Waarom kun je je account en/of berichten niet verwijderen?

Moderators: Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Amaryllis, Dani, Leo, Muurp

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Jimmyke92

Waarom kun je je account en/of berichten niet verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-13 19:30

Hallo Bokkers,
wat ik me afvraag,
waarom is het niet mogelijk je account te verwijderen en moeten je berichten levenslang op bokt blijven staan? Ik weet dat de mogelijkheid er is berichten of accounts te verwijderen, maar dit mag blijkbaar alleen in gevallen waar de beheerders van bokt hiervoor kiezen. Het is echt nieuwsgierigheid, wat voor negatief effect heeft het op bokt als mensen gewoon hun account kunnen deleten en al hun berichten daar in mee nemen? Of hun berichten of zelfs topics altijd nog gewoon kunnen verwijderen?

Edit, echt heel toevallig stond er onder mij een topic over iemand die haar account wilde verwijderen en kwam er in terug dat er dan gaten zouden vallen in discussies. Maakt dit perse uit? hebben die berichten dan zo een meerwaarde, vaak zal dit toch gaan om oude topics? En als dat dan het probleem is, waarom kunnen ze dan niet de persoon gewoon "gebruiker onbekend" noemen, en het profiel wel gewoon verwijderen zodat ze niet te achterhalen zijn?
Laatst bijgewerkt door Jimmyke92 op 14-11-13 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Re: Waarom kun je je account en/of berichten niet verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:31

Als je je account en daarmee je berichten verwijderd, komen er gaten in discussie, of wordt het onmogelijk bepaalde reacties te snappen. Dat lijkt mij de meest logische redenering :)

~ The days belong to you ~

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:32

Ik zag laatst een bericht van een gebruiker die verwijderd was en die stond er gewoon, alleen dan onder de naam gebruiker123

-

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:35

Er zijn in het verleden ook al een boel topics over dit onderwerp geweest, dus je kunt ook de zoekfunctie gebruiken :)

A horse doesn't care how much you know, until he knows how much you care.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:37

Je kunt je account wel verwijderen dan krijg je gewoon een gast231 ofzo account en je profiel kan gewoon leeg gehaald worden. Maar denk dat je er wel een goede reden voor moet hebben.. De berichten blijven idd wel staan.

verander wat je niet accepteren kan en accepteer wat je niet veranderen kan

chocobroodje
Moderator Algemeen2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 07:36

Dit klopt half. Er zijn een aantal redenen denkbaar waarom je je account geanonimiseerd kunt krijgen. Dit kun je nooit zelf doen dit moet je altijd aanvragen via 1 van de moderators.
Op het moment dat je een account aanmaakt accepteer je ook de algemene voorwaarden van de site, en 1 van de voorwaarden is dat we zoveel mogelijk topics willen bewaren zodat mensen in zoek functies over bepaalde onderwerpen kunnen blijven lezen. Soms staan er in oudere topics meer informatie dan in nieuwere topics. Zo blijft de informatie toch bewaart.

Als we alle aacounts zomaar zouden verwijderen gaat er ook heel veel waardevolle informatie weg en krijg je half leesbare discussie die daardoor hun waarde verliezen. Daarom is ervoor gekozen dat in het geval van een valide reden, een account geanonimiseerd kan worden.

saskiakefie schreef:
Je kunt je account wel verwijderen dan krijg je gewoon een gast231 ofzo account en je profiel kan gewoon leeg gehaald worden. Maar denk dat je er wel een goede reden voor moet hebben.. De berichten blijven idd wel staan.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:34

oh sorry er moest staan: LATEN verwijderen.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:36

Maar chocobroodje, als je zo gewoon je acc kunt laten verwijderen zonder een hele goede reden, vallen er toch geen gaten in discussies? Dus dat het acc niet helemaal weg gaat met helemaal anoniem wordt. Waarom wordt dat dan niet makkelijker?

-

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:38

Ik ken toch een paar bokkers die dat gedaan hebben, hun account laten 'verwijderen' dus anoniem laten maken.

Vera96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:39

Ja maar blijkbaar mag dat alleen met een enorm goede reden, en dus niet omdat je het liever hebt. Maar waarom is dat dan, want als je er gast123 of gebruiker123 oid van maakt valt er dus niks weg.

-

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:42

Ik denk dat mensen gewoon goed moeten bedenken wat ze op www zet, dan is deze vraag namelijk niet nodig.

Muurp
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:10

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten