Hoe lang "slotje voor overleg"

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:33

Neonlight schreef:
Naomi, het topic is gesloten maar nog altijd zichtbaar voor iedereen. Ook niet leden kunnen dat topic gewoon lezen. Het openen van dat topic maakt geen verandering in de mails die die man stuurt en de mogelijkheid tot slachtoffers maken. Bovendien is er nog een ander topic, waarin gesproken wordt over "vieze mannen in de paardenwereld", die een stuk neutraler is maar ook een stuk informatiever.

En jij ziet de ernst niet in van de naam, heb je de post van Delerium gelezen wat het kan doen? Buiten dat is het dus ook verboden om op een dergelijke manier een naam op internet te plaatsen. Door mensen als jij, die er de ernst niet van inzien, zijn wij genoodzaakt topics op slot te gooien.

Ik zie daar echt wel de ernst van in hoor, dan hoef je niet te zeggen ''mensen zoals jij'', dat vind ik een beetje raar. Ik snap ook echt wel waarom het is weg gehaald en daar ben ik ook voor maar doordat die er stond weten we wel zeker wat die van plan is. :j Hij hoeft ook verder niet meer genoemd te worden uiteraard, maar een waarschuwing met een omschrijving van wat voor soort inhoud deze mailtjes hebben moet kunnen toch?

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:38

Ik snap dat mensen willen waarschuwen +:)+
Maar aan de andere kant: zoiets als dit kan altijd gebeuren, dus waarom zou dit nu ineens zo dringend zijn :?

Een jaar geleden moest je ook al voorzichtig zijn voor contacten via het internet en vieze mannetjes zijn er ook niet pas sinds een week zeg maar....dat kwam 100 jaar geleden al voor en helemaal bij kleine meisjes en paarden :=

Beetje raar dat nu ineens via Bokt gewaarschuwd moet worden hiervoor :o

Iedereen die wil waarschuwen kan bovendien zelf ergens een waarschuwing online zetten met een hele grote link in het onderschrift er naartoe?
Of wil men zelf niet iets plaatsen dat problemen kan geven en moet Bokt het hoofd maar op het hakblok leggen?

Een algemene post zoals waar Delerium over spreekt, iets van een Sticky ergens ofzo dat is een prima idee +:)+

Maar meiden moeten een dergelijke waarschuwing toch gewoon allang van hun ouders hebben gekregen en niet pas op Bokt er op gewezen worden dat er vieze mannetjes bestaan... -O-

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:43

Naomi, met mensen als jij bedoel ik meer de mensen die er de ernst niet van inzien, en keer op keer de gegevens openbaar zetten, en niet jou persoonlijk. Dat wil niet automatisch zeggen dat jij dat ook doet. :)
En openbaar maken wat voor soort mailtjes het zijn zonder naam erin mag (teksten uit de mail openbaar zetten weer niet). Posts moeten neutraal geschreven zijn, maar ze behouden dan nog altijd het waarschuwende karakter. Dat is precies wat in dat andere topic ook gebeurt, mensen schrijven ervaringen, en daardoor worden anderen ook gewaarschuwd. Dat topic is ook al heel wat jaren open, en waarom? Omdat er daar geen regels overtreden werden. :)

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:46

Dus dat de naam en e-mail adres openbaar werden gemaakt is eigenlijk de enige reden van de sluiting? Dan zou je ook gewoon nu de namen uit de reacties weg kunnen halen toch? Of is dat geen optie?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 19:49

Sorry, maar ik vind het allemaal nog steeds erg vreemd.
Volgens bokt mag dit niet omdat er sprake is van smaad/laster. Daarom wordt het topic gesloten, maar het blijft wel zichtbaar. M.a.w. Het staat gewoon nog steeds op internet. Dan is er dus nog steeds net zoveel sprake van smaad/laster als toen het topic nog geopend was. Dus dat snijdt al totaal geen hout.

