waarom op slot?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:15

Sammie schreef:
Ik ga geen uitspraken doen of jij wel of niet gestoord bent. Je zegt het verder idd juist. Ik ben lid van de Nieuwsredactie. Ik ben dus niet DE nieuwsredactie. :) Verder vraag je om een antwoord en hoe je het ook wendt of keert ik vind het onterecht om binnen vijf uur een reactie te verwachten of te eisen omdat je toevallig iemand van dat team in een ander topic ziet komen.

Verder is het misschien ook verstandig om te realiseren dat het grootste deel van het team van Bokt hier als vrijwilliger zit. Wij doen dit naast al ons andere (loon)werk en vrije tijd/hobby's. Als je een e-mail stuurt naar elk willekeurig bedrijf wordt er ook niet verwacht dat er binnen vijf a vier uur een reactie komt. Het is dus werkelijk onredelijk om dat hier wel te verwachten.

Nochtans is het misschien ook een idee om te beseffen dat, zonder te willen suggereren dat je geen vragen of opmerkingen mag plaatsen, het wel zo kan zijn dat het betreffende antwoord of beleid niet overeen komt met wat je wil of zelf in gedachte had. Maar mee- en nadenken mag altijd.

Ik kwam hier eigenlijk niet 'ambsthalve' in dit topic. Ik zag je echter een vraag stellen waarvan ik het idee had dat het niet om de juiste plaats stond. Uit goed fatsoen dacht ik je te helpen door te suggereren dat je het wellicht elders moet zetten.

Op FZ is het eigenlijk zo dat als er een vraag gesteld wordt aan het NR-team dat een 1 of 2 mensen namens dat team een reactie geven. Er zal dus veelal eerst overleg gepleegd worden, tenzij het een algemene of 'simpele' vraag is. Dan nog kan een persoon pas reactie geven als hij of zij daar tijd voor heeft én in het eerste geval pas als er met de andere leden samen overlegd is. Je zal dus nog even geduld moeten hebben.


Ik snap het op zich wel hoor. Je roept wel dat je maar 'een' lid bent van de nieuwsredactie, maar je bent wel het lid wat het betreffende nieuwsbericht zelf heeft geplaatst, en dan wel hier reageert en het dan over het betreffende nieuwsstuk aan een collega overlaat. Ik snap best dat daar verwarring over ontstaat, aangezien je zelf degene bent die het stuk heeft geplaatst, dus daarmee ben jij in de vele gevallen toch echt het aanspreekpunt. Of dat nou vrijwillig is of niet.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:21

Chelle ik snap jouw punt volkomen. Maarrrr als er onenigheid ontstaat is het toch júist verstandig om iemand anders (= objectief) dan de betrokken persoon de eindbeslissing te laten nemen ;)?

Anoniem

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:22

Dat is ook zo, maar als er dus iets was gezegd als in de trant van "Ik ben degene die het stuk heeft geplaatst, maar we gaan even in overleg en komen hier later op terug".. Dat is toch iets heel anders als "wij doen dit vrijwillig en er zijn meerdere nieuwsredacties dus..."
Dan denk ik, ja dat zou m'n knol ook nog wel snappen, maar als je naam boven het bericht staat.. :+

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:29

Datgeen staat nu precies in mijn laatste alinea. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:31

Op zich vond ik het ook best een simpele vraag hoor, namelijk waarom deze gestolen pony wél op de voorpagina komt onder VN en een pony van een bokker zich maar dient te voegen in het Opsporing - Gestolen pony's en paarden topic. Ik neem aan dat die afweging van tevoren is gemaakt, dan is deze toch eenvoudig te verklaren zonder een groot overleg?
Dat is, als alles overlegd moet worden, dan namelijk een beslissing die is gemaakt en dan kan dat gemakkelijk worden getoond, als dit overleg er is geweest.