Slotje voor overleg ????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sandorra

Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 02:10

Hallo allemaal

Ik volgde onderstaand topic....

[LZP] Wat ik nu toch weer mee maak... Hilarisch!

Vond het nogal lachwekkend wat de topicstarter meemaakte met (ex) vriend via facebook.

Topic is op slot gezet voor overleg????
Waarom is topic op slot gezet. i.m.o zijn er geen regels overschreden....

Misschien een idee om er een groen kader (moderatoropmerking) bij te zetten waarom overleg en wanneer men er een antwoord op kan verwachten.

Valt mij vaker op dat soms de topics vergeten/ naar beneden zakken, en er niet op wordt gereageerd waarom slotje blijft zitten etc....

Roweentje89

Re: Slotje voor overleg ????

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:14

Ze heeft toch geen naam openbaar gemaakt of iets?

Ik vond het ook wel grappig om te lezen, maar ik denk dat het op slot is gezet omdat mensen gingen speculeren over wat TS nog allemaal moest zeggen om het nog erger te maken. Dit valt dan misschien toch onder een soort van 'pesten', en dat is natuurlijk niet de bedoeling.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 02:20

Dat begrijp ik maar ex(vriend weet zelf denk ik ook wel dat zij inmiddels door heeft dat hij zit te liegen, of je oet wel heel dom zijn.....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:21

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Regels

Punt 2 wordt hier overschreden, ook al is de persoon in kwestie geen bokker, dat wil niet zeggen dat die regel dan niet meer geldt.
Verder wordt punt 14 nog overschreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 02:30

Ze doet niet aan pesten en heeft ook geen privé gegevens openbaar gemaakt.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 02:49

Alle berichten van ts door gelezen....

Punt 2 niet overschreden....
Citaat:
Het is niet toegestaan om Bokt op welke manier dan ook te gebruiken om een ruzie uit te vechten. Net als in het echte leven kom je op Bokt mensen tegen die je niet mag, waar je al problemen mee had of waar je gewoon de zenuwen van krijgt. Gelukkig is Bokt groot genoeg om iemand te ontlopen of te negeren. Eventueel kan de foei-functie je hierbij helpen.
Als de moderators merken dat er op Bokt een geschil, ruzie of persoonlijke vete wordt uitgevochten dan wordt er ingegrepen. Ook tegen (cyber)pesterijen wordt hard opgetreden. Ruzie op Bokt is voor veel gebruikers ergernis nummer één: het is slecht voor de sfeer en zorgt ervoor dat topics ontsporen in negativiteit. Scheldpartijen, pesterijen, bedreigende of haatdragende berichten tegenover een andere partij, ook als die persoon niet op Bokt aanwezig is, zijn gewoon not done.

Ex maakt zichzelf belachelijk door te liegen ts vraagt hier wat ze eventueel nog meer kan vragen. Ts pest niet wil kijken wanneer ex door heeft dat zij weet dat hij liegt.
Citaat:
Heeft er iemand nog leuke berichtjes waarmee ik hem kan laten doordringen dat ik heus wel weet dat hij liegt?
Ik bescheur het bijna van het lachen, maar wil nog even volhouden. Haha!

Dit zie ik niet als ruzie of een van de overige dingen die worden beschreven....

Punt 14 niet overschreden.....
Citaat:
Het is niet de bedoeling om privégegevens of communicatie van anderen op Bokt te zetten. Een aantal voorbeelden hiervan:
Het plaatsen van een privébericht van een andere gebruiker
Het plaatsen van telefoonnummers / rekeningnummers / volledige namen van anderen.
Het plaatsen van een e-mail of msngesprek die je ontvangen hebt
Onthoud dat informatie op Bokt.nl door de hele wereld gevonden kan worden, en dat anderen dit niet altijd op prijs zullen stellen. Vraag jezelf, voordat je herkenbare verhalen over anderen plaatst, eerst af of zij dat wel op prijs stellen. Let ook op met het plaatsen van foto's van andere mensen of van paarden die niet van jou zijn.

Ts geeft onderstaande duidelijk aan in topic..... voorbeeldfoto gewoon te vinden op google. Random foto gebruikt als voorbeeld.....
Citaat:
Dat is de persoon niet! Dat is gewoon een internetfoto maar ter vergelijking met wat ik ongeveer vond. Google maar eens op man eerste keer paardrijden, dan kom je hem tegen.

