Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElSalvador

Berichten: 253
Geregistreerd: 21-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 01:26

Heb hem ook heel snel weer terug gezet naar Bokt 4 :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:49

Valt me op nu er steeds meer mensen over gezet zijn er ook steeds meer mensen komen die tegen dezelfde problemen aanlopen.

Bart en Shadow doen jullie nog iets met deze opmerkingen of is deze versie de definitieve versie zo?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:19

Waar mogelijk probeer ik de zaken wel op te lossen.

Met name het 'te klein' is iets dat vaak terugkomt, maar waar ik zonder goede screenshots eigenlijk niet veel mee kan, omdat ik nog steeds niet weet wat het probleem nu precies is.
Mocht iemand zin hebben om vergelijkende screenshots te maken zodat ik precies kan zien waar het probleem voor jullie zit, dan ontvang ik ze graag en zal ik mijn best doen daar wat mee te doen. :j

Er zijn ook dingen die ik niet ga oplossen. Zo zijn er veel verschillende wensen en keuzes bij de versie voor kleine schermen. En een aantal van die wensen staan lijnrecht tegenover elkaar. Sommige mensen vinden de letters te groot, andere te klein. Sommige vinden het vervelend dat er te weinig informatie staat van de gebruiker (dus bijvoorbeeld geen woonplaats of berichten of geregistreerd), anderen vinden het vervelend dat er teveel informatie staat. Sommige mensen vinden het vervelend dat afbeeldingen niet meteen weer worden gegeven, maar mensen op een mobiele bundel vinden het juist vervelend als er onverwacht veel foto's gedownload worden.

Dat is niet op te lossen behalve door allerlei extra instellingen te maken, en dat heeft niet de voorkeur. Er is steeds een afweging gemaakt, we denken dat deze keuzes voor veel mensen het meeste voordeel geven, en voor andere mensen zo min mogelijk overlast. (Je hoeft bv slechts 1 keer te klikken om alle foto's te downloaden, de informatie over woonplaats en berichten hoef je niet op te zoeken via het profiel etc. Dat lijkt ons het beste compromis op dit moment.)
Dat zijn afwegingen die wij gemaakt hebben, en aantal van die zaken zullen dus voorlopig zo blijven.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:03

Ik snap niet waarom mensen op m.bokt.nl zitten? Gewoon Bokt werkt heel fijn op de telefoon, nooit geen problemen.

Marcella

Berichten: 36729
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:53

Zit op de telefoon ook gewoon op bokt.nl heb in het verleden 1x geprobberd op m.bokt.nl, maar vond dat dus 10x niks.

idje

Berichten: 1309
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 03:47

Dat heb ik dus ook altijd gedaan, ( ik heb een bloedhekel aan m.bokt)
maar het punt is, dat je met bokt 5 dus ongewild altijd
de mobiele versie op je GSM krijgt.
Je hebt die keus dus niet meer.

Ongelofelijk baaaaaaaaaalen.
Dus......... ik mijd bokt5 tot de laatste snik van bokt 4.
En met mij een hoop anderen.
Stemt dat niet tot nadenken team?

De minste overlast? Voor jullie waarschijnlijk?

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 09:36

Ik zat altijd op m.bokt.nl maar ik heb het net even omgezet en ik vind het erg mooi. Op de pc ben ik ook al bijna gewend.

Als ik eraan denk zal ik screenshots maken van Bokt 4 vs 5 shadow. Dam kunnen jullie zien waar Het aan ligt dat wij de letters kleiner vinden

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:10

Graag Annetje! Dat zou me erg helpen :j

Idje: als we naar de cijfers kijken valt het erg mee. Afgaan op de reacties in topics kan het beeld vertekenen, veel gebruikers die er niet veel moeite mee hebben zullen minder snel op FZ reageren dan mensen die dat wel hebben.

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:13

Bokt5 valt mee hoor! Ja, je moet er enorm aan wennen, maar ik heb op een gegeven moment bokt op Bokt5 gezet en gewoon een tijdje zo gelaten, ik ben er nu aan gewend, maar dat neemt niet weg dat ik Bokt4 mooier eruit vond zien, zoals de knopjes etc, ziet er nu zo... ja ik weet niet... niet zo mooi meer uit.. :)

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:16

Ik zou tevreden zijn met bokt5, als de knopjes werden aangepast :Y) Wat is er mis met de oude knopjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:20

Ik heb hem nu eventjes op Bokt4 staan, dit is toch fijner! Die knopjes zien er zo 'professioneler' uit, zou ik zeggen, bij Bokt5 zijn ze zo groot en opvallend, ik vind dat er wat amateuristisch uitzien, terwijl dat het niet is. Zo lijkt het een beetje op Hyves! :j Nou ik zet hem gauw weer terug, anders raak ik teveel gehecht aan Bokt4 :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:29


karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:39

Annetje blij dat het jouw wel lukt om de fotos neer te zetten. Shadow zoals je ziet zijn de letters smaller, feller in contrast en staan ze dichter op elkaar. Hierdoor leest het erg onprettig. Tel daarbij op de veel grotere in mijn ogen zinloze ruimte voor de avatars.

