Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:15

Karuna, ik denk dat je de plaatjes verkeerd interpreteert, elk plaatje bevat beide versies. Het is dus niet 1 plaatje met Bokt4 en 1 plaatje met Bokt5, maar 2 plaatjes met allebei beide versies.

Het eerste plaatje zet tekstregels uit de screenshots van Annetje onder elkaar. Dezelfde tekst is exact even groot.

Daaronder staat het plaatje van Bart. Ook dit plaatje bevat zowel Bokt4 als Bokt5. Beide regels in het plaatje zijn exact even groot.

Wel is de tekstgrootte ietsjes anders dan bij Annetje. Dat kan aan computerinstellingen liggen, of misschien is het plaatje van Annetje iets geschaald. Daar heb ik geen invloed op, een vergelijking tussen Bart en Annetje heeft dan ook geen zin.
Maar als je op dezelfde computer en met dezelfde browser kijkt, is de tekst op Bokt4 en Bokt5 exact gelijk.

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:28

Ik denk dat karuna bedoelt dat de bovenste regel van het tweede plaatje Bokt5 is en de onderste regel Bokt4. Dit dacht ik ook, klopt dit?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:29

Hee wat vreemd, ik heb echt alleen de bovenste krappe smalle versie bij bokt 5, niet de goed leesbare onderste versie.

Nee heel bokt 5 ziet er bij mij uit als het bovenste vakje. Bokt 4 als het onderste vakje.

Dezelfde browser twee dezelfde pagina s naast elkaar levert voor bokt 5 het bovenste tekstvlak op en voor bokt 4 het onderste tekstvlak. Zowel op ipad2 als op de vaste pc met windows.
Laatst bijgewerkt door karuna op 29-11-13 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:30

karuna schreef:
Hee wat vreemd, ik heb echt alleen de bovenste krappe smalle versie bij bokt 5, niet de goed leesbare onderste versie.

Nee heel bokt 5 ziet er bij mij uit als het bovenste vakje. Bokt 4 als het onderste vakje.

Dus heb ik goed verwoord wat je bedoelde of niet? Ik snap het niet helemaal meer... :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37249
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:31

Eeehm geen idee, de het bovenste vlak wat Bart neerzet ziet er hier uit als bokt 5, alle regels. Het onderste vlak alle regels als bokt 4.

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:32

O, ik dacht dat je bedoelde dat je bij het onderste plaatje de bovenste regel Bokt5 vond, en het onderste plaatje Bokt4. Maar Bart, wat is nou het antwoord dan?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:44

hahaha, ik geloofde Bart zijn berichtje niet :P dus ik heb dezelfde proef uitgevoerd, maar dan niet met het geüploade bestand, maar met het origineel. Kijk en huiver:

Afbeelding

De tekst is echt echt echt helemaal hetzelfde. Ik heb de avatarruimte erbij gezet, omdat ik denk dat het optische bedrog daar vandaan komt. Doordat de avatarruimte breder is nu, lijkt de tekst kleiner.

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:46

Dus ik had het goed? Bokt5 was boven?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:24

Weet ik het?? In mijn post staat het erbij en Bart laat, net als ik nu in mijn laatste post, zien dat het helemaal geen verschil maakt. Boven en onder kunnen allebei bokt 5 zijn zoals je in mijn post ziet.

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 14:34

Oh op die manier :) Ik zag ook geen verschil hoor ik gokte maar.

future_vet
Berichten: 2617
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:24

Ik vind het echt niet chill dat je foto's niet meteen ziet. Normaal lees ik veel foto topics... Ga ze nu niet een voor 1 openen

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:29

Dream_lot: je hoeft de foto's niet een voor een te openen. Als je op 1 van de links klikt, worden alle afbeeldingen uit dat topic geladen.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 17:30

Op mobiel? Als je dan per pagina 1x op [ img ] klikt gaan alle foto's open. Vind dat wel fijn opzicht! Enige wat ik nog mis is de 'omhoog' knop op mobiel. Op de computer gebruik ik hem nooit alleen op de telefoon is het niet altijd fijn als je veel lange posts hebt. Moet je heel veel scrollen :))

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:26

@__denise; op de iPhone kan je de bovenste balk (met de klok) aanraken, dan scroll je automatisch naar boven. Weet eigenlijk niet of dat bij Android telefoons ook werkt.

