''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

'zoek gebruikers berichten' wel of niet verdwijnen?

Wel
90 (31%)
Niet
200 (68%)

Totaal aantal stemmen: 290

Maartje1990

''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:09

Naar aanleiding van dit topic:
[FZ] Abboneren op een bokker

Ik ben erg blij dat er een dergelijke functie niet bestaat en er hopelijk ook niet zal komen. Ik vind het namelijk al erg genoeg dat er andere mensen behalve ikzelf via mijn profiel in mijn berichten kunnen gaan snuffelen. Natuurlijk staat het openbaar en natuurlijk is het daar voor iedereen te zien. Maar dat het er echt staat met zoekfunctie en al, dat vind ik erg onprettig. En ik zou die functie het liefst zien verdwijnen. Want waarom zou een ander in mijn berichten zo moeten gaan neuzen?

Het hoeft van mij niet persé helemaal te verdwijnen, maar wellicht de optie of je zelf kan aangeven of je wilt dat die functie bij jou in je profiel staat. En dat eventueel voor mods het wel mogelijk is.

Ik weet niet wat hier de gedachtes van de medebokkers over zijn en wat hier in de mogelijkheden zijn?

Yv_

Re: ''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:10

Van mij mag het ook weg, gebruik het nooit en had er eigenlijk niet echt over nagedacht..
Maar is idd wel onzin dat andere mensen zo alles van een bepaald persoon kunnen gaan doorzoeken :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:11

Ik ben het helemaal met je eens! Heb er zoveel gezeik mee..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:12

Van mij mag ie ook weg, het is imo niet nodig om zo na te gaan wat iemand heeft geschreven op dit forum.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:13

Nee, ik ben het niet met je eens, ik vind het wel een handige functie. Ik zoek wel eens naar wat iemand gepost heeft, als ik bijvoorbeeld weet dat het geschreven is maar niet meer weet waar.

Als je bang bent dat er dingen tegen je gebruikt kunnen worden, moet je beter opletten met wat je schrijft.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:14

Zou niet weten waarom niet het heeft mij vaak genoeg geholpen dat ik een paard wilde kopen en ik er godzeidank achterkwam via deze functie dat de eigenaar een bullshit verhaal ophing door eerdere berichten op bokt :)
Ik zeg dus lekker laten staan :)

Caily

Ik gebruik hem wel eens om info van paarden op te zoeken die van iemand zijn geweest of waarvan ik op zoek ben naar een nakomeling oid.

MelanieB

Ik gebruik het wel eens voor mezelf, om eigen berichten van mezelf met bijv foto erin terug te vinden.

Verder boeit het me vrij weinig. Weet wel dat ik echt volgers heb die dus ook echt controleren en álles weten.

Naja, je ze het zelf op internet, dus openbaar.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:15

Van mij mag het blijven staan. Dit is gewoon praktische informatie. Heel anders dan mensen bewust kunnen volgen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:17

Ik vind het gewoon niet prettig of nodig dat mensen mijn berichten kunnen doorlezen en neuzen. Ik heb in principe niks te verbergen anders zou ik het niet zo openbaar zetten. Maar het hoeft naar mijn mening ook niet zo gemakkelijk te zijn. Als je iets over bijv. een paard op moet zoeken dan kun je ook de gewone zoekfunctie blijven gebruiken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:17

Ik vind dat een hele goeie, dat je zelf in kunt stellen aan of uit.
Ik zie er zelf ook echt totaal het nut niet van in. Als je iets terug wilt zoeken, kun je ook op iets van topic zoeken :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:18

Daarom zeg ik, dat ik dat dus zelf in kan stellen of ik dat wel of niet wil. Als jij het prima vindt dat mensen in je berichten kunnen neuzen, dan laat je die functie toch staan voor jou? Maar ík wil dat niet, maar ik zit er desondanks óók gewoon mee dat mensen heel precies alleen in mijn berichten kunnen gaan neuzen incl. dus een zoekfunctie dan wordt het iemand wel érg makkelijk gemaakt!

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:19

Ik vind de functie ook handig om snel door mijn eigen geplaatste berichten heen te scrollen als ik op zoek ben naar iets specifieks wat ik gepost heb. Voor de mensen die gesteld zijn op hun privacy, misschien handig om te weten dat je je op een openbaar forum bevindt en daar rekening mee te houden wat je allemaal post...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:20

Dan gewoon niks posten. of niks posten met iets wat je te verbergen hebt.

