Hallo Bokkers.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dyslexia

Hallo Bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-14 22:00

Hoi,

Via mijn paarden vrienden groepje ben ik hier op Bokt.nl terecht gekomen. Het was meer voor de forum Markt, daar keken zij ook vaak op en kochten via Bokt veel en goedkope paarden spullen. Ik werd toch wel nieuwsgierig en ben eens gaan kijken hier. Ik stond er wel van te kijken dat je op Bokt nog meer heb dan alleen de markt forum. Ik besloot maar eens om mijn eigen profiel op Bokt aan te maken. Eigenlijk ben ik niet zo fan van om op internet een profiel te hebben, ooit had ik Hyves en Facebook. Waarom dan nu wel op Bokt? Ik vind het leuk om een profiel te hebben bij een paardenforum, waar je fijn en gezellig over paarden kan praten. Nu ga ik mezelf aan jullie voorstellen.
Mijn gebruikers naam op Bokt is dyslexia, de naam zegd het al een beetje! Ik ben dyslectisch, iets waar ik niks aan kan doen! Dat was ook een van de reden waarom dat ik geen FB en de oude hyves meer heb. Het is niet leuk om te horen als je dyslectisch ben en je schrijft een stukje op dat ze dan zeggen van goh ga eens goednederlands leren en schrijven, of dat je krijgt te horen dat je wat opschrijft en dat je een volwassen mens bent dat je dan ergens terug leest dat je net schrijftals een kindvan10. Dat is echt niet om te lezen. Ik zat eerst wel te twijfelen om hier op Bokt een profiel te maken, natuurlijk keek ik op forums hoe het er hieraan toe kan gaan. ( dat kan er nog wel eens er hard aan toe gaan) Toch heb ik besloten om een profiel aan te maken , ja wel met een duidelijke naam. Zodat ze er rekening mee kunnen houden! Mijn profiel houd ik heel gescheiden, geen leeftijd of veel informatie en foto's erbij. Ik zet er wat op wanneer ik het wil , zo zit ik in elkaar.

Nu de paarden informatie in het kort. Ik heb geen eigen paard, omdat ik dat niet kan betalen. Wel heb ik al 12.5 jaar lang een lease paardje, dat hadden we eerst met zijn 4tjes en 2 die reden alleen 1 keer per week een lesje mee. Nu zijn we nog maar met zijn 2tjes over gebleven. Onze lease paardje is 25 jaar en ziet er nog heel goed uit en is ook nog fit voor zijn leeftijd.Amos zo heet hij was vroeger een goede spring paard en sprong nationaal 1.35 , helaas blesseerde hij zich tijdens een training en was niet meer geschikt voorde top sport, wel voor de recreatie rijden. Toen werkte ik al op die stal, ik werkte daar gratis inruil voort gratis paard rijden. Omdat ik Amos ( heb hem een andere naam gegeven omdat hij zo stomme naam had) zo leuke paardje vond heb ik hem verzorgd in zijn blessurebehandeling tijd en na een paar maanden toen Amos weer was opgeknapd kon ik hem lease. Eerst was ik alleen en Amos liep ook mee in de les en kreeg een andere stal , omdat de eigenaar ook stallen verhuurden. Ik vond dat niet prettig voor Amos en op de stal hadden we een gezellige vrienden groepjevan 6 en zijn zo met zijn allen Amos gaan lease. Ik blijf dat trouw doen tot aan zijn laatste dag. Ik ga maar eens stoppen omdat het nu wel heel erg lange verhaal wordt. Was eigenlijk niet echt de bedoeling van me. Ik hoop dat ik zo heel duidelijk ben en dat jullie weten dat ikdyslectisch ben.

jansje73

Re: Hallo Bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:38

Delexia , wat heb ik veel RESPECT voor je, dat jij je verhaal zo hier op Bokt zet. *\o/* _/-\o_ +:)+ . Geweldig om te lezen dat je trouw aan je paardje Amos blijft.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:08

jansje73 schreef:
Delexia , wat heb ik veel RESPECT voor je, dat jij je verhaal zo hier op Bokt zet. *\o/* _/-\o_ +:)+ . Geweldig om te lezen dat je trouw aan je paardje Amos blijft.