Ondanks dat er niets verandert zou zijn aan het lettertype zoals je zegt is het echt anders.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:46

Ik vind hem op mobiel geweldig!

EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 10:48

+ als ik mn venster verklein, dunner maak, wordt de " geregistreerd:" regel afgekapt en het overige wat er niet oppast naar volgende regel verplaatst en dat was bij bokt4 volgens mij niet het geval. Vind ik zelf ook storend staan :o

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41662
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:23

Wat betreft de kleine letters, ik heb de screenshots van Annetje even bij elkaar gezet:

Afbeelding

Is wat wazig door de compressie van Mijn Album. Zelf ook even twee screenshots gemaakt en bij elkaar gezet:

Afbeelding

Jullie mogen raden of Bokt5 onder of boven staat :)
Mijn screenshots komen overigens uit Google Chrome (Mac), heb ook in een aantal andere browser gekeken en daar krijg ik vrijwel hetzelfde beeld.

@NatasjavE; welke tablet gebruik je? Zou je een screenshot kunnen maken van hoe Bokt5 er bij jou uitziet?

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:25

Bokt5 boven?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:45

Hoe kan ik terug naar 4 ?
Vind dit echt onprettig en overzicht is erg verslechterd en minder overzichtelijk geworden, staat erg dicht onder elkaar en zoals gezegd ook te klein.

Zeer onprettig in elk geval.
Ook de knoppen vind ik niet mooier geworden ..

Anoniem

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 21:59

Instellingen>Forum instellingen en dan rechts ;)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:27

Onderste is Bokt5 denk ik.

Enige wat ik wat minder vind aan Bokt5 is onderschrift en profiel. In het onderschrift lijkt het alsof de regelafstand ofzo wat groter is dan bij Bokt4. Ook had ik voorheen mijn profiel als het ware in twee kolommen (met [right] etc gewerkt) en sinds de update/Bokt5 stond dat ineens niet meer naast elkaar en kreeg ik het ook niet netjes meer terug.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:39

Ik heb de afbeeldingen over elkaar gelegd, en geen verschillen in de tekst kunnen constateren. De tekst is exact even groot, van hetzelfde lettertype, en met dezelfde regelafstand. (De kleine verschillen die je ziet in scherpte hebben vooral te maken met het gebruik van een jpg als afbeelding: die zijn namelijk niet helemaal exact scherp.)

Er zijn inderdaad wel een paar kleine verschillen in de verdere opzet. Het gaat dan om wat witruimte bv. Ook rondom het onderschrift is de witruimte iets anders, al is de regelafstand voor zover ik na kon gaan identiek. Maar een verklaring voor 'kleinere' tekst kan ik daar niet in vinden.

__denise: ik zie in jouw profiel de afbeeldingen in twee kolommen naast elkaar? Het kan overigens zeker dat daar wat in veranderd is. Als ik het me goed herinner was daar inderdaad een wijziging nodig, ik dacht voor de mogelijkheid om het zichtbaar te maken op kleine schermen (zodat tekst en afbeeldingen niet van het scherm vallen of overlappen maar onder elkaar komen te staan. Dat is al een tijdje geleden dus de details weet ik niet meer precies.) Dat soort dingen zijn niet altijd te vermijden.

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Euhm... Heel ander beeld ineens met Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 22:56

Mijn profiel heb ik sinds kort aangepast, heb jammer genoeg geen printscreen er van hoe het was. Voor het mooie vind ik ze nu veel te veel naar rechts staan, maar ik wil het ook weer op de moeilijkste manier geloof ik :))
Moeilijk om te zeggen wat het precies is en wat ik precies bedoel (ook omdat ik dat profiel niet meer heb...).
Ik heb ook een redelijk groot scherm en heb mijn browser nooit "full screen" als het ware, dus als ik hem wat smaller maak komen ze weer wel mooi naast elkaar te staan.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 23:24

NesxNas schreef:
Instellingen>Forum instellingen en dan rechts ;)



A tx veel rustiger voor mijn ogen !

Dat is het vervelende aan de nieuwe layout, dat het zo druk en onoverzichtelijk is geworden.

papagroom

Berichten: 5410
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 00:35

vooral voor mobiel is dit een hele vooruitgang...super...
Ik mis echter wel hoe vaak een topic bekeken is.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 13:00

Bart bokt 5 boven bokt 4 onder. Zo ziet het er hier tenminste uit.

Shadow hoe kun jij geen verschil hebben terwijl je hierboven in een oogopslag ziet at de bvenste regel veel korter is in dezelfde tekst :? Dat snap ik totaal niet.