Het is idd ook handig mbt verkopen van paard/pony. Zo kun je goed achter dingen komen.

MelanieB

Cabelona schreef:
Voor de mensen die gesteld zijn op hun privacy, misschien handig om te weten dat je je op een openbaar forum bevindt en daar rekening mee te houden wat je allemaal post...

_/-\o_

Sodera

Maar je kunt toch ook gewoon zoeken op een bepaalde gebruiker en dan vind je ook alle berichten.. Dus wat is het nut dan?
Mensen die kwaad willen, vinden altijd wel een manier.

Als je niet wilt dat je berichten gelezen kunnen worden, moet je hier niet posten. Zo simpel is het.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:22

Kentaro schreef:
Ik zie er zelf ook echt totaal het nut niet van in. Als je iets terug wilt zoeken, kun je ook op iets van topic zoeken :P

In het cushings topic wordt bijvoorbeeld heel veel informatie geplaatst. Soms weet ik dat ik of iemand anders iets over bijvoorbeeld een belangrijk onderzoek of een bepaald middel heeft geplaatst. Dan is het heel fijn om in mijn eigen berichten of in andermans berichten (op zoekwoord) te kunnen zoeken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:24

MelanieB schreef:
Dan gewoon niks posten. of niks posten met iets wat je te verbergen hebt.

Het is idd ook handig mbt verkopen van paard/pony. Zo kun je goed achter dingen komen.

Ik heb in principe niks te verbergen. Maar vind het gewoon niet prettig dat mensen mij zo makkelijk kunnen volgen en mijn berichten kunnen bekijken. Vind ik, ondanks dat het een openbaar forum is waar ik me zeker wel van bewust ben, toch een beetje inbreuk op mijn privacy.

En dan dus niks posten, kom nou. Jij mag die functie dan lekker laten voor wat het is, maar als ik dan toch gewoon kan aangeven die niet te willen is dat toch prima? Heb jij toch geen last van? Waarom zou jíj namelijk in mijn berichten willen/moeten neuzen? Nergens voor nodig :n

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:24

Ik ben het met je eens TS!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:25

Waarom is abonneren op iemand wel ineens zo erg, maar dit niet?! :=

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:26

het is toch gewoon wat je gepost hebt maar dan allemaal bijelkaar?
Ik vind het wel handig...zeker voor ''medisch''.
Heel soms ook om te kijken of het beeld wat ik van iemand heb klopt(en dat bedoel ik niet positief :D )

Van mij mag iedereen in mijn eigen berichten kijken hoor,wat ik schrijf daar sta ik achter.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:27

Maar TS, zoals ik net al opmerkte kun je ook via de zoekfunctie op een bepaalde auteur zoeken; dat is toch precies hetzelfde?!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:27

fargo schreef:
Kentaro schreef:

In het cushings topic wordt bijvoorbeeld heel veel informatie geplaatst. Soms weet ik dat ik of iemand anders iets over bijvoorbeeld een belangrijk onderzoek of een bepaald middel heeft geplaatst. Dan is het heel fijn om in mijn eigen berichten of in andermans berichten (op zoekwoord) te kunnen zoeken.

Ik wist niet eens dat je dan ook een zoekwoord kon gebruiken :P Die optie zou ik nog wel zien.
Anders zou ik zeggen als iemand weet wie wat gepost heeft, kun je die persoon een pb'tje sturen :)
(ik mis wel heel erg de zoekoptie in je eigen berichten, of kijk ik nu heel erg verkeerd?!?)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:28

Zelf gebruik ik die optie best wel regelmatig eigenlijk, ik zou het dus ook niet handig vinden als die wegging. Ik gebruik hem vooral als ik een interessant (informatief) bericht lees van iemand, ik ben dan benieuwd wat die persoon daar nog meer over heeft gezegd. Als iemand bijvoorbeeld een rechtricht-oefening beschrijft die ik heel goed vind, zoek ik in de berichten of die persoon misschien nog meer oefeningen heeft beschreven. Dan kan je ook wel de reguliere zoekfunctie gebruiken, maar dan krijg je ook allemaal berichten van anderen die ik helemaal niet nuttig vind. Ook gebruik ik de functie bij een eventuele nieuwe instructrice om te kijken hoe ze over dingen denkt en of die overeen komen met mijn visie.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:28

Je kijkt verkeerd :P Staat dan gewoon bij zoeken. (vergrootglas)