Zoekfunctie binnen topic doet het niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zoekfunctie binnen topic doet het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:35

Ik was op zoek naar een specifiek berichtje van iemand in een bepaald topic, ivm een verjaardagscadeautje.
Ik wist nog dat er in haar berichtje (naast hetgene wat ik zocht) ook het woord 'winstpunt' zat. Ik heb dus (nadat ik het juiste topic gevonden had) de zoekfunctie rechts onder gebruikt, en winstpunt ingevuld. De zoekfunctie geeft geen resultaten :n Toen ben ik het topic gewoon door gaan bladeren, en kwam ik het berichtje wel tegen, mét het woord winstpunt er in.
Ik heb nog even een testje gedaan, in een van de berichtjes staat het woord 'trektocht', maar ook als ik daar op zoek met de zoekfunctie dan vind hij het bericht niet. Ook als ik 'trektocht' bovenaan in 'zoek in huidige topic' invul komen de berichtjes er niet uit.

Iets om even naar te kijken lijkt me :)

EvelijnS

Re: Zoekfunctie binnen topic doet het niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:52

Om welk topic gaat het precies? Als ik op woorden uit jouw post in dit topic zoek doet hij dat wel gewoon, dus misschien is het een specifieker probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 13:56

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:02

Lijkt inderdaad aan het topic te liggen, als ik zoek op traineeship (eerste post) kan hij deze ook niet vinden.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:06

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Dat topic stond eerst op [PF] Prettige Feestdagen, maar omdat die opgeheven is zijn al die topics in één keer naar LZP verplaatst, zodat ze nog wel blijven bestaan. Ik denk dat de zoekfunctie een beetje in de war is daardoor. Ik ga het even doorgeven aan Bart. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:08

Okido, dankjewel :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 09:51

EvelijnS schreef:
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Dat topic stond eerst op [PF] Prettige Feestdagen, maar omdat die opgeheven is zijn al die topics in één keer naar LZP verplaatst, zodat ze nog wel blijven bestaan. Ik denk dat de zoekfunctie een beetje in de war is daardoor. Ik ga het even doorgeven aan Bart. :j

Ik heb het de laatste tijd continue. In lopende topics, in ons eigen HK topic. Nergens werkt de zoekfunctie naar behoren :n

Net als TS weet ik zeker welk woord of welke woorden er zijn gebruikt, maar ik krijg nooit geen resultaten :n

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 12:24

Heb je dat nu nog steeds Onali?

Dit is wat ik van Bart hoorde gistermiddag:

BartVB schreef:
Ik heb in dit geval ook wel een vermoeden waar het mis gaat. Sinds de herstart van Gullfaxi van vrijdag geeft het indexeren van alle posts problemen. De site wordt (werd?) daar erg traag van. Dat wordt nu niet meer automatisch iedere ochtend gedaan, aantal zoek dingen lopen daardoor achter.

Afgelopen week is er het e.e.a. verbeterd aan de DB-server, met een beetje geluk werken die zoek-updates ook weer. Gaan we morgenochtend merken :)

Ik heb in ieder geval het topic van TS bekeken en daar lijkt nu gewoon weer goed in gezocht te kunnen worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:28

Ik ga het zo proberen, heb het op een gegeven moment maar opgegeven :+