Daarnaast wordt dhr. In een ander topic met precies dezelfde gegevens weer benoemd: emailadres, alles wat in het gesloten topic ook stond. Dit mag blijkbaar wel blijven staan. Waarom zou dit dan geen smaad/laster zijn! Snijdt dus weeral totaal geen hout.

Over het juridische stukje wijk ik niet verder uit, jullie weten net zo goed als ik dat er sinds 2009 niet ineens totaal andere wetgeving is gekomen dus dat argument is echt grote onzin. De wet zegt
"Een forum is in principe niet aansprakelijk voor bijdragen van deelnemers. Pas als de forumbeheerder weet of hoort te weten dat de inhoud van de berichten onrechtmatig is, moet hij ingrijpen. Doet hij dan nog steeds niets, dan kan hij wel aansprakelijk worden gesteld."
Meer niet. Alle documentatie die ik op internet vindt pleit jullie in deze situatie vrij, dus het is echt grote kul.
Wat er nu gebeurt is dat jullie zo bang zijn om zwart te rijden, dan jullie de auto maar pakken. Ja, dat is ook een optie, maar dat lijkt me niet erg wenselijk...
Laatst bijgewerkt door secricible op 02-12-13 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:52

pmarena schreef:
Ik snap dat mensen willen waarschuwen +:)+
Maar aan de andere kant: zoiets als dit kan altijd gebeuren, dus waarom zou dit nu ineens zo dringend zijn :?

Een jaar geleden moest je ook al voorzichtig zijn voor contacten via het internet en vieze mannetjes zijn er ook niet pas sinds een week zeg maar....dat kwam 100 jaar geleden al voor en helemaal bij kleine meisjes en paarden :=

Beetje raar dat nu ineens via Bokt gewaarschuwd moet worden hiervoor :o

Iedereen die wil waarschuwen kan bovendien zelf ergens een waarschuwing online zetten met een hele grote link in het onderschrift er naartoe?
Of wil men zelf niet iets plaatsen dat problemen kan geven en moet Bokt het hoofd maar op het hakblok leggen?

Een algemene post zoals waar Delerium over spreekt, iets van een Sticky ergens ofzo dat is een prima idee +:)+

Maar meiden moeten een dergelijke waarschuwing toch gewoon allang van hun ouders hebben gekregen en niet pas op Bokt er op gewezen worden dat er vieze mannetjes bestaan... -O-
Deze man is heel actief. Al vijf bokkers in drie dagen. Ik heb in dat andere topic nog niet gelezen dat meerdere meisjes iets hebben meegemaakt met dezelfde persoon. Bovendien stelt hij ook iets aantrekkelijks voor ''voor elk paard dat je wast 20 euro'' dat had ik ook wel gewild toen ik jonger was. Nu trap ik daar uiteraard niet in maar als hij dat naar een jonger iemand stuurt ben ik niet verbaasd als die een afspraak maakt.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:00

Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 20:05

Je draait het nu compleet om pmarena. Niemand houdt bokt verantwoordelijk om actief te moeten waarschuwen. Men neemt het bokt kwalijk dat ze actief waarschuwingen verwijderen. Net andersom dus

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:06

pmarena schreef:
Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...

maar je kan bokt wel verantwoordelijk houden voor het opzettelijk achterhouden van die informatie, althans voor het met opzet niet laten verspreiden van die informatie die voor de doelgroep van dit forum van belang is.

Natuurlijk zijn ouders als eerste verantwoordelijk voor de situaties waarin hun kinderen belanden, doch is het bijzonder lastig om van een (jonge) tiener altijd te weten wat ze wanneer en waar met wie doen.

En natuurlijk horen kinderen te weten hoe het werkt met dit soort dingen, echter zijn jonge tieners goed van vertrouwen en makkelijk te beïnvloeden, anders hadden dit soort delicten al bij voorbaat geen schijn van kans.