Uhh dit vergat ik er wel bij te zetten ! Welkom hier op Bokt. _/-\o_ :z

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:10

Oeps en toen ging er iets mis. Dubbel was niet de bedoeling. Ik heb het nu verwijderd, dus nu staat het er wel 1 keer op.
Laatst bijgewerkt door jansje73 op 15-02-14 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:12

Welkom hier op Bokt! :)

assileM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:17

Welkom!!!! :)

Puck94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 23:19

Welkom op Bokt! Leuk dat je zo blij met Amos!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 04:36

Net terug van een gezellig stap avondje uit, kon ik het niet laten om even op Bokt te gaan kijken. niet meer erbij stil gestaan dat er misschien wel reacties zijn gekomen bij mijn eerste topic. ik had dit niet verwacht dat ik al een stel reacties kreeg, dank jullie voor lieven reacties. Ja ik ben super blij met Amos, zo heb ik toch een soort van een eigen paardje wat mij niet al te veel kost.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 07:45

Welkom!
Heel veel plezier op bokt.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 08:09

Jeetje wat knap dat je meteen zo'n lap tekst schrijft voor je eerste topic, dat doen niet veel mensen je na +:)+

Welkom op Bokt!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 21:56

Dank je wel. Ik weet dat niet veel mensen het zo zullen opschrijven, ik dus wel. Dan weten ze gelijk wat ik heb.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:03

Daar heb je wel gelijk in. En het is knap dat jij dit zo schrijft in je 1ste topic. Ook is het wel goed om op deze manier dyslexie eens te beschrijven wat het is. misschien een idee om nog eens een topic te openen die gericht is op dyslexie?

FC_Koekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:29

Welkom!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 13:34

Nou, ik snap niet waarom mensen die opmerkingen maken. Goed, er zitten wat foutjes in deze tekst maar het is een duidelijk en best goed geschreven verhaal hoor!

Welkom op Bokt en veel plezier!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 14:56

Ik zal nooit geen ster in het schrijven worden, ik doe mijn best om zo goed mogelijk een verhaal te schrijven. ik weet dat er foutjes in kunnen zitten of de zin opbouw niet goed is. Niet iedereen is hetzelfde. En er zitten mensen ( niet allen op Bokt maar ook daar buiten) die daar dan een opmerking kunnen hebben. Dat is niet leuk om te horen.

Ilaan jou berichtje beschouw ik als een complement en dat vind ik fijn om te horen en dat doet me erg goed. Dat zal ook vaker gezegd mogen worden van mensen die dyslectisch zijn. Niet veel mensen durven te zeggen dat ze dyslectisch zijn, ik heb er ook lang voor geschaamd. Ik hoop bij deze stap die ik hier op Bokt zet dat er meer mensen zullen komen die dyslectisch zijn. Dat zal ik super knap van hun vinden.
*\o/*
jansje73 bedankt voor je lieven berichtjes en ik ga er wel zeker goed over na denken om eens een nieuwe topic te openen over dyslectisch zijn. Dat vind ik een hele goede idee van je.

+:)+ +:)+

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:17

Welkom!!!

Respect dat je zo open voor je dyslectie uitkomt! Mijn zoon is 8 en net gediagnoticeerd met ernstige dyslectie. Als ik zie hoeveel verdriet en frustaties hij heeft van lezen en schrijven, hoop ik dat hij later zo sterk zal zijn als jij bent!

Fijn dat je al zolang een leuk leasepaardje hebt. Gevoelsmatig maakt het niet uit of het parrd geleased is of dat jij de werkelijke eigenaar bent. Ik wens jou nog veel plezier met je paardje toe en veel "lees"plezier op bokt

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:19

Welkom op bokt!

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:44

Het is ook een compliment :) Vind echt dat je het helemaal niet slecht doet hoor!

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 17:13

Precyll schreef:
Welkom!!!

Respect dat je zo open voor je dyslectie uitkomt! Mijn zoon is 8 en net gediagnoticeerd met ernstige dyslectie. Als ik zie hoeveel verdriet en frustaties hij heeft van lezen en schrijven, hoop ik dat hij later zo sterk zal zijn als jij bent!

