Virus op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loeky01

Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 11:48

Het valt me nu sinds vannochtend op, als ik een paar seconde op een bepaalde pagina op bokt zit krijg ik een soort banner. Midden in mijn scherm. Daarnet ook een pop up.

Gruwelijk irritant natuurlijk, en ik heb alles al gecontroleerd wat het met mijn niet technische brein zou kunnen zijn. Maar vooral het rare is, het is alleen bij bokt.... Facebook werkt normaal, mijn site van school ook. Niks raars staat bij mijn extensies in Google Chrome... Ik snap het niet.

Afbeelding

letrow

Re: Virus op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:51

Nee, dit heeft zo te zien niets met bokt te maken, je hebt rommel op je pc staan.... Ik zie alleen niet wat het is, er staan geen omschrijvingen bij zie ik. Kijk anders eens bij je programma's, staat daar een onlangs geïnstalleerde bij die je niet bekend is?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:56

Dat is waarschijnlijk een reclame virus (Adware) op je eigen computer. Is overigens moeilijk weg te krijgen. Heb je Norton? Wellicht dat die met de hardnekkige scan het te pakken krijgt.

Anders even Googlen: reclame virus verwijderen. Krijg je ook veel informatie hoe je dat kan doen.
Laatst bijgewerkt door __KELLY op 28-02-14 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 11:58

Even vragen op het nationaal computer forum, of een ander computer forum, die kunnen je stap voor stap helpen :)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 12:01

Okee prima, ligt het toch aan mijn computer haha... Zou best kloppen want mijn virusscanner is echt een week geleden ofzo verlopen... Nu schijnt dixons een aanbieding te hebben van Norton dus dan gaan we dat zometeen maar direct aanschaffen. Hopelijk werkt het. Thanks guys!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:02

heb het ook ligt aan zooi door cookies enzo heel vervelend inderdaad

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:07

Ik zou het toch even op het computer forum vragen hoor, grote kans dat het er met norton niet af gaat. Daar helpen ze je gratis en voor niks. Kunnen ze je gelijk een goede antivirus aanraden, norton heeft namelijk ook nog wat tegenstanders.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:18

Ik heb dezelfde melding....maar heel soms dus ik zit er niet zo mee. := Scanner hier ook allang verlopen...heb wel Ad Aware erop.

letrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:50

Wat je met dit soort meldingen kunt doen is kijken bij je programma's (configuratiescherm>Programma's en onderdelen) of daar wat bij staat dat je niet zelf hebt geïnstalleerd. Bij twijfel de naam even Googlen om te zien of het mallware is of niet. Vaak staat er ook bij hoe je het kunt verwijderen.
Laat anders ook eens CCleaner en Spybot search and destroy je systeem scannen, die detecteren en verwijderen ook al veel ongewenste rommel.
En uiteraard een fatsoenlijke virusscanner ;)

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 14:30

Het is er inderdaad al af, was bij mijn programma's gekomen. Ik ga eens op zoek naar een antivirus dat wel werkt. Thanks! Dit kan btw op slot voor de modjes :)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:34

Topic wordt niet op slot gedaan.

En CCcleaner raad ik af, maakt meer slecht aan je computer dan het goed doet.
Het haalt namelijk ook programma's uit je Windows weg die je niet meer terug erop kunt zetten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 14:38

Ik heb al jaren de gratis versie van Avast als antivirus. Nooit problemen mee. Ook CCleaner doet bij mij gewoon wat 'ie moet doen overigens, heb nog nooit iets gemist.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 18:07

Met ccleaner kun je ook gewoon aankruisen wat ie mag verwijderen en wat niet.