@ Secricible Beheer vergeet dat als ze in die auto stappen dat een ongeluk ook kan gebeuren.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:07

secricible schreef:
Je draait het nu compleet om pmarena. Niemand houdt bokt verantwoordelijk om actief te moeten waarschuwen. Men neemt het bokt kwalijk dat ze actief waarschuwingen verwijderen. Net andersom dus

Precies, en dat is dus juist net de crux in mijn verhaal over als medeplichtige aangewezen KUNNEN worden.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:09

Secricible: Okee, snap ik :) Het lijkt me echter ook te begrijpen dat "Bokt" geen zin heeft in allerlei juridische ellende, niemand heeft er iets aan als het forum daardoor (zwaar) in de problemen komt toch Y;(

Maar even gewoon nieuwsgierigheid hè.....
waarom, als je het zo belangrijk vindt, heb je het zelf nog niet via een hele grote link in je onderschrift gezet dan :o

Zelfde vraag voor de anderen die het O zo belangrijk vinden dat meiden gewaarschuwd worden en het belachelijk vinden dat Bokt dat niet doet (laat doen).

Begin dan bij jezelf toch als je iets heel belangrijk vindt :)

Zet dan heel groot in je onderschrift een waarschuwing met een link ergens naartoe waar je het verhaal neerzet, buiten Bokt. Dan bereik je toch ook je doel en Bokt wordt er niet door in een nare positie gebracht.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 02-12-13 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:13

pmarena schreef:
Secricible: Okee, snap ik :) Het lijkt me echter ook te begrijpen dat "Bokt" geen zin heeft in allerlei juridische ellende, niemand heeft er iets aan als het forum daardoor (zwaar) in de problemen komt toch Y;(

Maar even gewoon nieuwsgierigheid hè.....
waarom, als je het zo belangrijk vindt, heb je het zelf nog niet via een hele grote link in je onderschrift gezet dan :o

Zelfde vraag voor de anderen die het O ze belangrijk vinden dat meiden gewaarschuwd worden en het belachelijk vinden dat Bokt dat niet doet (laat doen).

Begin dan bij jezelf toch als je iets heel belangrijk vindt :)

Maar waarom ben je meteen verplicht, als je iets belangrijk vind, het dan in je onderschrift te zetten vraag ik me af? :)
Ik bedoel, er zijn tal van dingen die ik zéér belangrijk vind, maar dat ga ik echt niet allemaal in mijn onderschrift zetten hoor. Echt niet. En je bereikt veel meer op grote schaal, tuurlijk, je moet altijd bij jezelf beginnen. Maar vaak lees ik de onderschriften van mensen niet. Integendeel tot de voorpagina, die lees ik áltijd. ;)

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 20:15

pmarena schreef:
Secricible: Okee, snap ik :) Het lijkt me echter ook te begrijpen dat "Bokt" geen zin heeft in allerlei juridische ellende, niemand heeft er iets aan als het forum daardoor (zwaar) in de problemen komt toch Y;(

Maar even gewoon nieuwsgierigheid hè.....
waarom, als je het zo belangrijk vindt, heb je het zelf nog niet via een hele grote link in je onderschrift gezet dan :o

Zelfde vraag voor de anderen die het O zo belangrijk vinden dat meiden gewaarschuwd worden en het belachelijk vinden dat Bokt dat niet doet (laat doen).

Begin dan bij jezelf toch als je iets heel belangrijk vindt :)

Zet dan heel groot in je onderschrift een waarschuwing met een link ergens naartoe waar je het verhaal neerzet, buiten Bokt. Dan bereik je toch ook je doel en Bokt wordt er niet door in een nare positie gebracht.



Omdat ik geen onderschrift heb, net zoals ik geen avatar gebruik. Eerlijk gezegd vind ik dat ookd e verantwoordelijkheid verplaatsen naar de gebruiker.

Arc_En_Ciel

Berichten: 4219
Geregistreerd: 02-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:15

pmarena schreef:
Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...

