Vraag over topics van eigen verkoop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vraag over topics van eigen verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:19

Naar aanleiding van een van de uitgelichte topics nu heb ik een vraag. Dit topic is gemaakt om te laten zien wat iemand maakt. Meteen wordt er reclame gemaakt over een facebook pagina waar dingen worden weggegeven en er worden prijsopgaves aangevraagd. Dit topic is dus uitgelicht en kennelijk door de mods goedgekeurd.

Alleen een tijd geleden was er een ander topic van iemand wiens vader iets handigs had uitgevonden. Dat topic moest dicht omdat het verkoop was en moest er maar een advertentie geopend worden.

Wat is het verschil ertussen, het ene is niet aangeprezen door moderatoren en moet dicht terwijl het op een plek staat waar je maar net tegenaan moet lopen. En deze wordt op de voorpagina groot gezet.

Is dit een foutje van bokt of zijn de regels alweer verandert?

Daihyo

Re: Vraag over topics van eigen verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:29

Nee hoor. Uit de kunst is een forum waar je creatieve uitspattingen getoond kunnen worden. Een aantal doen dat vooral voor zichzelf en er zijn mensen die dat vanuit hun beroep doen. Van beiden kunnen de kunstwerken (mits paardgerelateerd) in Uitgelicht gezet worden. Schilderijen, tekeningen, maar ook sierraden van paardenhaar in dit geval.

Spammen met sites, reclame en facebook is uiteraard niet toegestaan en die berichten zijn ook verwijderd :j

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:30

Ik begrijp wat je bedoelt. :j Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo vaak bij Uitgelicht kijk en dus niet echt op de hoogte ben van welke topics er uitgelicht worden. Toch is het wel handig om even te doen als moderator, om dit soort dingen te voorkomen.
Overigens, wanneer je er niet zeker van bent dat iets volgens de regels gaat, kun je altijd een TeM plaatsen natuurlijk! Dat helpt ons ook ontzettend goed, want we zien wel eens dingen over het hoofd. Het is altijd mooi meegenomen als gebruikers ons ergens op wijzen. :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:35

Ik kijk er ook niet veel, maar deze foto kon ik niet thuisbrengen en lees dan tot mijn verbazing de prijsaanvragen en de link naar de site. Terwijl het topic dat gesloten is destijds voor mijn gevoel niet eens verkoop gericht was maar meer hoe gaan we nu verder. Ik weet niet wanneer dit topic in uitgelicht is gekomen maar ik kan me niet voorstellen meteen na de openingspost al. Dan had een mod dat toch moeten lezen lijkt me.

Zo komt het erg dubbel over. :j

Edit tem had gekund maar dit was ook meer een algemene vraag, wanneer mag iets wel en wanneer niet?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:39

Dat andere topic gaat vast over die poepschep (zoiets kan ik mij vaag herinneren).
Ik begrijp je punt helemaal, dat topic werd gesloten omdat het commercieel zou zijn (ts had geen commerciële insteek, er waren alleen bokkers die het wel een interessante uitvinding vonden om te hebben).
Dit topic heeft in mijn ogen een commerciëlere insteek, omdat de link van waar de spullen verkocht worden onder aan de topic start staat.

Ik ben het met je eens. De grenzen zijn vaag, de ene keer word een topic zonder commerciële insteek gesloten, een andere keer word een topic met een commerciëlere insteek bij uitgelicht geplaatst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 09:58

Mjetterd klopt inderdaad. Jij kunt het duidelijker neerzetten als ik, en ik bedoelde dat topic ook. Was voor mijn gevoel niets commercieels aan. Meer een volgtopic over de ontwikkeling van het product met nuttige tips van oa latere gebruikers hoe het beter kan. En dit topic is voor mijn gevoel idd meer dit is te koop. Ik dacht dat normaal er minstens 3 stappen getoond moeten worden hoe een kunstwerk tot stand komt en geen overduidelijke commerciele verkoopfoto s. Ik zie nergens in het topic terug hoe het gemaakt wordt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:06

Een WIP moet altijd met minimaal 3 foto's geplaatst worden. Een kunstwerk dat af is hoeft dit niet.
UK is niet alleen maar om een proces te laten zien, maar ook een eindproduct, zoals hier gebeurt.
Hoe het met het andere topic zit week ik niet, ik ben geen moderator. Maar commerciële posts zijn niet toegestaan, daar is de Markt voor.

Wat betreft topics op Uitgelicht, daar kunnen alle kunstwerken geplaatst worden die op UK geplaatst worden (naast foto's). Commerciele topics zijn sowieso niet toegestaan en daar letten de moderators op (Evelijn heeft de commerciële berichten hier ook verwijderd). Maar elke bokker mag op dit forum zijn/haar kunstwerk tonen. Of het nu beroepsmatig is of niet. Dit geldt overigens ook voor fotografen, hier zitten ook veel beroeps tussen, waarvan foto's op Uitgelicht komen. Moeten die dan ook allemaal maar niet geplaatst worden?

Dat gaat niet gebeuren. Elke bokker kan geplaatst worden in Uitgelicht. Of hij/zij nu iets beroepsmatig uitvoert of niet. Alleen reclame maken op het forum is niet toegestaan. Op dit soort berichten kan ook getemd worden. :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-13 10:31

Wat klaar is hoeft dus kennelijk geen proces te laten zien. Dat heb ik nooit begrepen dan. Weer wat geleerd. :j