18+

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

18+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:40

Bokkers & Bart,

ik lag gister te denken...
dat is nooit goed, hahah.

is het geen idee/optie om een sectie voor 18+ te maken?
een sectie die niet bezocht kan worden door minderjarigen?

reden hiervan is het pedofilie topic. Het word nu netjes gehouden hoor, maar het zette me wel aan het denken.

Ik weet, van een andere site, dat het mogelijk is.. maar of dit qua werkhoeveelheid te doen is, geen idee.

Shirley

Re: 18+

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:43

En hoe wilde je de leeftijd vaststellen dan, Vumana89 ?
Een ieder kan immers invullen wat hij/zij wil ...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:45

Shirley schreef:
En hoe wilde je de leeftijd vaststellen dan, Vumana89 ?
Een ieder kan immers invullen wat hij/zij wil ...

Ja.. daar bleef ik ook op hangen... -O-

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:46

Ik ken wel forums waar het gebeurt. Als je je leeftijd invult kun je in principe zorgen dat het alleen vanaf 18 toegankelijk is. Voor jongere mensen was dat deel op die fora niet te zien. Dan zou ik persoonlijk zeggen, als je je leeftijd verkeerd invult is dat je eigen risico, dat weet je dan dingen te lezen krijgt die je niet wilt lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:47

Maar bokt is toch geen sëksforum...

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:48

Ik ben het eens met RusselNuwell, Als je niet naar waarheid je leeftijd invult moet je de gevolgen maar overzien.

Echter ben ik het er wel mee eens dat een 18+ gedeelte welkom zou zijn, dit omdat je inderdaad bovengenoemde topic's hebt en het netjes houd en er vaak niet diep op ingaat vanwege het idee dat meiden/jongens onder de 18 het kunnen lezen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:48

Denk dat diegenen juist dingen willen lezen die niet voor hun oogjes bestemd zijn, RusselNuwell ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:49

Ja. Zoiets dacht ik ook....
maar ja, zijn er meer voorstanders van?

ik bedoel, ik doel echt niet op seks. Maar meer op, ja, een deel waar je dingen kunt bespreken die voor kleinere bokkers als schokkend kunnen worden ervaren.. zij hebben tenminste het young riders deel. :p
die is flauw.

maar waar ook foto's in geplaatst kunnen worden.. bijv een vraag van een paardenbeen wat er niet gezond uitziet ofzo.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:50

Nee haha. Absoluut niet. En dat mag het ook nooit worden. Zo is mijn insteek echt niet.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:50

Die kunnen altijd in een link geplaatst worden.
Ken meer "flauwe" volwassenen dan kinderen op dat gebied, die kunnen wel wat hebben over het algemeen :D

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:51

Oke, ik ben 1 van de minderjarigen die uit nieuwsgierigheid toch op dit topic klikt, ondanks de titel. Zo zie je maar weer.
Ik zou geen problemen hebben met een 18+ gedeelte, maar ik weet dat door het Boktbeheer ontzettend vaak wordt gezegd dat Bokt een forum is voor álle leeftijden. Denk dus ook niet dat er zo gauw een 18+ gedeelte zal komen.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 17:53

Tuurlijk. Maar zoals eerder genoemd het pedofilie topic?
ik schaam me eigenlijk dat hetgeen wat ik post in de handen van een elf jarig meisje kan komen; "mama wat is een pedofiel?".

Tuurlijk, toezicht van ouders moet er wezen, maar wellicht is het voor bokkers ook fijner dat er een 18+ deel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:54

Vumana89, dat topic over pedofilie is nog 'onschuldig' voor de wat ouderen onder ons, maar er zijn ook genoeg mensen die bij een 18+ gedeelte denken: zo kan ik mooi even mijn soa/aids/andere aandoening bespreken... Inclusief foto's. 8)7

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:54

Als ik als nieuwkomer zou zien dat er een 18+ gedeelte is, dan zou ik echt even >;) kijken.
Er zijn genoeg andere fora waar je volop 18+ dingen kan bespreken, zie daar niet echt het nut van in op een paardenforum.

_Animo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:56

Op een paardensite vind ik dat n.v.t.. Als je nou echt vragen/problemen hebt die niet op Bokt kunnen, dan kan je je toch gewoon op andere fora melden?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:57

Doanique schreef:
Maar bokt is toch geen sëksforum...