Wat mijn screenshots betreft; het zijn afwisselend de regels van Bokt4 en Bokt5, Bokt4 staat boven dus. Maar ze zijn echt pixel voor pixel exact hetzelfde dus uiteindelijk maakt het weinig uit welke versie het is.

Ook nog even op de iPad gekeken (Safari, standaard instellingen) en daar ook geen verschil?

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:29

Goh, das waar ook :))

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 18:31

__denise schreef:
Instellingen > Forum Instellingen > "Bij Bokt 5 altijd de volledige breedte van je browser gebruiken." aanvinken :D

Of gewoon bokt4 terug zetten. :Y)

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:44

Ik heb de instellingen dus teruggezet op bokt 4. Kan op 5 echt niet te tekst lezen op de tablet. Moet dan steeds vergroten. Mag hopen dat bokt4 gewoon beschikbaar blijft Bart?

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 17:47

op m'n Iphone kan ik met bokt5 niet goed zien of er nieuwe berichten in een onderwerp staan.
Ik zie wel dat *naam gebruiker* op *dag/datum en tijd* de laatste post heeft geplaatst, maar niet dat oranje vlakje wat je eerder wel had.

Douce

Berichten: 3508
Geregistreerd: 13-06-07

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 17:30

Ik ben toch maar omgegaan maar ga denk straks wéér terug.
Ik vind persoonlijk de ruimte voor de avatars véél te groot. Kijk 99% van de tijd alleen maar op de rechterhelft van mijn scherm ipv in het midden en dat kijkt best vervelend.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:11

Lor1_1984: het bolletje wat voor de titel staat is bij nieuwe berichten oranje.

lor1_1984

Berichten: 12048
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 18:35

Toen ik het bericht plaatste was ik ervoor online geweest met mijn telefoon en kon die bolletjes nergens vinden. ;)
Inmiddels wel. :)

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:00


Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:06

Air, bedankt voor het plaatje :j Het valt me bv op dat alles (ook de plaatjes) uitgezoomd zijn bij Bokt5, terwijl de onderlinge verhoudingen wel precies lijken te kloppen.

Misschien dat ik dan wel een idee heb in welke richting ik het moet zoeken :j Hopelijk kan ik er wat mee, wordt vervolgd!

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 19:07

Dat zou fijn zijn :)

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:58

We zijn alweer een week verder, dus wel tijd om een kleine update te geven. Helaas is het nog geen heel goed nieuws. Ik weet inmiddels wel wat het probleem is, maar aan een oplossing ben ik nog niet toegekomen. (Om twee redenen: de Bokt Upload had deze week wat extra aandacht nodig en ik heb nog geen goede oplossing.)

Het probleem is als volgt: tablets sjoemelen een beetje. Bij Bokt4, die niet voor mobiele browsers geschikt is, doen ze als handigheidje alsof ze een scherm zijn met 960px. Want dat geeft 'meestal' een aardige site. Maar de tablets zijn breder dan 960px, dus vervolgens zoomen ze iets in. En da's handig, want omdat de resolutie zo hoog is, zijn de lettertjes standaard vrij klein.
Gevolg van de verkeerde maat in combinatie met zoom: een pagina die mooi in proportie is en prettig te lezen.

Op Bokt5 echter, die netjes de moderne regels aanhoudt, rekenen ze wel met de hele breedte. Daar wordt dus niet dat kleine handige beetje ingezoomd. Het punt is dat ik niet aan de browser kan vertellen 'hee, als je een tablet bent, zoom dan een beetje in'. Die setting bestaat niet. Ik kan ook de letters niet zomaar groter maken, want dan worden die ook groter op laptop en desktop, en dat vinden een heleboel andere gebruikers weer niet fijn.

Kortom: dit blijft nog een uitdagende puzzel!