Als je ook al geen vb foto mag gebruiken van google.... waarom mogen mensen wel zomaar plaatjes/ foto's gebruiken van internet als avater.... Zijn toch ook vaak niet van persoon zelf?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 03:27

Haha ik heb smakelijk zitten lachen om dat topic, ben heel benieuwd hoe het afloopt.
Mag aub het slotje eraf? Slaat ook nergens op dat die erop is gekomen in the first place.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 03:38

Die slotjes in overleg zijn altijd hinderlijk, er wordt nooit verteld waarover overlegt moet worden en er wordt ook nooit duidelijk gezegd wanneer je ongeveer de definitieve beslissing hoort.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:58

Punt 2 staat dat cyberpesten niet toegestaan is, op deze manier iemand zo te kakken zetten op internet valt onder cyberpesten.
Punt 14 zegt dat privecommunicatie niet openbaar geplaatst mag worden, ook dat wordt hier gedaan in de vorm van een facebook gesprek.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:03

Ik heb het topic ook gelezen (en slotje gezien, anders had ik waarschijnlijk niet op dit topic geklikt). Het is hilarisch, absoluut. Van één kant bekeken. Van de andere kant gezien zal het heel anders lezen. Ik begrijp het slot wel, zeker met de uitleg van Neonlight erbij.

DexterM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:13

Jammer van het slotje. Vond het heel grappig en imo redelijk onschuldig....insteek van ts ook niet gemeen oid. Jammer....nu zullen we nooit weten hoe het afloopt.....

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:14

Neonlight schreef:
Punt 2 staat dat cyberpesten niet toegestaan is, op deze manier iemand zo te kakken zetten op internet valt onder cyberpesten.
Punt 14 zegt dat privecommunicatie niet openbaar geplaatst mag worden, ook dat wordt hier gedaan in de vorm van een facebook gesprek.

Nou nou te kakken gezet... Wat een overdreven reactie weer van de internetpolitie. Hij maakt het er toch zelf naar? Hij wordt nergens bespot om uiterlijk/persoonlijkheid/ras/leeftijd/geslacht/kleur/sexualiteit. Er wordt gelachen omdat hij zich gedraagt als een uilskuiken met zijn gelieg.

Tsja, punt 14 slaat ook nergens op i.m.o. binnenkort mogen we niet eens meer een besloten topic hebben, want daar sluit je anderen mee buiten... Jeetjemina.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:22

ik ben het helemaal eens met het slotje...had gisteren nog een opmerking willen plaatsen, want viel me ineens in dat prive berichten niet openbaar gemaakt mochten worden. Maar toen was hij al dicht.Zoals ik al zei...het kan een ziekte zijn....iemand die depressief is en zich daarom wat apart gedraagt, mag je die ook belachelijk maken? Of iemand die dement is? Of wat mensen nog meer voor dingen kunnen hebben? Aangezien ts aangaf dat hij vroeger al loog, ga ik er niet vanuit dat hij het doet om indruk te maken. Daar zit veel meer achter (en ook als hij het wel om die reden doet, is het toch triest dat iemand denkt dat anderen hem alleen maar leuk vinden als hij dingen verzint).

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:26

ik kan het slotje ook wel begrijpen. Zo ga je namelijk niet met mensen om, ongeacht wat ze doen of hoe ze zich gedragen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:27

Ceriadwen schreef:
ik kan het slotje ook wel begrijpen. Zo ga je namelijk niet met mensen om, ongeacht wat ze doen of hoe ze zich gedragen.

Ik kan mij een bepaald topic herinneren waarin het ging over mensen met ADHD en ADD en andere soortgelijke beperkingen. Daar ging het ook zeer zeker niet lief aan toe wat leidde dat meerdere mensen zich aangevallen en gekwetst voelde. Meerdere hebben getemd maar er is nooit want aan gedaan. Dat vind ik persoonlijk erger dan dat er een grapje gemaakt wordt over iemand die zelf liegt.
Laatst bijgewerkt door Amandavd op 28-01-14 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:28

Amandavd schreef:
Tsja, punt 14 slaat ook nergens op i.m.o. binnenkort mogen we niet eens meer een besloten topic hebben, want daar sluit je anderen mee buiten... Jeetjemina.