Dit is eigenlijk ook waar.

pmarena

Berichten: 48184
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:17

Een berichtje op de voorpagina moet ook wel haalbaar zijn toch, als een soort nieuwsberichtje dat niet gezien kan worden als laster / smaad, in de toon van: Och jeetje, kijk nu toch eens wat er gaande is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:19

Arc_En_Ciel schreef:
pmarena schreef:
Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...

Dit is eigenlijk ook waar.

Maar je kan MP en bokt markt toch ook niet verantwoordelijk stellen als mensen worden opgelicht als ze iets kopen? Omdat ze toevallig op die en die site iets hebben gekocht. ;)
Zo kan je, vind ik, bokt ook niet verantwoordelijk maken voor wat gebruikers erop zetten. Een gebruiker maakt in dat geval iets openbaar, niet bokt.

En dan vind ik het helemaal tegenstrijdig, zoals al eerder is gezegd, dat ze het wel open laten. Dat de naam in posts mag worden genoemd, maar in een topic mag het niet. Dan vraag ik me toch echt af, waarom dan niet?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:21

pmarena schreef:
Dat is toch gewoon typisch een voorstel waarbij bij elk kind / tiener alle al door de ouders geïnstalleerde alarmbellen of moeten gaan.....is gewoon een versie van een klein kind een snoepje aanbieden....

Je kan Bokt toch niet verantwoordelijk houden om meiden daarover te moeten informeren...
Niet alle kinderen denken zo. Er zijn ook genoeg kinderen die zonder dat hun ouders het weten een verzorgpony zoeken. Dat deed ik namelijk ook.

Dat over mijn onderschrift slaat nergens op want er zijn veel mensen die daar niet eens naar kijken, inclusief ik zelf. Bovendien vind ik heel veel belangrijk maar dat past allemaal niet. Ik zou dat eerlijk gezegd ook niet lezen als ik zoiets in iemand zijn onderschrift zie staan. Dan heb ik zo iets van ''vast niet zó belangrijk''. De voorpagina lees ik áltijd. Topics met een lokkende titel ook.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:22

pmarena schreef:
Secricible: Okee, snap ik :) Het lijkt me echter ook te begrijpen dat "Bokt" geen zin heeft in allerlei juridische ellende, niemand heeft er iets aan als het forum daardoor (zwaar) in de problemen komt toch Y;(

Maar even gewoon nieuwsgierigheid hè.....
waarom, als je het zo belangrijk vindt, heb je het zelf nog niet via een hele grote link in je onderschrift gezet dan :o

Zelfde vraag voor de anderen die het O zo belangrijk vinden dat meiden gewaarschuwd worden en het belachelijk vinden dat Bokt dat niet doet (laat doen).

Begin dan bij jezelf toch als je iets heel belangrijk vindt :)

Zet dan heel groot in je onderschrift een waarschuwing met een link ergens naartoe waar je het verhaal neerzet, buiten Bokt. Dan bereik je toch ook je doel en Bokt wordt er niet door in een nare positie gebracht.

Hele zware problemen? Mwa, dat valt wel mee hoor. Als iemand vind dat die onterecht op het forum besproken wordt dan krijgt bokt in het aller, aller, aller ergste geval een brief van een advocaat waarin gesommeerd wordt de posten te anonimiseren. En dat doet Bokt dan braaf en dan is de kous af.

Geen enkele advocaat gaat daar een rechtszaak over aanspannen voordat er eerst is getracht het geschil in den minne te schikken.

Zwaar in de problemen komen, dat valt dus reuze mee.

Daarnaast, bij Kassa, Fok, Viva en noem maar op worden dit soort acties ook niet uitgevoerd, en die bestaan ook nog steeds hoor.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78525
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:25

Deetjeeuh, waarom dat niet mag hebben Delerium en ik al diverse keren uitgelegd.

