hannah41 schreef:Bedankt voor de reacties!
@Tigra_ Ik geloof ook zeker niet dat iedereen dat doet hoor, en het is ook niet zo dat ik nooit serieus genomen word hoor. Maar er zijn situaties bij (en dat gebeurd niet eens zo vaak bij mijzelf, maar ik zie het wel erg vaak bij leeftijdsgenoten) dat er iemand zoals ingeK als zei aankondigt dat diegene nog 'maar' twaalf is en dat er dan of niet meer gereageerd word of er alleen nog maar flauwe reacties geplaatst worden.
Het is ook maar net waar het over gaat en op welke manier. Moet zeggen dat ik persoonlijk ook weleens reactie lees van jonge bokkers die zichzelf erg lijken te overschatten en als er dan iemand is die ze weer even met beide benen op de grond wil zetten en de jonge bokker gaat daar vol tegenin tja dan heb je dat. Alle oudere bokkers die hebben ook die leeftijd gehad.
Om even een heel simpel voorbeeld te noemen. Als het gaat om verzorgpaarden bv, dan zijn er een hoop jongere bokker die het raar en stom vinden dat sommige eigenaren opzoek zijn naar iemand boven de 18 jaar. Want ook hun zijn verantwoordelijk, hebben ervaring weten waar ze mee bezig zijn. Laat dan nu net iets zijn dat vrijwel alle jonge bokkers van zichzelf vinden. En dat de oudere dus ook allemaal die leeftijd gehad hebben en dus ook weten dat hun op die leeftijd ook dachten dat ze "alles" wisten en verantwoordelijk waren. Maar als je heel wat jaren verder bent komt ook het besef dat je toen zelf ook dingen hebt gedaan die je zelf absoluut niet zou willen hebben bij je eigen paard. En dat je helemaal niet zo veel wist als dat je toen dacht. Dat is even een simpel voorbeeld.
Het maakt het gewoon heel lastig af en toe omdat er wel degelijk een verschil is maar het is afhankelijk van de situatie of dat wat uitmaakt. Ik weet niet op wat voor onderwerpen of reactie jij het hebt maar leeftijd kan soms wel wat uitmaken. Er zijn ook wel jonge bokkers die weten waar ze het over hebben en die je dus zo verkeerd inschat. Vaak ligt dat best wel aan de manier waarop ze typen en uitleggen. Als er bokkers zijn die vinden dat ze op hun leeftijd beoordeelt worden en niet om hun teksten kunnen ze hun leeftijd weg halen op hun profiel en dan kom je er vanzelf achter of je niet serieus genomen word door je leeftijd of door je manier van typen of uitleggen.