Kaarten acties, apart subje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Kaarten acties, apart subje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 12:20

Er komen steeds vaker topics waarin word gevraagd om een persoon in een moeilijke/vervelende situatie een kaart te sturen.

Deze acties krijg ik het helemaal warm van <3
Een klein gebaar met een grote groep mensen om iemand een hart onder de riem te steken.

Alleen komt het voor dat zo'n topic verdwaald raakt en dus dat er weinig of geen reacties zijn.

Zou het geen idee zijn om bij MW een subforum te openen waar deze topics geopend kunnen worden?

zo word het een stuk overzichtelijker en kunnen de mensen die graag kaarten sturen het ook makkelijker vinden.

een verzamel topic lijkt me echt totaal niet handig omdat dan alles door elkaar komt.

MarlindeRooz

Re: Kaarten acties, apart subje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:22

Of een centraal topic als een subforum niet mogelijk is? :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 12:23

dat lijkt me juist heel onhandig omdat dan alles in een topic staat.

doordat er dan meerdere mensen door elkaar in een topic een oproep doen is er ook kans dat er oproepen verloren raken

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:12

Idd, een aparte groep er voor maken, en dan uit het rijtje van nieuwe topics halen, net zoals met de huiskamertopics. :Y) Ik vind het helemaal niet hartverwarmend hoe het nu gaat. Het is in 1 topic begonnen met spontane reacties van bokkers of ze een kaartje mochten sturen, dát was leuk. Maar vervolgens kwam iedereen met een topic van: ik wil kaartjes, ik wil plaatjes. Maargoed, ieder zijn mening :Y)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:23

Ik krijg altijd een beetje de kriebels bij kaartenacties :o Denk dat als ik zelf ziek zou zijn ik het véél meer zou kunnen waarderen dat mijn vrienden kaartjes sturen en langskomen dan een postzak vol kaartjes van wildvreemden...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:26

maar niet iedereen heeft vrienden.
en idd net zoals de huiskamer dat ze niet telkens bovenaan verschijnen.

de mensen die graag een kaart willen sturen weten het wel te vinden :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:42

Ik denk dat je met een subforum er alleen maar voor zorgt dat de kaartenacties niet gezien worden.
Nu staan ze vaak bij LZP, en op dat forum neus ik wel eens rond. Dan kom ik soms een kaartenactie tegen en vaak doe ik ook wel mee en stuur een kaartje.
Ik zou niet snel op een kaartenactie subforum rond gaan neuzen.

Liselot schreef:
Ik krijg altijd een beetje de kriebels bij kaartenacties :o Denk dat als ik zelf ziek zou zijn ik het véél meer zou kunnen waarderen dat mijn vrienden kaartjes sturen en langskomen dan een postzak vol kaartjes van wildvreemden...

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde en is al meerdere keren bewezen dat zieke kinderen e.d. er heel erg blij mee kunnen zijn.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:50

Jilletje schreef:
maar niet iedereen heeft vrienden.
en idd net zoals de huiskamer dat ze niet telkens bovenaan verschijnen.

de mensen die graag een kaart willen sturen weten het wel te vinden :j

Maar als ze net zo als hk komt, zal er een stuk minder reaxtie komen, want ik kom ze alleen tegen als ik in actieve onderwerpen kijk.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:53

dat is juist de vindbaarheid, als jij het leuk vind om mee te doen aan dit soort acties dan hou je dat zelf in de gaten lijkt mij?

als er dan een aparte plek is waar dit allemaal bij elkaar staat maakt het dat juist toch een stuk makkelijker om mee te kunnen doen?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:54

Ik denk dat er te weinig kaartenactie topics zijn om er een apart subforum voor te openen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 13:56

ik zie er wel steeds meer en meer langs komen.

dat is een stukje voor zijn op de behoefte van de gebruiker, het is nu aan het groeien dus voordat de bomen niet meer te zien zijn in het bos.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:57

Dit is al eerder aangevraagd en toen is duidelijk gemaakt dat er geen subforum of algemeen topic voor komt.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 14:03

ik had eigenlijk een poll moeten toevoegen in de OP
dan kan er duidelijk gekeken worden of hier behoefte aan is.

het is erg makkelijk om te zeggen nee komt er niet, maar als dan duidelijk zou blijken dat ik niet de enige bent die hier zo over denk.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 15:06

Liselot schreef:

Mee eens. Voor kinderen is het misschien wel leuk, maar bij volwassenen heb ik er altijd mijn bedenkingen bij. Persoonlijk zou ik er niet echt op zitten te wachten om allemaal kaartjes te krijgen van mensen van 1 of ander paardenforum die ik niet ken.

Maargoed, volgens mij zijn er niet genoeg topics om er een heel subforum voor te maken? Ik heb iig niet het idee dat er steeds meer kaartentopics komen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:31

Jilletje schreef:
dat is juist de vindbaarheid, als jij het leuk vind om mee te doen aan dit soort acties dan hou je dat zelf in de gaten lijkt mij?

als er dan een aparte plek is waar dit allemaal bij elkaar staat maakt het dat juist toch een stuk makkelijker om mee te kunnen doen?

Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat de grootste gros een impulsief kaartje stuurt en niet gaat kijken op een forum om te zie of ze een kaartje kunnen sturen. Men leest een verhaal en daarna willem ze een kaartje sturen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:38

Inderdaad niet iedereen heeft dat.
Ben een paar weken terug voor me zusje een kaarten actie hier gestart.

Me zusje gaat al 2jaar ziekenhuis in en uit en is nu al een paar maanden niet naar school geweest.
Haar vriendinnen wat logisch is op die leeftijd gaan verder met vriendjes en uitgaan....Dus ja....
Elke keer als ik met een kaartje aan kwam begon me zusje weer te glimlachen.
Wat is dat fijn om te zien!
Ik vind apart forum onderdeel er goed voor hoor.
Je kan echt mensen hiermee blij maken!

Liselot schreef:
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 26-02-14 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:44

Ik vind dit een hele lastige!
Ik ben ook altijd heel 'gevoelig' voor dit soort acties en als ik ze zie doe ik mee.
En wat ik dan echt 'sneu' vind is als in het ene topic een pagina of tig reacties worden gegeven en in de ander net 3 pagina's... Kan me zo voorstellen dat zoiets voor een TS best kwetsend is!? Uiteraard is helemaal niemand verplicht te reageren/mee te doen, maar als je zelf zo'n topic opent hoop je toch ook op veel reacties en vraag je je af waarom bij de een wel en bij de ander niet :P
Als het nou niet te veel topics zijn (kan ik moeilijk inschatten?!), zou zo'n topic dan niet een paar dagen op de homepagina kunnen staan?! Dat het heel goed zichtbaar is?!
Wanneer je er een apart subje voor zou maken, zou dat dan niet uitnodigen door erg veel van dit soort topics (dan hebben de mensen op een gegeven moment ook geen zin meer om mee te doen :o )?!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 17:36

hmmm ja daar heb je met het laatste zeker een punt.

maar dat zou toch oplosbaar zijn dmv een selectienet zoals bij uitgelicht zodat er niet voor elke gebroken nagel een topic word geopend.

en juist door een aparte plek op het forum lijkt het me dat er meer reacties gegeven kunnen worden dan wanneer je toevallig zo'n topic tegen komt en denkt ja leuk ik stuur een kaartje.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 13:19

Lijkt me een slecht idee. Nu lees je een topic, en stuurt daarna een kaartje omdat het verhaal je aanspreekt. Als er een apart subforum komt, ga je het topic alleen maar lezen als je hebt bedacht dat je misschien wel kaartjes wilt versturen. Kaartenacties zijn nu vrij spontaan (je komt een topic per ongeluk tegen op LZP of MW), terwijl je er bij een subforum gericht naar op zoek moet. Denk daarom dat ze ook absoluut aan populariteit afnemen wanneer er een apart subforum is, omdat je er zo bewust naar op zoek moet.

Bokt is boven alles nog een paardenforum, dus een plekje op de voorpagina zou ik heel erg vreemd vinden.

Is het uberhaupt, als je het al zou willen, de moeite waard om een subforum op te richten voor zulke acties? Zo vaak worden zulke topics nu toch ook weer niet geplaatst?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 00:23

Een subforum zit er idd niet in denk ik, maar zou een aparte [TAG] misschien niet al helpen? Iets van [KRT] ofzo?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-14 08:54

een tag zou ze topics idd ook beter zichtbaar maken :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:22

Ik heb het even in de groep gegooid achter de schermen. Wordt vervolgd.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-14 11:44

misschien is het een goed idee dat iemand die dan een kaarten actie wilt houden eerst toestemming moet vragen. om te voorkomen dat er voor elke gebroken nagel een actie word opgezet.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:41

*schop* :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 10:21

Ik heb het even achter de schermen gegooid en allereerst mijn excuses dat dit wat lang is blijven liggen. En schop inderdaad gerust, dan worden we weer even wakker ;)

Als je een tag verplicht gaat stellen gaat daar ook werk inzitten om dit te controleren en evt. toe te voegen. Bovendien: als je een tag zou willen voor kaartenacties, dan zijn er allicht nog meer onderwerpen die je graag zou willen uitlichten. En meestal is aan de topictitel te zien dat het om kaartenactie gaat, dus ook daar is er eigenlijk niet genoeg reden voor een aparte tag die dan dus ook weer actief modereerwerk met zich meebrengt.

Wat wel handig is, is dat de TS van een kaartenactietopic dus duidelijk in de titel aangeeft dat ze graag kaarten zou willen ontvangen, dus inderdaad iets van 'kaartenactie' in de topictitel. Dat zoekt dan makkelijk voor de mensen die graag een kaartje willen sturen.