De fora die ik kenden met zo'n deel waren ook ver van, echter zijn bepaalde onderwerpen zo snel gevoelig voor 18+ inhoud, dat het wel fijn is dat het afgeschermd wordt. Je zou het zo in kunnen stellen dat mensen bij instellen van hun leeftijd als 18+er ermee akkoord gaan met bepaalde regels, waaronder bijvoorbeeld een ban in het geval dat bokt niet verantwoordelijk is voor het lezen van schokkende dingen, en dat als blijkt dat zij een andere leeftijd hebben, dat er een ban op staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 17:58

Maar waarom dan? Als je googelt op 'sëksforum' of 'volwassenen forum' heb je er zo een hoop... Waarom moet dat dan op een paardenforum? Dit is toch een forum voor iedereen?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 18:00

Doanique schreef:
Vumana89, dat topic over pedofilie is nog 'onschuldig' voor de wat ouderen onder ons, maar er zijn ook genoeg mensen die bij een 18+ gedeelte denken: zo kan ik mooi even mijn soa/aids/andere aandoening bespreken... Inclusief foto's. 8)7

Eh, kán was niet mijn insteek.
Maar ook heftige jeugdverhalen, of geweldadige relaties.

komop mensen. 18+ is ook los te zien van seks.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:01

Ik ben ook minderjarig en ik heb ook geklikt :))

Ik denk dat een 18+ deel wel heel wat wegneemt van het 'alle leeftijden'-principe.
De meeste volwassenen zullen daar blijven, de minderjarigen hier, en dan wordt het heel erg gescheiden denk ik.
Maar ik snap wel dat er behoefte is aan een topic over dingen die spelen op dit moment, ook al zijn die misschien niet heel vriendelijk voor de hele jonge bokkers.
Misschien dat er inderdaad een gedeelte moet komen voor 18+, maar alleen met 'centrale' topics, gemaakt door een mod, over een onderwerp wat 18+ is maar waar wel over gesproken wil worden?
Dan wordt het misschien minder gescheiden.

Edit: Oh mijn god, even een typfout verbeterd die ook een beetje vies kon overkomen _O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:04

Vumana89 schreef:

Ik durf eigenlijk nu de weddenschap aangaan dat als er zo een 18+ gedeelte komt, 90% van de topics daadwerkelijk over seks gaan. Of wacht, maak er maar 95% van.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:07

Absoluut.

En ik zie ook niet in waarom de jeugd zou moeten worden weggehouden van topics over pedofilie of jeugdtrauma's van ouderen ?

Wellicht kunnen ze juist hiermee hun voordeel doen en worden dingen daardoor eerder bespreekbaar ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:09

Vumana89 schreef:
Doanique schreef:

Eh, kán was niet mijn insteek.
Maar ook heftige jeugdverhalen, of geweldadige relaties.

Maar ik ben 16 en heb ook ervaring met heftige jeugdverhalen, waarom mag ik dat dan niet kwijt?

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:13

Nee, ik als minderjarige vind van niet. Je kan het in je titel zetten of bij de foto zetten en dan kan diegene bepalen of hij/zij het aanklikt of niet. Waarom zou het voor kinderen (hier bedoel ik niet al te jonge kinderen (hier vallen kinderen onder 12 bij mij onder. En zoveel jonge bokkers zijn er niet) schokkender zijn dan voor volwassenen. Het ligt er grotendeels aan of je een sterke maag hebt of niet. Ik snap nog steeds niet waarom er zo'n taboe heerst over seks. Ik vind ook niet dat wij dit moeten voortzetten. Pedofilie gaat ook grotendeels over kinderen, ik vind niet dat wij hier niet over mogen meepraten. Ook is bokt een paardenforum, er zijn genoeg andere fora's waar je dat soort topic's kan bespreken.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:15

Shirley schreef:
Absoluut.

En ik zie ook niet in waarom de jeugd zou moeten worden weggehouden van topics over pedofilie of jeugdtrauma's van ouderen ?

Wellicht kunnen ze juist hiermee hun voordeel doen en worden dingen daardoor eerder bespreekbaar ?

Hier ben ik het ook helemaal mee eens.
En dit is niet omdat ik zo graag dit soort topic's wil lezen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 18:17

Nog zo iets, misschien wilt niet iedereen te maken hebben met dat soort heftige gebeurtenissen maar het gebeurt wel natuurlijk... Als je een hoekje omloopt waar een meisje tegen een muur staat gedrukt en wordt verkracht dan gebeurt dat ook zo voor je ogen...

Buiten dat denk ik dat als je er een apart subforum voor gaat maken, het een grote 'ramptoeristen' verzameling wordt...