Waarom het topic op slot wel zichtbaar mag blijven? Omdat het topic dusdanig opgeschoond is dat het nu wel mag blijven staan. Waarom open geen optie is? Omdat we helaas de ervaring hebben dat dat niet goed gaat. We hebben niet de mankracht om constant en direct in te grijpen in een topic omdat mensen zich niet aan de regels houden. We kunnen talloze moderatoropmerkingen plaatsen, maar helaas worden die constant genegeerd in emotioneel beladen topics.
Nu kun je ons er daarvoor op aankijken, dat wij die mankracht niet hebben, of de gebruikers, die constant de regels overschrijden.

Anoniem

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:29

Dat weet ik, heb het topic aandachtig doorgelezen. Maar ik mistte het punt dat je nu wel uitlegt. ;)
Er wordt genoeg uitleg gegeven over de juridische kant, maar niet over het 'mod' gedeelte. Immers dacht ik hiervoor dat het vooral daarom ging. Het kwam niet in me op dat het ook aan het emotionele gedeelte van het topic kon liggen waardoor het niet meer open gaat. Dát werd er namelijk niet bij gezegd. Ik merk, bij mezelf, dat ik nu toch al iets meer begrip kan opbrengen voor het feit dat hij niet meer open gaat. Immers snap ik nu ook beide kanten, en dat er buiten de strafbare redenen, ook nog zulke redenen bestaan. :)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:31

Jahoor, blaim it on the user!

Zwaktebod!

Anoniem

Re: Hoe lang "slotje voor overleg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:32

Heb je het nu over mijn reactie?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:32

Neonlight schreef:
Deetjeeuh, waarom dat niet mag hebben Delerium en ik al diverse keren uitgelegd.

Waarom het topic op slot wel zichtbaar mag blijven? Omdat het topic dusdanig opgeschoond is dat het nu wel mag blijven staan. Waarom open geen optie is? Omdat we helaas de ervaring hebben dat dat niet goed gaat. We hebben niet de mankracht om constant en direct in te grijpen in een topic omdat mensen zich niet aan de regels houden. We kunnen talloze moderatoropmerkingen plaatsen, maar helaas worden die constant genegeerd in emotioneel beladen topics.
Nu kun je ons er daarvoor op aankijken, dat wij die mankracht niet hebben, of de gebruikers, die constant de regels overschrijden.

En een nieuwsbericht op de voorpagina? Met een omschrijving van de inhoud van zijn mailtjes en verder geen namen of iets dergelijks, alleen een waarschuwing. Dan ook eventueel sluiten zodat er geen reacties op kunnen komen maar dat iedereen het wel leest omdat die op de voorpagina staat? Of kan dat niet bij nieuws?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 20:33

Deetjeeuh schreef:
Heb je het nu over mijn reactie?



Nee, die van de mod natuurlijk...
Ik word hier een beetje moe van...
Applausje voor bokt, er mag een naam genoemd worden in een gesloten topic dat direct naar de bodem zakt met deze activiteit en nooit meer via google gevonden kan worden. Mag je trots op zijn. Kun je waarschijnlijk weer tevreden slapen, terwijl hij lekker door gaat met meisjes vinden en voorstellen doen.
JUIST een plek als bokt, waar minstens 60% van deze meiden te vinden is zou eens moeten gaan denken wat ze daar mee kunnen. Je hebt een bepaalde verantwoordelijkheid te nemen...
Laatst bijgewerkt door secricible op 02-12-13 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:34

secricible schreef:
Deetjeeuh schreef:
Heb je het nu over mijn reactie?



Nee, die van de mod natuurlijk...
Ik word hier een beetje moe van...

Sorry, toen ik het na las begreep ik inderdaad dat het om die reden moest gaan.

Ergens vind ik wel dat je gelijk hebt. Waarom neemt bokt niet meer mensen aan als ze het met dit aantal niet aankunnen?

Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik bokt een heerlijk forum vind, echt waar! Verder niets op aan te merken! :D
Maar dit soort dingen vind ik gewoon jammer, zeker aangezien er al zoveel 'slachtoffers' zijn etc.