Besloten topics zijn al niet toegestaan.

Ik begrijp het slotje wel, naast de regels die Neon aanhaalt is het respectvol met/tegen/over elkaar praten behoorlijk ver te zoeken. Dat iemand de boel overduidelijk bij elkaar liegt, is nog geen reden om zo achter zijn rug om over hem te gaan praten.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:28

Ceriadwen schreef:

Eens met Ceriadwen. Dat ben ik niet altijd.
Maar deze keer zeker wel. :)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:32

Helemaal eens met IHN en Ceriadwen. Ik zal wel een bekrompen heikneuter zijn (en toegegeven, ik zit soms ook met popcorn op schoot reltopics mee te lezen) maar dit topic vond ik wel een beetje een kansloze actie eigenlijk, om alles zo uitgekauwd op internet neer te gooien.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:53

Achja, het was leuk. :D en ik heb die avond in m'n eentje, zonder bokt, nog veel harder gelachen! ;)

gelukkig heb ik berichtje die ik echt stuurde, of die hij mij echt stuurde helemaal veranderd op bokt maar wel met dezelfde insteek. Nooit letterlijk gekopieerd dus

van mij mag het topic op slot blijven hoor! Is helemaal niet leuk met een x aantal moraalridders. :P

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:01

Ja ik vond het om eerlijk te zijn ook wel grappig, ik heb ook gereageerd. Ik had er om eerlijk te zijn verder niet bij na gedacht, nu al deze reacties te lezen en de uitleg van Neonlight begrijp ik het slotje ook. En vind ik het toch ook wel zielig voor die jongen, ondanks dat ik daar in het begin niet over na gedacht had.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:16

Giolli schreef:
Achja, het was leuk. :D en ik heb die avond in m'n eentje, zonder bokt, nog veel harder gelachen! ;)

gelukkig heb ik berichtje die ik echt stuurde, of die hij mij echt stuurde helemaal veranderd op bokt maar wel met dezelfde insteek. Nooit letterlijk gekopieerd dus

van mij mag het topic op slot blijven hoor! Is helemaal niet leuk met een x aantal moraalridders. :P

Dit vind ik wel een mooi punt!
Jij vind het niet helemaal leuk meer met een x aantal moraalridders >;)
Had je serieus verwacht dat iedereen je daad geweldig vind?
Ik vind/vond hem nog lager dan je ex doet.

Ik vind het wel terecht dat het topic dicht is

Heeft niemand trouwens bedacht dat die knul op een mangege heeft rond gelopen en echt wel begrijpt dat die termen niet bestaan?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:18

moyra schreef:
Giolli schreef:

Dit vind ik wel een mooi punt!
Jij vind het niet helemaal leuk meer met een x aantal moraalridders >;)
Had je serieus verwacht dat iedereen je daad geweldig vind?
Ik vind/vond hem nog lager dan je ex doet.

Ik vind het wel terecht dat het topic dicht is

Heeft niemand trouwens bedacht dat die knul op een mangege heeft rond gelopen en echt wel begrijpt dat die termen niet bestaan?

Jezus waar gaat het over? Ze heeft geen moord of diefstal gepleegd hoor.. Het was ee onschuldig grapje, die notabene door haar ex :') ( ze waren destijds 12 ) begonnen is door zijn gelieg. Ze maakt hem nergens belachelijk, dat doet hij zelf, ze deelt het alleen met andere zonder ook maar zijn naam of iets anders van persoonlijke kenmerken te noemen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:23

Ik heb het woord moord en diefstal ook niet in de mond gehad.
Ik vind wat ts doet (topic openen om hem belachelijk te maken dat is de hele insteek van het topic geweest aan de OP Te lezen.) lager dan wat de ex doet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:25

moyra schreef:
Ik heb het woord moord en diefstal ook niet in de mond gehad.
Ik vind wat ts doet (topic openen om hem belachelijk te maken dat is de hele insteek van het topic geweest aan de OP Te lezen.) lager dan wat de ex doet.

Belachelijk maken vind ik een groot woord, TS begon het als grapje. Kom op, het is toch ook grappig als iemand die niks van paarden weet vanalles gaat lopen vertellen en opscheppen terwijl je weet dat het onzin is?

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 11:31

Ik kan het nu ook wel ergens begrijpen :j