Minder serieus genomen worden als 12 jarige.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

Minder serieus genomen worden als 12 jarige.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:32

Hallo bokkers!
Ik zit al een tijdje hier op bokt en heb het hier (meestal) erg naar mijn zin. Ik doe graag mee aan discussies en reageer graag op leuke fototopics. Ik doe mijn best om serieus en netjes Nederlands te typen, maar toch heb ik het idee dat je als 12 jarige minder serieus word genomen. Niet alleen ik, maar ook andere kinderen van mijn leeftijd. Tuurlijk ben ik minder volwassen als de meesten hier, maar ik vind het wel fijn om serieus genomen te worden. Bovendien kan iemand van 12 ook best normaal nadenken en een mening over dingen hebben. Als ik bijvoorbeeld een topic open met foto's of een vraag, merk ik dat het commentaar toch minder serieus is dan bij de volwassenen. Al gauw vliegen er weer reacties in de rondte waar in Jip en Janneke kleutertaal word uitgelegd dat ik iets niet goed doe, vaak gevolgd door een rij van dit soort smileys: :') :') :')
En natuurlijk ben ik ook nog maar twaalf, ik vind het goed dat mensen daar rekening mee houden, maar ik word wel graag serieus genomen.

Misschien overdrijf ik wel, of word ik weer eens niet serieus genomen, maar ik wou toch proberen om een serieuze discussie te starten.

Groetjes hannah41.

Tobiaspruim

Re: Minder serieus genomen worden als 12 jarige.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:34

Inderdaad

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:36

Ik ben 13 en ik heb dit gelukkig nog nooit gehad maar ik zie het wel vaak gebeuren!

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:36

_/-\o_

Valt mij ook vaak op dat men roept " Oooh, TS is nog maar x jaar" en daarmee het topic stilvalt...

Gelijk heb je, al is er denk ik wel een heel groot verschil in kinderen van jouw leeftijd in hoe "volwassen" ze denken en zeker ook hoe ze met paarden om gaan.

(PS, hoort dit topic niet bij Forumzaken?)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 21:37

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken. Maar ik kijk zelden naar iemands leeftijd als ik een reactie lees. Het komt voor als ik het idee hebt dat het een jong iemand is die naar mijn idee niet helemaal weet waar ze over praten dat ik eens ga kijken. En ergens kan ik me ook niet voorstellen dat heel veel mensen bij elke reactie gaan kijken hoe oud iemand is. Dus misschien is het toch af te lezen aan de reactie. Waar natuurlijk ook niets mis mee is dat je aan iemands manier van uitleggen of typen ziet dat ze nog jong zijn maar afhankelijk van wat het onderwerp is soms toch belangrijk.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 21:54

Bedankt voor de reacties!

@Tigra_ Ik geloof ook zeker niet dat iedereen dat doet hoor, en het is ook niet zo dat ik nooit serieus genomen word hoor. Maar er zijn situaties bij (en dat gebeurd niet eens zo vaak bij mijzelf, maar ik zie het wel erg vaak bij leeftijdsgenoten) dat er iemand zoals ingeK als zei aankondigt dat diegene nog 'maar' twaalf is en dat er dan of niet meer gereageerd word of er alleen nog maar flauwe reacties geplaatst worden.

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:28

LZP -> FZ

Kafu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:45

Hallo Hanna, ik weet niet of het aan de leeftijd ligt of aan de manier van communiceren op dit forum. Ik lees mee en reageer weinig omdat ik regelmatig vind dat er pittig gereageerd wordt, vaak op het negatieve af. Natuurlijk zoveel reacties, zoveel meningen, zoveel verschillen in gedachten en meningen maar persoonlijk vind ik dat het best met wat meer respect kan.
Ik ben het er mee eens dat als een 12 jarige verteld dat diegene al jaren wilde paarden traint, het best wat lachwekkend overkomt maar ook een 12 jarige kan en mag een mening hebben en hoeft zeker niet verkeerd te zijn en natuurlijk maak je wel eens missers, maar wie niet???? Door fouten leer je heel veel, als je maar openstaat voor ideeën en tips van anderen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:05

hannah41 schreef:
Bedankt voor de reacties!

@Tigra_ Ik geloof ook zeker niet dat iedereen dat doet hoor, en het is ook niet zo dat ik nooit serieus genomen word hoor. Maar er zijn situaties bij (en dat gebeurd niet eens zo vaak bij mijzelf, maar ik zie het wel erg vaak bij leeftijdsgenoten) dat er iemand zoals ingeK als zei aankondigt dat diegene nog 'maar' twaalf is en dat er dan of niet meer gereageerd word of er alleen nog maar flauwe reacties geplaatst worden.

Het is ook maar net waar het over gaat en op welke manier. Moet zeggen dat ik persoonlijk ook weleens reactie lees van jonge bokkers die zichzelf erg lijken te overschatten en als er dan iemand is die ze weer even met beide benen op de grond wil zetten en de jonge bokker gaat daar vol tegenin tja dan heb je dat. Alle oudere bokkers die hebben ook die leeftijd gehad.
Om even een heel simpel voorbeeld te noemen. Als het gaat om verzorgpaarden bv, dan zijn er een hoop jongere bokker die het raar en stom vinden dat sommige eigenaren opzoek zijn naar iemand boven de 18 jaar. Want ook hun zijn verantwoordelijk, hebben ervaring weten waar ze mee bezig zijn. Laat dan nu net iets zijn dat vrijwel alle jonge bokkers van zichzelf vinden. En dat de oudere dus ook allemaal die leeftijd gehad hebben en dus ook weten dat hun op die leeftijd ook dachten dat ze "alles" wisten en verantwoordelijk waren. Maar als je heel wat jaren verder bent komt ook het besef dat je toen zelf ook dingen hebt gedaan die je zelf absoluut niet zou willen hebben bij je eigen paard. En dat je helemaal niet zo veel wist als dat je toen dacht. Dat is even een simpel voorbeeld.
Het maakt het gewoon heel lastig af en toe omdat er wel degelijk een verschil is maar het is afhankelijk van de situatie of dat wat uitmaakt. Ik weet niet op wat voor onderwerpen of reactie jij het hebt maar leeftijd kan soms wel wat uitmaken. Er zijn ook wel jonge bokkers die weten waar ze het over hebben en die je dus zo verkeerd inschat. Vaak ligt dat best wel aan de manier waarop ze typen en uitleggen. Als er bokkers zijn die vinden dat ze op hun leeftijd beoordeelt worden en niet om hun teksten kunnen ze hun leeftijd weg halen op hun profiel en dan kom je er vanzelf achter of je niet serieus genomen word door je leeftijd of door je manier van typen of uitleggen.