Fijn dat je al zolang een leuk leasepaardje hebt. Gevoelsmatig maakt het niet uit of het parrd geleased is of dat jij de werkelijke eigenaar bent. Ik wens jou nog veel plezier met je paardje toe en veel "lees"plezier op bokt

IK weet hoe het voeld waar je zoontje van 8 nu mee worstelt, dat is heel erg. Ik heb dat ook mee gemaakt in mijn school tijd jaren en het is heel erg dat je niet mee kan komen met de rest van de klas , dat is vreselijk.. De eerste basis school waar ik zat was een ramp, vooral die meester. ( niet met mijn klas genootjes) Lezen en schrijven dat ging toen ook niet goed. wat heb ik daarvoor moeten knokken. toch heb ik wel mijn school diploma's gehaald.
Ik heb wel een tip die ik aan je wil geven over je zoon, het is als moeder zijnde niet leuk om te zien dat je zoontje verdrietig is en de frustraties die hij heeft als iets niet lukt zoals hij het wil hebben en het niet gaat. Dat je hem dan wel blijft aan moedigingen dat het toch knap is wat hij heeft gedaan.
Vroeger bij mij thuis was dat een hel met mijn ouders, vooral gaan het zeggen dat het verkeerd is geschreven.Of dat ze er met hun neus er boven op staan om te zien dat je het maar goed op schrijft. Doe dat nooit bij je zoon, hij kan daar heel onzeker van worden en dat kan ook op latere leeftijd nog altijd last van hebben. Dat heb ik dus ook. Ik hoop dat je me begrijp. En dank je wel dat je voor mij respect hebt.
Als je zoontje een goede knokker is gaat hij het op latere leeftijd ook redden met schrijven. Ik knok nog elke dag , ik ben een vechter en heel trots op mezelf wat ik tot nu toe heb beriekt?!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:54

Delexia , dan bij deze ben ik de eerste Bokker die zich aan meldt dat ik ook dyslectisch ben. Ben ook benieuwd hoe hier op gereageerd wordt.

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 08:00

Ik heb respect voor jansje73.

dyslexia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 09:04

ilaan schreef:
Het is ook een compliment :) Vind echt dat je het helemaal niet slecht doet hoor!

Dank je wel.

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:17

dyslexia schreef:
Precyll schreef:
Welkom!!!

IK weet hoe het voeld waar je zoontje van 8 nu mee worstelt, dat is heel erg. Ik heb dat ook mee gemaakt in mijn school tijd jaren en het is heel erg dat je niet mee kan komen met de rest van de klas , dat is vreselijk.. De eerste basis school waar ik zat was een ramp, vooral die meester. ( niet met mijn klas genootjes) Lezen en schrijven dat ging toen ook niet goed. wat heb ik daarvoor moeten knokken. toch heb ik wel mijn school diploma's gehaald.
Ik heb wel een tip die ik aan je wil geven over je zoon, het is als moeder zijnde niet leuk om te zien dat je zoontje verdrietig is en de frustraties die hij heeft als iets niet lukt zoals hij het wil hebben en het niet gaat. Dat je hem dan wel blijft aan moedigingen dat het toch knap is wat hij heeft gedaan.
Vroeger bij mij thuis was dat een hel met mijn ouders, vooral gaan het zeggen dat het verkeerd is geschreven.Of dat ze er met hun neus er boven op staan om te zien dat je het maar goed op schrijft. Doe dat nooit bij je zoon, hij kan daar heel onzeker van worden en dat kan ook op latere leeftijd nog altijd last van hebben. Dat heb ik dus ook. Ik hoop dat je me begrijp. En dank je wel dat je voor mij respect hebt.
Als je zoontje een goede knokker is gaat hij het op latere leeftijd ook redden met schrijven. Ik knok nog elke dag , ik ben een vechter en heel trots op mezelf wat ik tot nu toe heb beriekt?!

ga ik ook zeker niet doen...elk woord wat hij leest, waar dan ook krijgt ie complimenten voor...op school krijgt hij 10en voor zijn handschrift omdat hij zo netjes schrijft. met samen lezen verbeteren we hem wel als hij woorden verkeerd leest maar alleen hem om hem te helpen

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 01:28

Hallo daar, welkom op Bokt!

Schaam je niet voor je dyslexie, dat is nergens voor nodig. Ik vind ook dat je het erg goed doet!

Veel plezier hier op Bokt. :)