naar je huisarts als je bang bent dat je wat mankeert. Wij kunnen dat vanaf een computer echt niet beoordelen en je geruststellen. Ook problemen met vriendjes of vriendinnetjes zijn geen reden voor een schaduwaccount.

Als je van één van de contactpersonen toestemming hebt gekregen om een schaduwaccount te maken, ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je dit 'verborgen' houdt. Pas dus op met het plaatsen van persoonlijke informatie als leeftijd ("ik word over 3 weken 18") en woonplaats. Maak herkenbare dingen als leefsituatie/huisdieren niet te specifiek en pas op met het plaatsen van overeenkomstige informatie via je hoofdaccount op Bokt.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:05

Wat Winged zegt klopt inderdaad. Dingen over een bepaalde sub horen bij de mods van dat subforum, dus ook de aanvraag van centrale topics.
En de link naar de info over SA-aanvragen heeft ze ook geplaatst.

Sommige dingen moeten door support geregeld worden, maar die info is ook te vinden in de help, bij het betreffende onderdeel, bijvoorbeeld voor berichten verwijderen (http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... oet_dat.3F, als je de link in dat stukje weer aanklikt zie je dat je voor bepaalde zaken bij support moet zijn).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 10:09

Welke modjes waar modden is bekend en staat boven aan het subtopic,
anderzijds vind ik een lijst met modjes geen slecht idee, het is wel fijn als je die onder een lijst hebt want dan kan je ook snel een mod zoeken als je er een nodig hebt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:43

Winged schreef:
Citaat:
Ik wil een probleem bespreken onder een SchaduwAccount (SA), mag dat?

In principe niet: er geldt een maximum van één account per persoon op Bokt. Soms kan het voorkomen dat je een zo groot probleem hebt waar een taboe op rust of wat je om een andere reden niet onder je eigen naam kan of wil vertellen. Dan gelden de volgende regels:
Een schaduwaccount moet altijd op voorhand aangevraagd worden bij één van de zes moderator contactpersonen die hiervoor zijn aangewezen: Dyonne, Nadia, Appelflapje, Neonlight of Apple.
Bij de aanvraag van een schaduwaccount moet je vertellen waarvoor je het wilt aanmaken.
Je verzoek kan met meerdere contactpersonen worden besproken en bij twijfel door het hele moderatorteam, je krijgt binnen een paar dagen een reactie.
Topics met niet aangevraagde schaduwaccounts gaan gelijk op slot.
Schaduwaccounts mogen enkel gebruikt worden om te reageren in het betreffende topic.

Heb je een eerder aangemaakt schaduwaccount en wil je dat opnieuw gebruiken voor een nieuwe kwestie? Dan kun je ook bij één van de zes contactpersonen vragen of dat onder het betreffende schaduwaccount mag, of dat je je eigen naam daarvoor kunt gebruiken.

Wanneer mag je een schaduwaccount aanmaken: als je een probleem hebt dat in de taboe-sfeer zit, of waarbij je persoonlijk in gevaar zou kunnen komen als je identiteit bekend zou worden. Bijvoorbeeld: je wordt misbruikt door je vader (incest) of je bent getuige geweest van een misdrijf. Overigens raden wij bij dergelijke ernstige problemen altijd aan óók professionele hulp te zoeken. Je kunt hier je hart luchten, maar niemand op Bokt kan jouw probleem oplossen. Dat kan een arts of een vertrouwenspersoon, of in het geval van een misdrijf de politie, waarschijnlijk wél.

Een vermoedelijk gezondheidsprobleem (bijv. vaginale afscheiding, angst voor zwangerschap of kanker) is geen reden om een probleem-schaduwaccount aan te maken. Ook hierbij geldt: ga naar je huisarts als je bang bent dat je wat mankeert. Wij kunnen dat vanaf een computer echt niet beoordelen en je geruststellen. Ook problemen met vriendjes of vriendinnetjes zijn geen reden voor een schaduwaccount.

Als je van één van de contactpersonen toestemming hebt gekregen om een schaduwaccount te maken, ben je er zelf voor verantwoordelijk dat je dit 'verborgen' houdt. Pas dus op met het plaatsen van persoonlijke informatie als leeftijd ("ik word over 3 weken 18") en woonplaats. Maak herkenbare dingen als leefsituatie/huisdieren niet te specifiek en pas op met het plaatsen van overeenkomstige informatie via je hoofdaccount op Bokt.

Ik tel er alleen maar 5 :=

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:44

Ik tel voor 2? O:) O:) O:)

Maar goed gezien, er zijn in de loop van de tijd wat wisselingen geweest hierin, en de help is alleen aangepast op de namen. Zijn maar een paar personen die de help kunnen aanpassen, ik ga dat in ieder geval doorgeven.