Bron nieuwsberichten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Bron nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 10:33

Geen idee of het goed staat. Maar het valt me vaak op dat er bij nieuwsberichten de bron staat www.bokt.nl of www.dichtbij.nl. Eerst dacht ik nog dat er een url onder verstopt zat zodat er niet een hele lange regel zou komen te staan, maar ik heb er net op geklikt en dan kom ik gewoon uit op de homepage van dichtbij.nl. Nu vind ik dit persoonlijk erg storend, want als ik de bron wil zoeken moet ik dus zelf op die site gaan zoeken.

Is er een reden voor dat de redactie het op deze manier doet en kan het niet anders?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:20

Om welk artikel gaat het precies? Heb je daar een link van.

capopjekop

Re: Bron nieuwsberichten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 20:25

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:00

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 19:08

Viel me vandaag op dat dit nog steeds het geval is. Ik vind het persoonlijk best vervelend als ik foto's of de originele tekst wil bekijken ik het artikel zelf op de desbetreffende site moet gaan terug zoeken. Dat zou niet hoeven als gewoon de volledige link wordt geplaatst bij een artikel.

[VN] Protest tegen afmaken wilde hengst bij Geeuwenbrug
Voorbeeldje

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:50

Dit viel mij dus ook op. Erg vervelend... Ik hoop dat dit kan worden veranderd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:07

Voor wat betreft het paard in de mestput is de hele link te vinden onderin bij video+audio fragment.

Voor het plaatsen/ integreren van de bron hebben we een aantal mogelijkheden. Het wordt waarschijnlijk wat te ingewikkeld en te langdradig om al die mogelijkheden uiteen te zetten, maar concreet voor je vraag/opmerking: Altijd een directe link plaatsen is helaas niet altijd mogelijk. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Mobiel zijn deze niet altijd te zien (of over te nemen) of deze werken ze niet goed of totaal niet achter een urllink. Soms hebben we een persbericht ontvangen, waar we bij het plaatsen 'gewoon' verwijzen naar hun website. En soms is het ook zo dat bij het bericht afschuwelijke (mishandelde) foto's staan en dat dat een reden is dat we niet direct doorlinken. Daar is in het verleden nl. ook al eens commentaar op gekomen. Zelfs commentaar dat we de homepage dan ook maar niet moesten plaatsen. Dat gaat alleen niet op ivm bronvermelding. Verder voegen we ook wel eens meerdere berichten samen, soms komen deze berichten van één site. Soms van meerdere.

Het belangrijkste is iig dat de website vermeld wordt waar het bericht vandaan komt (als er een website gebruikt is natuurlijk). De bron moet nl. vermeld worden. Mocht je dan behoefte hebben om het hele oorspronkelijke bronbericht te lezen kun je het idd in de meeste gevallen zelf opzoeken.

We plaatsen ook wel eens informatie uit boeken of informatie (artikels) uit onderzoeken die alleen betaald te lezen zijn. Dan verwijzen we wel over het algemeen naar het abstract of naar de locatie waar het artikel kan 'ophalen'.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 20:13

Dit valt me ook vaker op, heel vervelend idd! Dan staat er een bron bij en daar wil ik dan op klikken om het bericht op de site te lezen (bijv als maar een deel van het bericht op bokt staat) en vervolgens kom je uit op de homepage van de bron en niet bij het artikel. Soms amper te vinden dan op die site omdat het niet altijd op de voorpagina staat, heel onhandig.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 11:54

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:07

Hierboven is eigenlijk al aangegeven waarom dat niet altijd kan.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:12

Inderdaad erg vervelend vind ik dat :n

Is het geen optie om enkel de homepage te vermelden maar door middel van de URL code de originele link erin te verwerken? Geen idee of ik het juist verwoord, maar als je dan op 'bokt.nl' klikt, je alsnog bij het originele artikel terecht komt.

Dat mensen gaan zeuren als er in het originele bericht schokkende beelden staan snap ik niet zo. Je kan aan een artikel toch wel opmaken of er eventueel zulk materiaal bijgevoegd zou zijn en zo ja, dan klik je er toch gewoon niet op als je er niet tegen kan?