Extra beveiliging?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Extra beveiliging?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 17:04

Een tijd geleden viel het me zowel bij bokt als bij facebook op dat ik steeds opnieuw in moest loggen. Op FB kreeg ik ook de melding dat mijn account was gehackt. Ik heb toen bij beiden het wachtwoord veranderd en het is een tijdje goed gegaan. Een paar weken terug deed FB ineens weer vreemd en kreeg ik weer de melding dat mijn account gehackt was. Nu is FB zodanig ingesteld dat ik toestemming moet geven om met een ander apparaat in te loggen en dat gaat nu goed.
Nu kwam ik er vandaag, tot mijn verbazing, achter dat 2 van de filmpjes in mijn profiel gewijzigd waren in 2 filmpjes uit dit [ENT] Gehijg in muziek... topic. Aangezien hijgende zangers nu niet echt mijn ding zijn, weet ik dus wel zeker dat ik dat niet heb gedaan. Oftewel, bokt was weer gehackt :roll: . Nu ben ik aan het zoeken geweest, maar kan niks vinden wat mijn boktaccount extra kan beveiligen. Kijk is er overheen of is dat er gewoon niet?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 17:40

Wat raar. Heb je niet iets fouts op je pc zitten?
Toen ik nog FB had en na een lange tijd weer wilde inloggen kreeg ik die melding ook. Dat het geblokkeerd was omdat iemand had geprobeerd in te loggen. Toen was ik er helemaal klaar mee en heb het er helemaal afgegooid.
Met Bokt nog nooit problemen gehad daarmee trouwens.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 19:46

Ik zou eigenlijk niet weten hoe mijn PC zelfstandig filmpjes kan veranderen. Inmiddels ben ik er achter dat mijn youtube account ook gehackt is, er is dus iemand die zijn eigen leven minder interessant vind dan dat van mij, zielepoot :roll: . Maar FB heb ik zo beveiligd dat ik toestemming moet geven om met een ander apparaat in te loggen en zoiets hoopte ik op bokt eigenlijk ook te vinden :)

BartVB
Eigenaar

Re: Extra beveiliging?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:46

Die manier van beveiligen heet 'two factor authentication' en wordt vooral gebruikt voor banken, belangrijke accounts (financieel, medisch, email) en diensten die een populair doelwit zijn voor hackpogingen of identiteitsfraude.

Voor Bokt heb ik daar wel een keer naar gekeken maar dit goed invoeren is geen sinecure. Het staat wel ergens op de wensenlijst maar voor de meeste gebruikers is het vooral meer gedoe (want lastiger met inloggen) en zo populair is Bokt niet bij hackers. Overigens zijn de 'hacks' over het algemeen (99.99% van de tijd) niet meer dan het raden van het wachtwoord. Wat dat betreft is er nog een wereld te winnen op Bokt:

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_k ... wachtwoord

Ergens in de planning staat het vernieuwen van het inlogsysteem zodat dit wat veelzijdiger/makkelijker wordt. Als we daarmee aan de slag gaan dan gaan we opnieuw kijken naar de mogelijkheden tot two factor authentication. Tot die tijd raad ik je vooral aan om een sterk wachtwoord te kiezen voor je Bokt account en je email account.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-14 02:14

Thanx voor het antwoord :) .
Alleen mijn vorige wachtwoord kon ik zelf al amper onthouden en mijn huidige wachtwoord krijg ik bijna niet ingevoerd zonder het eerst een keer fout te doen :o :') . Ik denk dat in mijn geval wat vaker mijn wachtwoord veranderen wat handiger is :D