Hoe moeilijk kan het zijn...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Foaly

Hoe moeilijk kan het zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:25

... om je topic op de goede plaats te zetten?

Ik kom het steeds vaker tegen, en ik begin me er ook steeds meer aan te ergeren. De nieuwe standaardzinnen aan het begin van een nieuw topic:

'Ik heb geen idee of het hier goed staat...'
'Ik wist niet waar ik het moest plaatsen...'
'Verplaats het maar als het niet goed staat...'

Okee, af en toe zijn er natuurlijk ook twijfelgevallen waarbij een topic op verschillende subfora zou passen, en soms is het een kwestie van 'oeps, was daar een apart subforum voor', maar kom op.

Recente voorbeelden: een vraag over school op TAO en een verhaal over twee pony's met luis op FZ. Dan denk ik echt: is het nou zoveel moeite om éven te kijken waar je topic het beste thuishoort? Zo verschrikkelijk onoverzichtelijk is Bokt nou ook weer niet.

Okee, granted, ik heb niet direct een oplossing hiervoor (ieder nieuw lid verplicht Bokt-examen af laten leggen wellicht? :') ), maar ik vroeg me gewoon af of ik de enige ben die dit opvalt.

Bovendien scheelt het de modjes vast een heleboel tijd en werk, die ze vervolgens kunnen steken in het bedenken van de 1-aprilgrap van 2015 :+

Nayomie

Re: Hoe moeilijk kan het zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:28

Nouja, opzich, kan ik mij wel enigszins voorstellen dat je op zo'n groot forum even het overzicht kwijt raakt :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:30

Ik ben het wel met je eens Foaly. Het komt steeds vaker voor. Er zijn inderdaad gewoon gevallen waar je echt niet kan weten waar het nou echt hoort, maar bij sommige topics...
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 01-04-14 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:31

Nou, ik begeef me vaak alleen in een HK topic, en als ik dan eens een ander topic wil openen heb ik ook echt geeeen idee waar het moet. Ik kijk dan zekerweten wel waar het moet, maar het is inderdaad een vrij groot forum en als je nog niet goed weet waar alles staat, kun je snel dingen over het hoofd zien en dat ene subforumpje toch missen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:31

Ik ben het helemaal met je eens, heb er zelfs in 2012 nog een topic over geopend: [FZ] 'ik weet niet of het hier goed staat'

Toen kon ook bijna iedereen het zich wel voorstellen maar volgens mij is het toch niet zo ingewikkeld en IMO nemen mensen dan niet even de tijd om te bekijken waar ze een topic kunnen openen. Er is iig weinig veranderd.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:32

Gewoon gekke vraag he, maar waarom erger je je daaraan? Bedoel, er zijn zoveel belangrijkere dingen om je aan te ergeren ;-)
Ben t wel met je eens dat t in sommige gevallen erg laks overkomt, heeft niks te maken met of je het echt niet weet, want net wat je zegt, hoe moeilijk kan t zijn?!
Het valt me idd wel op zo nu en dan..maar de boktpolitie weten de modjes goed in te lichten, zodat het toch op juiste plek terechtkomt :-)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:32

EmmaVZ schreef:
Nou, ik begeef me vaak alleen in een HK topic, en als ik dan eens een ander topic wil openen heb ik ook echt geeeen idee waar het moet. Ik kijk dan zekerweten wel waar het moet, maar het is inderdaad een vrij groot forum en als je nog niet goed weet waar alles staat, kun je snel dingen over het hoofd zien en dat ene subforumpje toch missen...

Ja, maar dat is iets anders dan dat je bijvoorbeeld een probleem met je paard bij "Leven zonder paarden" zet.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:37

Ik heb het dus niet over een subforum over het hoofd zien hè, dat kan ik nog begrijpen (alhoewel, als je daar even de tijd voor neemt moet dat ook niet te ingewikkeld zijn :7 ). Ik heb het over berichten die echt faliekant verkeerd staan en dan nog mensen die zich afvragen waar het in vredesnaam ongeveer zou moeten...

Citaat:
Gewoon gekke vraag he, maar waarom erger je je daaraan? Bedoel, er zijn zoveel belangrijkere dingen om je aan te ergeren ;-)
Ben t wel met je eens dat t in sommige gevallen erg laks overkomt, heeft niks te maken met of je het echt niet weet, want net wat je zegt, hoe moeilijk kan t zijn?!
Het valt me idd wel op zo nu en dan..maar de boktpolitie weten de modjes goed in te lichten, zodat het toch op juiste plek terechtkomt :-)

Snap ik :+ En het is ook niet dat ik me echt groen en geel erger en het liefst m'n laptop door de kamer smijt als ik weer zo'n topic tegenkom, het is meer dat het gewoon (m.i.) niet nodig is. En ik kan me best ergeren aan dingen die niet nodig zijn :o .

En voor de modjes is het alleen maar extra werk, wat ik al zei. Dat is misschien nog mijn belangrijkste punt, niet direct dat iets niet klopt, maar dat iemand het weer werk bezorgt om het recht te zetten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:43

Oh ja. Ja ja ja. Ik ben 4 jaar mod geweest en ik verzeker je, je bent er véél tijd mee kwijt. Vooral op LZP (waar ik lang gemod heb), wat zo ongeveer de algemene parkeerplaats is voor àlle topics. Mensen parkeren hun topic maar lukraak ergens en met "ik weet niet of het hier juist staat, verplaats het maar als het fout staat" lijkt alles te mogen.

Een topic verplaatsen neemt an sich niet zoveel tijd in beslag in vergelijking met alle andere mod-aangelegenheden die je moet verzorgen, maar als je 10 topics per dag moet verplaatsen is dat wel 10 x 3 minuten = 30 minuten die je beter had kunnen besteden als mensen wat meer moeite deden om te lezen. Natuurlijk heb je zo af en toe iemand die nieuw is of niet beter weet, maar ik heb de indruk dat velen het gewoon uit luiheid doen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 22:51

Tja, dat krijg je met zo'n groot "algemeen" forum met zoveel subs...

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 22:55

Maar zo onoverzichtelijk zijn die subs toch niet? Onder de titel staat zelfs nog verduidelijkt wat voor topics er thuishoren, kwestie van even scannen en nadenken en klaar, zou je zeggen...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 23:12

Yasmine schreef:
Oh ja. Ja ja ja. Ik ben 4 jaar mod geweest en ik verzeker je, je bent er véél tijd mee kwijt. Vooral op LZP (waar ik lang gemod heb), wat zo ongeveer de algemene parkeerplaats is voor àlle topics. Mensen parkeren hun topic maar lukraak ergens en met "ik weet niet of het hier juist staat, verplaats het maar als het fout staat" lijkt alles te mogen.

Een topic verplaatsen neemt an sich niet zoveel tijd in beslag in vergelijking met alle andere mod-aangelegenheden die je moet verzorgen, maar als je 10 topics per dag moet verplaatsen is dat wel 10 x 3 minuten = 30 minuten die je beter had kunnen besteden als mensen wat meer moeite deden om te lezen. Natuurlijk heb je zo af en toe iemand die nieuw is of niet beter weet, maar ik heb de indruk dat velen het gewoon uit luiheid doen.

Amen