Even voorstellen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NanneJilke

Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-14 20:30

Na lang twijfelen , Toch maar aangemeld voor een forum. en ga dan ook maar eens proberen trouw te blijven lezen en posten!

Ik ben Esra en ben 16 jaar oud.
Helaas heb ik een bindweefsel afwijking en heb ik veel last van snelle spontane luxaties (botten die geheel of gedeeltelijk van hun plaats schieten). 3,5 jaar geleden tijdens het opstappen van mijn toenmalige lease paardje schoot mijn knieschijf in mijn knieholte. dit was voor mijn moeder het moment om aan de bel te trekken, en ja... helaas heb ik deze chronische ziekte geërfd.

Dit heeft in 3,5 jaar veel voor mij betekend, niet meer mogen en kunnen paardrijden tot van 7 dagen sporten per week helemaal niet meer kunnen sporten. (Mijn knie is het grootste probleem zelfs met brace en ingetapet luxaties). Af en toe natuurlijk een rondje rijden maar dat ging niet altijd even goed. Binnen een maand staat er een grote operatie op de planning, en de bedoeling is dat ik daarna weer op mijn knie kan vertrouwen, Dus misschien ook weer paardrijden.

Momenteel ben ik niet erg actief met de paarden, via een vriend zijn vader ben ik daar terecht gekomen, en wanneer ik mij goed voel en niet al te veel pijn heb (heb het in mijn hele lichaam) verzorg de 2 friezen van hem. Nanne een ruin van 9 jaar oud , en Jilke een merrie van 10. Ik wil dan ook na het revalideren weer aan de slag gaan. Ik verzorg Nanne en Jilke nu vanaf de zomer. Hiervoor stonden 2 andere paarden bij stal. Jasper , ook een fries. Hij is verkocht i.v.m privéredenen, en daarom is Shetlander Edje de gezelschapspony ook vertrokken. (deze paarden staan thuis)

Dit was wel z'n beetje mijn verhaal van hoe en wat in de paarden, en ik hoop dat ik het hier er naar mijn zin ga krijgen. Misschien wat lang, maar op deze manier is het alvast duidelijk!

Sterrendief

Re: Even voorstellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:32

gezellig! :D
en wat vervelend van je ziekte en je knie :(:) heel veel succes met de operatie en supergaaf dat je toch paarden kan verzorgen!

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-14 20:39

Welkom op Bokt! Kijk wel uit, voor je het weet heb je er een probleem bij: boktverslaving!
Wat triest voor je dat je je hobby niet voluit kunt uitoefenen en de hele dag met pijn loopt, maar misschien weet je er tzt toch wel een mouw aan te passen. Er zijn veel mensen met chronische bindweefselaandoeningen op Bokt, daar kun je vast ook veel van opsteken.
Ga er maar van uit, dat als je ergens een probleem mee hebt, er minstens 100 bokkers zijn die er ook tegen aan liepen en dat er minstens 10 verschillende oplossingen voor gevonden zijn. Het verbaast me telkens weer dat er voor de meest uiteenlopende praktische problemen, minstens zoveel creatieve oplossingen gevonden worden. Hiermee bedoel ik helaas niet de genezing van jouw ziekte, maar dat snap je vast ook wel.
Voor de restwens ik je hier veel plezier!